Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
03-02-08, 16:43 #1
Bente Bakke retter en advarende pekefinger...
Velkommen til INTERNETT.
Et virvar av ledninger rundt hele kloden hvor det er fritt å si og skrive hva man vil ?
Det medfører at det finne sider som har til hensikt å lære folk alt - fra hvordan man lager en bombe - eller fremstiller farlige narkotiske stoffer, til hvordan man oppfører seg sømmelig.
Freakforum diskuterer hvordan man kan gjøre hasj lovlig i Norge og diskuterer villig vekk virkningen av diverse stoffer - og ingen stopper dem.......
Og det er soffer som er verre for helsa enn Levaxin og Armour det altså.
Ulovligheter kan fjernes fra internett, men krever omtrent avgjørelse på regjeringsnivå. Virksomheten kan likevel gjenoppstå fra land som tillater det.
Nesten ingen land har filtre mot utlandet. Så vidt jeg vet er det bare autoritære stater som Kina o.l. som vil kontrollere deltakerne.
Europeiske tanker om at alle EU-land skal kopiere og lagre alt som foregår på nettet i noen år blir forhåpentlig neppe gjennomført.
Redaktøransvar har noen, og http://www.jusstorget.no/article.asp?Ke ... ArtKey=347 gir en juridisk forklaring.
Det er stort sett lett identifiserbare straffbare forhold man er ansvarlig for, og det gjelder neppe noen spesielle forhold for internett.
I et privateid forum som dette gjelder faktisk ikke alminnelig ytringsfrihet. Eieren kan bestemme reglene og avvise og nekte adgang for de som ikke følger dem.
Jeg ble selv vist på dør av redaktøren av et dataforum på www.WinXP.no , hvor bruk av dialektiske ord og uttrykk ikke er tillatt. Jeg ville ikke bøye meg for påbudet og er nektet adgang.
Hihi sier nå jeg - internett er så stoooort.
Bente Bakke retter en advarende pekefinger mot mine skriverier her på forumet. I en mail til meg skriver hun at jeg bør passe kjeften min.
Les selv :
"Til din orientering har jeg i dag sendt Sonja en mail på bakgrunn av tilbakemeldinger vi har fått om dine og Noras råd om at TSH bør være tilnærmet null.
Jeg har valgt å gjøre det på den måten fordi jeg ikke ønsker å skade Sonja eller nettstedet hennes. I reglene på forumet kalles det dere driver med for likemannsarbeid, og Sosialdepartementet har i sin veileder flere ganger presisert at likemannen ikke skal gå inn i behandlerrollen men drive med erfaringsutveksling.
Jeg er helt sikker på at dere vil klare å finne måter å formulere dere på hvor dere viser til egne erfaringer uten å anbefale andre løsninger som for dem kan være potensielt meget skadelige.
Da jeg tenker du kanskje vil bli litt forbannet på grunn av min henvendelse til Sonja, synes jeg det var riktig å gi deg et lite varsel. Hun vet ikke at jeg har vært i kontakt med deg."
Og
"Jeg har jo prøvd å ta opp dette på forumet noen ganger tidligere uten å få noen respons. Når det gjelder dette med at kjertelen er død og TSH-verdien ikke spiller noen rolle, har jeg ikke sett at det er forskningsbasert kunnskap. Hvis min TSH skulle nærme seg null, var det jeg som ville være død.
Jeg prøver derfor i beste mening å advare dere og Sonja, og jeg tror dere er tjent med å ta den debatten videre i fora som ikke er åpne for de som titter innom i ny og ne uten å være medlemmer."
Bente Bakke og NTF vil altså prøve å forhindre at legene taper sin rett her, men har ikke annet å komme med enn en veileder Sosialdepartementet har utgitt, altså langt fra noen juss dette.
Dette synes jeg fortoner seg som et opprør i tullingdalen. Skal man gå til verket og rydde opp på internett tipper jeg at de ikke begynner her.
Hensikten med et fora som dette er jo nettopp at deltakerene forteller hverandre om sine erfaringer og hensikten med å oppsøke Sonja er jo et ønske om bedre mestring av sin tilstand.
Jeg er sikker på at det finnes mange gode behandlere der ute som gjør så godt de kan under de rådene omstendigheter.
Men det faktum at mennesker søker seg hit er jo et vitnesbyrd om at det ikke står helt bra til med behandlingsresultatet. En kan vel forestille seg at de som greier å finne forumet heller ikke er de verst stilte ? Jeg kjenner iallfall flere som er blitt så kognitivt svekket at de ikke har mulighet til å finne oss.
Behandlerrollen, som foreningen i sin villfarelse vil forsvare, trenger nok ikke hjelp av en forening som gir seg ut for å være en forsvarer av pasientrettighetene.
De er mektige og har venner de rette stedene. Kvakksalverloven ble opphevet i 2003 - av - - - Dagfinn Høybråten, som tilfeldigvis er ____ av yrke.
Den ble erstattet av Lov om alternativ behandling av sykdom og om jeg får gjette har nok skolemedisinen sikret framtia. De har fortsatt rett til å nekte alternative behandlere retten til å bruke stoffer og medisiner de selv vil bruke, ja de har også rett til å nekte den alternative legen å bruke medisiner de IKKE vil bruke.
Som feks Armour........
Jeg ser mange oppgaver for en pasientorganisasjon - en av dem er ikke å forsøke å hindre den opplysningsvirksomhet som foregår i lys av alminnelig samfunnsutvikling på kommunikasjonssektoren.
Om overskridelser av ytringsfriheten skulle forekomme der (og det er her det) bør foreningen være den siste til å stå for forsøk på å kneble sine potensielle medlemmer til taushet.
Jeg har orientert Bente Bakke om at jeg jeg synes meget dårlig om at man angriper meg for noe jeg ikke har gjort. Det virker som at man ikke kan kritisere meg for det man egentlig vil, og så dikter man opp en "tiltale".
Jeg har ikke, og vil aldri anbefale noen noe somhelst. Jeg har tvert imot oppfordret til å finne det ut selv. Jeg har konstatert at TSH ofte blir nær null og at jeg selv har det slik, og det er noe ganske annet.
Kan det være slik at det man misliker mest med mine skriverier, er kritikken av foreningen og av Bente Bakke ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker