Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
17-01-07, 15:26 #1
Kan en betennelse gå over?
Hei alle sammen. Jeg er ny i forumet, men har lest en del av innleggene her fra jul og utover. Skulle hatt mye bedre tid til å sitte på Internett og pløye seg gjennom en del av alt som er skrevet og debattert.
Sjøl er jeg i utredningsfase om lavt stoffskifte. Siste prøvene jeg tok sa legen min var bra, for FT4 har gått opp fra 10,0 til 10,9. TSH har gått ned fra 4,5 til 3,4 mens anti TPO har gått fra 223 til 243. T3 ble ikke tatt forrige gang, men er på 4,0. Prøvene tatt 18/12-06 og 02/1-07.
Nå har jeg fått beskjed om å komme tilbake og ta nye prøver om 2 uker.
Det jeg lurer på er utrolig mye egentlig, men er det mulig å få en betennelse som går over av seg sjøl slik at stoffskiftet kun er lavt en periode?
-
17-01-07, 16:48 #2
Hei, dine prøver er fremdeles ikke bra, det er nesten ikke noen forskjell på en ft4 på 10 elelr 10,9.....
Hadde selv en slik lav ft4 og TSH var 2,5 og jeg var elendig og frøs etc.
en TSH på 3,4 mad en så lav ft4 er overhyodet ikke bra det heller. I tyskland har mange lab gått over til den nye anbefalte øvre grensen på 2,5 for TSH.
Hva er grensen på labben hos deg? På Hormonlabben i Oslo har grensen lenge vært 3,6.
I tyskland ville du umiddelbart blitt sendt på ultrasyd, de kan nemlig se med en gang om kjertelen din er blitt ødelagt av antistoffene. Har ikke hørt om at neon har blitt sendt til ultralyd for sånt i Norge. De burde begynne med det synes jeg, det ser ut som om det er nyttig i tyskland.
Din anti-TPO er mye høyere enn min har vært.
Det hender noen ganger at det går over, men det er sjeldent. De reker ikke rundt her på forumet ihvertfall......
Har ikke lest om mange på internett heller.
Det er lurt å vente i to uker og ta nye prøver.
Husk å ta dem om morgenen, siden TSH kan være halvparten om ettermiddagen.
nora
-
17-01-07, 16:58 #3
Prøvene er analysert hos Fürst og grensene på TSH er 0,20-4,0
Tilsvarende prøver fra 24/10-06 lå på akkurat det samme når det gjaldt T4 og TSH, men det var de eneste stoffskifteprøvene han tok. Det legen hengte seg opp i var at kolesterolet hadde økt til 7,2 i s-kolesterol.
-
31-01-07, 15:28 #4
JIPPI!!!!!!
Legen min har gått med på å la meg prøve medisin. Skal dit imorgen etter å fått svar på prøvene fra mandag.
TSH nå på 4,8
FT4 10,2
T3 4,6
B12 458
TPO 195
Blir deilig å få sett om det går an å bli i bedre form og ikke minst humør. Det eneste problemet er at det virker som en møysommelig prosess å finne riktig dosering. Men
vi er igang.
-
31-01-07, 16:01 #5
Gratla!

For noen går det fort å bli symptomfrie. Du får krysse fingrene for at det ikke drøyer så lenge med deg.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-01-07, 16:32 #6
Tusen takk. Nei det er ikke sikkert det tar så lang tid, for jeg har ikke vært slapp så fryktelig lenge. Jeg har alltid hatt et tregt stoffskifte, for hvis jeg har prøvd å gå ned i vekt har det alltid gått sakte, sjøl om kalorimengden har vært relativt lav. Jeg har alltid trent mye og da har jeg jo opprettholdt stoffskiftet på den måten.
Jeg lurer på om det kan ha skjedd noe i våres, for da hadde jeg en forferdelig influensa med feber i nesten 42. Etter det har jeg liksom alltid vært sliten.
-
31-01-07, 17:55 #7
Ja det kan godt være. Slike ting virker å vise seg når man har gått gjennom en infeksjon eller noe traumatisk på andre måter.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Kan betennelse endre prøveresultatene..
Av Tussa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-03-07, 14:38 -
Betennelse i skjoldbrukskjertelen
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 25-09-06, 12:27
Svar med sitat
Bokmerker