Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Hørsel, syn, luktesans og læring/hukommelse

Stina skrev: Men ting har selvsagt utviklet seg gradvis.

Tidligere var jeg veldig flink i regning/matte, men nå kan jeg ikke legge sammen 2+2 engang
    .
    Jeg er egentlig perfeksjonist, så jeg "kan" aldri en ting, før jeg kan den 95-100%. Så jeg har hatt mange ubehagelige opplevelser med at selv om jeg kan en ting, når jeg så skal utføre det, så husker jeg ikke en dritt.
    Noe annet jeg også sliter med som har sammenheng med dette, er at alt som er mulig å gjøre feil, skal jeg nå gjennom før jeg kan få ting riktig på plass. Kan gi et eksempel siden det er noe jeg sliter veldig med nå. Går på Linedance, og hver gang vi lærer en ny dans, så kommer jeg etterhvert til å stusse på hvert eneste trinn/trinnsekvenser - var det til høyre eller var det til venstre, skal jeg frem med tå eller var det hæl, var det to skritt eller var det bare ett? Hvis jeg lærer en dans ganske fort, så kommer alle disse forvirringene i ettertid, på hvert eneste lille trinn, så og si. Men hvis det er en vanskeligere dans som de fleste av oss må få matet inn med teskje, så oppstår ikke dette så ofte. Så jeg tror det har sammenheng med at alt går så utrolig sakte for meg - så i de vanskelige blir alt sakte for alle, og da kan hodet få tid til å suge til seg alt - eller noe slik. Min type hukommelse er av fotografisk art, så når ting går sent, så får jeg vel også bedre anledning til å "filme" mye, for når jeg skal hente noe tilbake, så er det jo bildene jeg leter etter.

Jeg har tidligere hatt, og etter at jeg sluttet å røyke for noen år siden fikk jeg en enda "bedre" luktesans. Men jeg oppfatter tydeligvis feil. For en tid siden syntes jeg det luktet veldig brent hos fysioterpeuten, men så viste det seg at det bare var en kopp med kaffe. Fikk et hudpleieprodukt for en tid siden, det kunne jeg ikke bruke, for det luktet konsentrert nikotin. Har du hørt noe så sprøtt? Det er veldig plagsomt. For å ikke snakke om da jeg var gravid (for mange herrens år siden), jeg kunne nesten ikke gå ute, for bileksosen ville "kvele" meg. Det var fryktelig, var vel nesten i stand til å fly i hodet på bilførerne, om de nå hadde våget seg ut av den forurensningsbobla si.

Hørsel, jeg hører ganske dårlig, spesielt hvis der er andre lyder til stede - da flyter alt i ett. Hører mye bedre hvis det bare er en lyd av gang å forholde seg til. Men lyder irriterer meg veldig, f.eks. smatting og snorking. Jeg kan ikke være i samme rom med noen som holder på med dette. For ikke å snakke om en radio som ikke er innstilt på stasjonen. Men høy musikk, det elsker jeg, bare jeg får bestemme hva som skal spilles. Kjempehøyt! Det jager alle andre forstyrrelser vekk, det blir ikke "plass" til alt "rotet". T.o.m. den vanvittige hodepinen kan vike litt - høres sikkert sprøtt ut, men det er sant. Jeg er også mye plaget av "dotter" i ørene og tinitus.

Og synet - det er jo virkelig på trynet. Hadde jeg sett et spøkelse, så hadde jeg ikke trodd mine egne øyne, nettopp fordi jeg vet hvor mange puss øynene kan spille meg. F.eks. har jeg "flashing" etter at jeg har sett på neonlys eller baklykter på bil om kvelden. Har mye tåkedotter foran øynene. Av og til flytter dørkarmene seg mot meg når jeg går gjennom ei dør, dette blir verre og verre jo dårligere jeg sover.

Ja, dette var vel bare et lite utvalg

"Heldigvis" har jeg funnet ut av at dette er ME-symptomer. Trodde jo jeg var rablende sinnsyk (ja, ja, ikke sikkert at vi heelt kan utelukke det heller da ), og faktisk kan visst en god del av det også være relatert til sliten binyrebark - noe en del med lavt stoffskifte visstnok kan få.
    Lissa skrev: jeg lukter brennt stadig vekk, blir jo redd da...,men det er aldri noe der linedans aerobic osv, sånne ting som man må pugge en sekvens, glem det! umulig for meg å gjøre lenger... også jeg som svarte ordrett på prøvene når jeg gikk på yrkesskolen

ang hørsel; jeg har faktisk testet den, skikkelig av en audioingenør jeg kjennte fordi jeg var sikker på at jeg hadde fått et hørselstap, men nei, jeg har bortimot perfekt hørsel faktisk

jeg detter ut i sammenhenger, får blackouts, er plaget med at jeg ikke får diskriminert ut ønskede lyder når det er mange som snakker eller det er mye støy. da blir alt grøtete.

jeg lærer tegnspråk fordi jeg har en døv datter, og jeg har lært meg en del munnavlesning som følge av dette. de siste årene har jeg funnet ut at jeg trenger den muligheten. uten å se ansiktet til personen jeg prater med, skjønner jeg bare bruddstykker

sist jeg var på ts-kurs fikk vi en regneoppgave. en person skulle lese og pugge en oppgave og deretter videreformidle det til en annen som skulle regne ut. jeg måtte bare kutte ut, for jeg klarer ikke å huske flere tall etter hverandre... hadde det vært 2+2 så, dette var mer enn 5 tall og da er jeg helt hjelpeløs uten huskelapp (jeg var også god i matte på skolen )
    Hej Stina og Lissa,

Det er første gang, at jeg har set noget om hørelse, syn og lugtesans. Jeg blev "glad", fordi jeg troede, at det bare var mig, der havde disse problemer.

Jeg har fået undersøgt min hørelse ganske grundigt, og jeg hører perfekt. Men når jeg er i rum med andre, hører jeg alting lige tydeligt, og jeg kan ikke koncentrere mig om meningen eller den talende person, når andre sidder uroligt, hvisker, bladrer i papir, m.m. Der bliver for mange lyde og det bliver for højt. Især når der er mange mennesker og musik samtidig.

Dørkarme og smalle steder med mange ting klemmer mig sammen, så jeg får større balanceproblemer. Det bliver bedre når der er mere plads. Mit syn og balance bliver også påvirket af bevægelser i nærheden af mig eller på TV.

Lugtesans og smagssans er forstyrret og kraftig. Jeg lugter især dårlige og stærke lugte, sved, mug, madlavningos. Jeg spiste mandler og rosiner, som smagte af pebermynte og alt andet af blod eller jern.

Hukommelse og indlæring går ganske simpelt ikke. Jeg går i stå midt i en sætning og kan ikke huske, hvad jeg talte om, selvom jeg bliver mindet om det. Jeg kan ikke læse nye bøger, for jeg kan ikke følge med i handlingen. Gamle bøger kan jeg læse, fordi jeg kender dem. Jeg må skrive alle nye ting ned, for jeg kan ikke huske dem.

Hvad skyldes dette?
    Hashimoto?
    Lavt stofskifte?
    B12-mangel?
    ME?
    eller ?

Bliver det bedre, når T4 medicinen er på rette dosis?

Tak, Stina og Lissa, for at bringe dette frem!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære ninus

Tak, Stina og Lissa, for at bringe dette frem!
    Kjære deg, så hyggelig at jeg kan være til litt hjelp ;)

Hvad skyldes dette?
    Hashimoto?
    Lavt stofskifte?
    B12-mangel?
    ME?
    eller ?
    (Jeg kommer ikke til å skille mellom lavt stoffskifte og Hashimotos i mitt svar, da Hashimotos jo er en av tilstandene (blant flere) som gir lavt stoffskifte. Skulle man evt ha laget et skille, måtte det kanskje ha vært: gir antistoffer som gir lavt stoffskifte andre symptomer enn lavt stoffskifte som er forårsaket av andre årsaker. Men det får evt bli en annen debatt ;) )

Jeg tror ikke dette alltid er lett å avgjøre, da f.eks. flere av symptomene finnes ved de ulike tilstandene, samt at mange mennesker kan ha flere eller alle tilstandene samtidig.

Men jeg kan jo forsøke meg på en liten "analyse", så får vi håpe andre fyller på.

B12 har jeg ikke så god greie på - annet enn at man kan bli veldig trett ved mangler, og sånn som min øyenlege var inne på, kan noen øyneproblemer, så som f.eks. flashing være et symptom på at man er totalt utslitt. Jeg spurte jo med tanke på ME eller sliten binyrebark, i bakhodet, men kanskje dette kan gjelde for B12-mangel også?

Ã… ikke kunne skille en lyd fra flere, ikke klare å konsentrere seg ved flere lyder, det kan nok skyldes lavt stoffskifte og/eller sliten binyrebark og/eller ME. Når det går så vidt at visse lyder går deg fullstendig på nervene, så tror jeg at det skyldes sliten binyrebark og/eller ME. Lydene gir deg faktisk fysisk smerte og stort ubehag. Opplevelsen av å ha dårlig hørsel tror jeg hører under lavt stoffskifte, samt å få "dotter i ørene", ja også tinitus, visstnok (ringing i ørene - jeg får det til tider).

Synsforstyrrelser kan jeg ikke huske å ha lest i forbindelse med lavt stoffskifte, ikke annet enn dette med tørre øyne (tørre slimhinner). Ellers har jeg lest og hørt det mang en gang ved ME, men også ved sliten binyrebark. Også veldig lyssky øyne hører til ved ME, eventult sliten binyrebark.

Forstyrrelser på luktesangs og smakssans, hm.. det har jeg faktisk aldri tenkt på hvor det hører under, så det er jeg ikke sikker på. Men jeg tror da i alle fall at det hører til lavt stoffskifte.

Hukommelse og innlæring er jeg ganske sikker på følger med alle tilstandene. Og jo sykere du er, jo verre vil dette bli, mener jeg. Og sånn generelt vil jeg tro at man kan bli veldig syk ved lavt stoffskifte (men ikke at man nødvendigvis blir det), man kan bli enda sykere ved slitne binyrer, og verst kan man bli ved ME. Men selvsagt er dette å generalisere og det vil jo være alle slags individuelle forskjeller. Mulig denne oppskriften passer best på en situasjon som jeg kanskje er i: For sent oppdaget lavt stoffskifte, deretter for lav dose over mange år, derfor slitne binyrer i mange, mange år. Så kanskje ME pga alt dette. Men jeg vet jo altså ikke dette med sikkerhet, siden jeg aldri har fått det utredet.

Om man blir bedre av at T4 er riktig dosert? Det er jo absolutt det som er håpet. Og mange folk har det jo helt fint med lavt stoffskifte og thyroxin-behandling. Men så er det altså de som ikke blir det. Og da kan det være aktuelt å få målt FT3 - se om man kan få gjort noe med den hvis den er feil. Siden danskene har vanskelig for å få tak i Liothyronin, evt Armour, så kan man se på om det finnes noe mat f.eks. som kan hjelpe til å omdanne T4 til T3 - f.eks. jod og torsk? (Her er jeg absolutt ikke sikker, og noen blir jo dårlige av jod, så man må prøve seg forsiktig fram.)

Og man kan få sjekket binyrene, om legene vil - måle kortisolet og DHEA. Ved mangel, følge legens anvisninger. Men man kan også "hjelpe" sine egne binyrere ved f.eks. inntak av Selen, Rosenrot, Progesteronkrem. Jeg kan ikke gi noen garanti for hva de enkelte produktene kan hjelpe, igjen må man nok forsøke seg forsiktig fram. Progesteronkrem kan jeg kjenne hjelper på meg. Var det du som var plaget av livlige drømmer? Jeg har noen vanvittige mareritt uka før menstruasjon - helt sprøtt - bare "svever" i en døs av skrekkfilmer. Dette avtar betraktelig ved flittig bruk av Progesteronkrem. Så hvis det var du med drømmene, så kan du jo få testet det ut på denne måten.

Så er jeg visst tom, sånn foreløpig, i alle fall.

Lykke til, uansett
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Vi har hatt diskusjoner omkring dette tidligere ninus, men jeg finner det ikke igjen. Tror det må ha vært før forumet kræsjet. Noen som kan hjelpe bedre enn meg? Vi diskuteret også forvirring omkring bilkjøring husker jeg.

Selv har jeg problemer med å følge med i samtale når det er mange til stede og prater i munnen på hverandre. Jeg kan også miste innholdet i en samtale bare med en person. Jeg aner ikke om det er stoffskifterelatert eller om det for mitt vedkommende er at jeg i overgangsalder f.eks. Noe av sånne plager innbiller jeg meg at jeg bare må godta som aldersbetingede.

Jeg sliter med å lese bøker ja. Husker ikke hva jeg leste i går så det er vanskelig å fullføre. Har jeg en interessant bok i fanget så kan jeg lese ett kapittel om og om igjen - inntil jeg til slutt begriper hva det handler om..

Luktesansen min er bedre enn jeg liker...

Tomater smaker av jern og jeg klarer ikke å spise det lenger...

Bilkjøring og hele trafikkbildet er problematisk. Har vært det lenge, men det varierer i styrke...

Sitat Opprinnelig skrevet av ninus
    Hvad skyldes dette?
    Hashimoto?
    Lavt stofskifte?
    B12-mangel?
    ME?
    eller ?

Bliver det bedre, når T4 medicinen er på rette dosis?
    Jeg har ikke hashimotos, ikke B-12 mangel, ikke ME....Lavt stoffskifte? Ja, men kommer kanskje an på dose?

Håper flere kan supplere. Dere som er unge og som ikke har overgangsalder i tillegg. Det er vanskelig å vite hva som er hva. Hormoner alle veier....
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Lydene gir deg faktisk fysisk smerte og stort ubehag. Opplevelsen av å ha dårlig hørsel tror jeg hører under lavt stoffskifte, samt å få "dotter i ørene", ja også tinitus, visstnok (ringing i ørene - jeg får det til tider).
    Tak, Stina, for dit svar. Jeg må have undersøgt kortisol m.m., så jeg kan blive sikker på, hvad symptomerne skyldes hos mig.

Jeg får hovedpine af lydene og har også tinnitus. Somme tider har jeg bare lyst til at flytte langt ud på landet væk fra bylyde, men selv fuglesang lyder højt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Vi har hatt diskusjoner omkring dette tidligere ninus, men jeg finner det ikke igjen. Tror det må ha vært før forumet kræsjet. Noen som kan hjelpe bedre enn meg? Vi diskuteret også forvirring omkring bilkjøring husker jeg.

Bilkjøring og hele trafikkbildet er problematisk. Har vært det lenge, men det varierer i styrke...
    Yvette, ja, at køre bil har jeg ikke gjort de sidste 6 måneder. Mit højre ben har ikke styrken, og med føleforstyrrelser og forvirring er det rent galt, også når jeg sidder ved siden af. Har måske sammenhæng med synsforstyrrelser. Jeg synes, at det går for hurtigt på 60 km i timen

Jeg sliter med å lese bøker ja. Husker ikke hva jeg leste i går så det er vanskelig å fullføre. Har jeg en interessant bok i fanget så kan jeg lese ett kapittel om og om igjen - inntil jeg til slutt begriper hva det handler om..
    Det med at læse bøger er en stor mangel for mig. Jeg elsker at læse og har mange bøger, der ligger klar. Selv det at læse og huske indlæg her på forum er vanskeligt for mig. Det tager lang tid. Dog varierer det, og nogle dage er det helt umuligt.

Tak for svar. Det ville være rigtigt godt, hvis man kunne sige, at det symptom hører til den sygdom og kan ikke forveksles. Nu skal jeg prøve at få lægen til at undersøge mig for at kunne udelukke diverse sygdomme.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

ninus ;)

Mit højre ben har ikke styrken, og med føleforstyrrelser og forvirring er det rent galt, også når jeg sidder ved siden af.
    Mener du her følelsesforstyrrelser i ditt høyre ben? I så fall kan det både være ME og MS, tror jeg.

Jaaaa, det er så sprøtt det med fuglekvitter. Det er jo egentlig så skjønt å høre på. Men jeg sover så dårlig, og om sommeren kvitrer de så høyt og så tidlig om morgenen, så det faktisk blitt rene torturen dette også. Tragisk hvor rablende sinnsyk man skal bli. Hit med noen antidepressiva - om de bare hjalp!

Yvette

Ja, det er merkelig med deg med alle de snodige symptomene i forhold til den diagnosen du har. Det må da være rett og slett hormoner som gjør at sanseinntrykk blir feiltolket. Evt enzymer, har de ikke nøye sammenheng med hormoner? Men forresten, kan du være sikker på at du ikke har sliten binyrebark da? Og du sover jo mye dårlig du også, kan det skyldes for lite søvn, evt noe av det, og søvn og hormoner er jo nøye knyttet til hverandre?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Yvette

Ja, det er merkelig med deg med alle de snodige symptomene i forhold til den diagnosen du har. Det må da være rett og slett hormoner som gjør at sanseinntrykk blir feiltolket. Evt enzymer, har de ikke nøye sammenheng med hormoner? Men forresten, kan du være sikker på at du ikke har sliten binyrebark da? Og du sover jo mye dårlig du også, kan det skyldes for lite søvn, evt noe av det, og søvn og hormoner er jo nøye knyttet til hverandre?
    Hei Stina!

Har jeg mange snodige symptomer? Sikkert. Føler iblant at jeg har gått igjennom en fullstendig personlighetsforvandling i løpet av et par 3 år...

Enzymer vet jeg lite om. Hormoner er ute av styring. Så pass skjønner jeg. Og sliten binyrebark får jeg ikke testet - ikke her på stedet i allefall. Har ikke orket å gjøre noe mer for å få sjekket det. Jeg leser at du smører deg med Progesteron og det gjør jeg også. Veksler mellom den og DHEA-kremen og Pregnenolone. Innbiller meg at jeg på den måten støtter binyrene...

Og joda - jeg sover dårlig, og er til tider sur og grinete, men jeg trimmer masse. Så pass mye at jeg tør nesten ikke klage på noen symptomer. Jeg forstår at folk sliter med å tro at jeg feiler noe i det hele tatt...

Håper ikke tråden blir ødelagt. Ville bare kommentere til deg Stina...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

ninus ;)

Mit højre ben har ikke styrken, og med føleforstyrrelser og forvirring er det rent galt, også når jeg sidder ved siden af.
    Mener du her følelsesforstyrrelser i ditt høyre ben? I så fall kan det både være ME og MS, tror jeg.

Jaaaa, det er så sprøtt det med fuglekvitter. Det er jo egentlig så skjønt å høre på. Men jeg sover så dårlig, og om sommeren kvitrer de så høyt og så tidlig om morgenen, så det faktisk blitt rene torturen dette også. Tragisk hvor rablende sinnsyk man skal bli. Hit med noen antidepressiva - om de bare hjalp!
    Stina,

Jeg har føleforstyrrelser i ben, arme, foran på halsen og ved venstre øje. Højre ben er ekstra svagt og ikke til at stole på ved gang eller bilkørsel. Både højre ben og højre arm bliver meget hurtigt trætte og tunge med smerter, højre arm kan ikke gribe og ryster.

Jeg er testet for MS og DS, og det skulle jeg ikke have. Jeg har læst, at stofskiftet godt kan give føleforstyrrelser/paresthesias, men det kan være, at det er sjældent. http://www.neuro.wustl.edu/neuromuscular/msys/mend.htm

Jeg fik at vide af en ven, at det kunne være GBS Guillian Barre Syndrom (i mild form), men neurologerne har ikke fundet ud af det, da jeg var indlagt, og det er svært at finde ud af, fordi man skal bruge udelukkelsesmetoden. En anden har også foreslået ME, men det må vente til jeg ser, om T4 medicinen virker.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Jeg kan kun huske Stinas indlæg i denne tråd: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=626

... men også lidt i denne tråd, der hedder SVIMMELHET, der slet ikke kan ses i oversigten på "Lavt stofskifte" men som findes (alligevel) her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?p=459 . Mon det er denne du mener...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Takk for disse Anisa. Men jeg mener det var flere som fortalte om problemer med bilkjøring, bl.a. meg selv...

De fleste hadde dårlige og gode dager, eller problemer i perioder....

Selv opplever jeg det bare av og til, men jeg vet ikke hva som utløser det. Trafikkbildet flyter, jeg får en fjernhetsfølelse, kan sette på langlys i stedet for å bruke retningsviser f.eks.. Masse sånne merkelige feil..

Det er ekkelt og jeg bruker aldri bilen hvis jeg kjenner at det er sik på forhånd, men opplever at det kan komme når jeg allerde er på veien...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars, snille, Yvette ;)

Jeg tror jeg fikk uttrykt meg litt feil. Jeg mente ikke mange, rare symptomer som sådan. Men at de er litt rare de du har, f.eks. dette med lukta, smaken og søvnproblemene. Og jeg kjenner f.eks. kun til deg og meg som har så store avvik mht lukt og søvn. De andre putrer og sover jo i vei, mens vi ikke får sove - ikke helt typisk for lavt stoffskifte da. (Det er sikkert andre som sliter med ulike ting, men jeg tror vi skiller oss ganske mye ut der.)

Og så har du "bare" lavt stoffskifte. Skjønner du hva jeg mener? At dine symptomer er litt karakteristiske i forhold til diagnosen din.

Og du - at du ikke tør å klage, det synes jeg er forferdelig. Man har det like ille som man føler at man har det, likegyldig av "diagnose" og "funn" og bla, bla, bla. Dessuten så blir man veldig, veldig dårlig av å ikke få sove. Så klag i vei du! Så mye du lyster. Og vil ingen høre på deg, så kan du i alle fall klage til meg! ;)

Ang å kjøre bil. Jovisst er det vanskelig, men er det ikke det for alle da? Synes der er så mange tullinger på veien at jeg egentlig er mer bekymret for hvordan de andre kjører enn meg selv. Jeg vet at jeg er "surrete", så derfor forsøker jeg å være konsentrert. Men å kjøre inn i fremmede byer, det er ikke noe særlig....

ninus

Godt du er testet for MS.
    Så rart - har aldri hørt det med stoffskiftet før, men har hørt det i forbindelse med ME. Ja, du får se hva som skjer etterhvert med medisinen. Kanskje du blir bedre. Vi har lov til å håpe på det beste ;)

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hukommelse
    Av Hsn i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 19
    Siste melding: 09-05-10, 20:23
  2. endret smak og luktesans
    Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 01-03-08, 21:34
  3. hukommelse
    Av sofus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 25-01-07, 19:51
  4. Nedsatt smaks og luktesans
    Av Hsn i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 08-09-06, 17:35
  5. dårlig hørsel :-(
    Av happygirl i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 06-09-06, 21:08

Bokmerker

Regler for innlegg