Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Nye resultater
-
07-02-07, 11:30 #1
Nye resultater
Ringte legen i går og fikk nye resultater fra blodprøve.
Etter 4 uker på 50 mikrogram levaxin har jeg følgende resultat:
T4: 11,1
TSH: 0,46
Dette er vel bra, dere.. er i litt bedre form også, men fortsatt sliten..
De siste tre dagene har jeg dobla dosen levaxin.. til 100 mikrogram. Dette i håp om at vekta skal gå litt nedover.. er dette farlig?
hva syns dere?
-
07-02-07, 15:41 #2
Husker du referanseområdet for ft4, er det den som går fra 7-16 eller er det den andre som går fra 10-22 cirka?
Mend et er noe tidlig å si noe bestemt siden du begynte nå nylig med levaxin.
Ã… doble er egentilg ikke anbefalt, pasientene anbefaler økning med kvarte 50-µg mend endokrinologer ofte bruker 25µg økning....
-
08-02-07, 09:13 #3
Referanseområdet er den som går fra 10-22 ca..
Oki.. går tilbake til det vanlige inntil jeg hører noe fra legen.. tenkte bare jeg skulle forskynde prosessen og kanskje raaaaase ned i vekt, jeg.. :P
-
08-02-07, 20:20 #4baremei Gjest
Det er aldri, aldri en god løsning, hverken for overvektige eller bodybuildere.
Opprinnelig skrevet av snuppa
De helseproblemene du kan få på kjøpet hvis dosen økes for å oppnå vekktap ville du ønske du aldri hadde hørt om.
Når dosen er riktig i forhold til helsen din vil vekttapet være like lett eller vanskelig å oppnå som for friske mennesker.
Bruk aldri tyroxin som slankemiddel - det er ikke sikkert du blir i stand til å nyte ditt nye slanke jeg. Hvis det rekker å virke på kiloene før du havner på sykehuset med hjertesvikt, da...
-
08-02-07, 20:55 #5
Du kan like godt være tålmodig. For det tar tid før kroppen reparerer det som thyroxin mangelen har stelt i stand. Og det er en heller ekkel opplevelse å bli høy på Levaxin
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-02-07, 21:45 #6
Enig med Anne Ma. Dessuten legger jeg på meg når jeg er hyper så det er ikke alle som raser ned i vekt heller snarere tvert i mot for min del.
-
09-02-07, 09:19 #7
shiiit... nå ble jeg skremt her, faktisk.. jeg skal ALDRI ta mer enn jeg får beskjed om, jeg, tenker jeg..
Føler press om dagen, skjønner dere, for skal være forlover for venninne som skal gifte seg i juli, og hun mener ifølge hennes tradisjon at hun skal bestemme hva jeg skal ha på meg, og hun vil at jeg skal prøve klær NÃ…!! og det vil ikke jeg, bare tanken på at jeg skal prøve kjole med henne nå gjør meg syk, altså.. og hun presser og presser så jeg egentlig har lyst til å trekke meg fra hele dritten. Og jeg har sagt at jeg har såpass problemer nå at jeg klarer ikke å takle det og at selv om det sikkert høres teit ut så tenker jeg på det forloverantrekket hele tiden.. for jeg MÃ… gå ned masse før det j"#¤#¤% bryllupet.. og Ja, det stresser meg.. hadde håpa jeg kunne gått litt ned..
-
09-02-07, 14:17 #8baremei Gjest
Du får dunke henne i hodet til hun skjønner at du faktisk er syk, ikke motvillig.
Og jeg skjønner behovet for å gå ned i vekt, men mer tyroxin er ikke en løsning på det problemet.
De av oss som skal ha tyroxin skal ta den, vi har det ikke bra uten, men overdose er så ubehagelig og skummelt på sikt at du neppe har lyst til å bruke den metoden uansett. Det stopper seg selv.
En annen side av saken er at mange er underdosert med "fine" tall, og med fordel kunne økt litt. Men det er lurt å ha ferske blodprøver for å vurdere det, i tillegg til hvordan formen er.
Selv har jeg en TSH på 0,02 og trenger FT4 i øvre halvdel, dvs over 17, mens FT3 vaker øverst i normalen. Enkelte leger ville da redusert dosen min utifra TSH spesielt, kanskje uten å ta i betraktning av den "alltid" har vært slik, også før jeg begynte på medisin.
Senker jeg dosen synker formen, og heldigvis har jeg legen min med på at jeg stort sett styrer doseringen selv, med blodprøver innimellom og så bruker jeg ham som sparringspartner hvis jeg er usikker.
-
09-02-07, 17:21 #9
Sier samme som baremei, men vil tilføye at jeg dengang når jeg begynet økte alle to-tre uker eller mer med 25µg til 125µg og var aldri hyper unntatt ved første økning. Merket tydelig etter to-tre uker at det var på tide med økning.
Andre shevder man må absolutt vente i 6 uker og så ta nye prøver og øke med 12,5 µg. Det er stemningen nå på forumene.
Og, jeg gikk ikke ned noe før jeg økte den siste kvarte tabletten ifjor, vekta hadde da hele tiden vaket rundt 68 kg med sving til 71 kg uten elvaxin og 70 kg på lavere dose. Etterd en siste økningen så datt det end til 57 kg over 4 mnd og er stabilt der. Må ha være ødemer siden strømebuksene fra før passer igjen og øedemen e i ansiktet er borte.
nora
-
09-02-07, 17:28 #10
hei.
vil bare tipse deg hvis du vil fort ned i vekt på en sunn måte, bør du prøve bailine.
jeg gikk på bailine etter fødsel og da gikk jeg ned mange kg i uken, samtidig som celluliter forsvant og huden ble strammet opp.
etter noen mnd, hadde jeg gått inn hele 32 cm i livetHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
Svar med sitat
Bokmerker