Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Threaded View
-
21-07-06, 10:12 #1
Trenger jeg medisinering el ikke? Håper på innspill fra dere
hei. Jeg er ny her på forumet, og håper dere kan hjelpe meg med noen innspill...
Jeg er 29 og ble mor til en liten gutt for rundt 8 måneder siden. Formen var fin både i svangerskap og etter fødsel. I april begynte jeg å føle meg slapp, og jeg tenkte at det bare var naturlig etter måneder med avbrutt nattesøvn, amming osv. I midten av mai oppsøkte jeg lege. Fikk vite at jeg hadde litt for lavt stoffskifte, og skulle ta nye prøver etter 2-3 mndr. Det har jeg nå gjort. Fastlegen min mener at jeg ikke skal begynne på medisinering slik prøvene er nå. Jeg har inntrykk av at hun ikke vet så veldig mye om stoffskiftesykdommer, samtidig som jeg i utgangspunktet ikke har allverdens lyst til å gå på medisiner for resten av livet.
Verdiene i midten av mai:
Anti-TPO ikke tatt
Fritt T4 (ref.omr 9,0-22): 8,6
TSH (ref.omr 0,20-4,0): 3,72
verdiene for en uke siden:
Anti-TPO <35
FT4: 9,0
TSH: 3,5
s-fritt T3 (ref.omr 2,3-5,7): 3,9
Stoffskiftet mitt lå i grenseland for fire-fem år siden også, men etter at jeg begynte med metformin mot pcos bedret formen og verdiene mine seg betraktelig. (Metformin gjør at cellene utnytter insulinet bedre og regulerer insulinnivået i kroppen) Jeg har ikke tatt metformin på snart et år pga. at jeg fortsatt ammer. Har hørt at forhøyet insulin i kroppen kan være med på å blokkere for tyroksinen, og at for høy blodsukkerstigning bare gjør vondt verre.
Håper på at ting skal ordne seg av seg selv nå også, men hvis kroppen min har behov for noe mer, så vil jeg jo helst finne ut av det før jeg blir virkelig dårlig.
Har lest en artikkel om stoffskifte etter en fødsel, og lurer på om det gjelder meg - eller om det har gått for lang tid nå:
http://www.helsenytt.no/artikler/skjoldbruskkjertel.htm
Ble kanskje litt mye å lese det her, men føler jeg står litt alene med dette og kan så lite om det. Dermed vanskelig å vite hva man skal gjøre el ei.
Håper i alle fall at noen kan si meg noe mer om verdiene mine, for jeg vet ikke hvor lavt det er eller ikke er...
På forhånd takk for svar!Lavt stoffskifte, pcos.
Økte symptomer ved endring av Levaxindose?
Søker etter kunnskap om egen helse for en bedre hverdag...
Lignende tråder
-
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
FemIce i farta (håper jeg...)
Av FemIce i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-03-07, 15:53 -
Trenger hjelp fra dere:)
Av Tynn Tråd i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 27-11-06, 19:49

Svar med sitat
Bokmerker