Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Kjempe reaksjon etter jeg tok Magnesium !!!!

Jeg fikk beskjed om å ta MAGNESIUM tilskudd fra fastlegen min siden jeg sliter med hodepine som en av mange bivirkninger av mitt stoffskifte...

Jeg tok en BIO-MAGNESIUM tabelett (200 mb) mens jeg spiste, så gikk det 10-15 min så fikk jeg en kjempereaksjon, akkurat som hode mitt eksploderte, skikkelig ubehagelig, samtidig slo hjertet mitt kjempefort... dette varte i 15 sec, så fikk jeg en rar følelse i kroppen og spesielt i beina.

Jeg ser at bivirkningene vanligvis er diare.... Jeg ble fan så redd....

Noen som har peiling på hva som skjedde? Alergisk reasksjon eller noe?

Andre som tar magnesium uten bivirkninger?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har ikke prøvd bio-magnesium selv, det er visst noen urter ippi.

Man får diare ved større doser, ikke ved 200 mg.

Har ikke hørt om noen på forumene som har opplevd noe tilsvarende. Rart.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Kan det være

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Har ikke prøvd bio-magnesium selv, det er visst noen urter ippi.

Man får diare ved større doser, ikke ved 200 mg.

Har ikke hørt om noen på forumene som har opplevd noe tilsvarende. Rart.

Ble anbefalt av fastlegen å ta "Mivi total pluss" kosttilskudd på flaske, der jeg merka at næringsinnhold pr 15 ml *2 (0,5 l flaske) så inneholder den blant annet 400 mg magnesium og 150 mb Jod ser jeg, dette har jeg altså tatt nå i 2 uker, så var jeg hos legen idag og fikk beskjed om å ta 200mb tabeletter med magnesium for hodepine, må jo være derfor jeg fikk reaksjonen.... merket det nå at den vitamin flasken inneholdt så mye magnesium....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Kjempe ekkel reaksjon etter jeg tok Magnesium !!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av gutt_81
    Noen som har peiling på hva som skjedde? Alergisk reasksjon eller noe?
    Det lyder som en allergisk reaktion og når jeg ser på varedeklarationen - indeholder disse tabletter en del forskelligt:

Fakta om Bio-Magnesium
    Bio-Magnesium er et kosttilskudd med 200 mg magnesium i hver tablett. Denne mengden svarer til 67 % av den anbefalte daglige tilførselen (ADT)

Ingredienser: Mineral: Magnesiumsubkarbonat, Magnesiumhydroksid, Magnesiumacetat. Fyllemiddel: Mikrokrystalinsk cellulose (E460), Antiklumpemiddel: Dikalsiumfosfat (E341), Magnesiumstearat (E470b), Silisiumdioksid (E 551), Overflate behandlingsmiddel: hydroksylpropyl metylcellulose (E 464)

I denne beskrivelse af ingredienser gemmer sig nok af evt. "allergener" for den uheldige bruger, der måske netop er oversensitiv for et eller flere af stofferne. Ikke alt, der kalder sig "BIO" er også bio-venligt.

En anden mulighed er at HVIS du er i underskud af kalcium vil virkningen af magnesium mangedobles. Det samme gælder hvis dine bi-skjoldbruskkirtertlerne fungerer ikke godt nok, for så vil dit kalcium i kroppen evt. være for lavt til selv en lille dosis af magnesium.

Det er pengene værd at lede efter og finde et magnesiumpræparat, der beviseligt er aminolekeret dvs. meget nemt og "sundt" optageligt i kroppen OG for at være på den sikre side - bør magnesium altid indtages med kalcium i forhold 1:2 (dobbelt så meget kalcium). Af kalciumpræparater bør man lede efter og finde kalcium i citratform. Ligeledes bedst optageligt og mindre belastende for nyrerne.

I det hele taget er alle mineraler, der kan opdrives som aminolekerede det bedste man kan byde sin krop.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...
    Av Hassan i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 48
    Siste melding: 16-04-12, 21:54
  2. Svar: 0
    Siste melding: 13-09-11, 07:35
  3. Er det normalt å bli så kjempe sint som jeg er nå?
    Av helgemann i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 8
    Siste melding: 20-07-09, 19:26
  4. Svar: 4
    Siste melding: 30-12-06, 09:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn