Viser søkeresultater 1 til 10 av 152
Tråd: Rare meg :,(
-
26-04-06, 20:10 #1
Deppa
Lurer på blir man veeeeeeeeeldig deppa da en har lavt stoffskifte kan det gjøre at man gråter mer vil dø eller kan det være andre årsaker ? Vil ikke være sånn :,(
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
26-04-06, 20:24 #2
Kjære deg..
Mangelen på thyroide hormoner påvirker humøret, ubalanse i hormonsystemet = ubalanse i humøret. Tenk positivt, det er store sjanser for at dette retter seg opp etterhvert som hormonene du tilfører kroppen din rydder opp litt
Du skrev i et annet innlegg at du har samboer, prøv å støtt deg til ham.. når du har energi, så prøv å bruk den på å styrke forholdet dere i mellom, er mitt tips. Også lurer jeg på om du har noen familie i nærheten av der du bor!? (Det har ikke jeg, men det har jeg bestemt meg for å gjøre noe med fra høsten av..)
Sender deg en klem, gled deg over at det går mot vår, og innen sommeren er over er det store muligheter for at du vil føle deg bedre
Og formuet her kan du vende tilbake til hele veien. Vi tar denne reisa sammen, sorry om det høres teit ut, men jeg synes iallfal selv at det er en betryggende tanke 8)
-
26-04-06, 20:36 #3
Takker for svar men da mitt humør er ustabilt er det ikke kosligt for samboern min han vet jo stakkars ikke hvor han finner meg om jeg er blid eller gretten og jeg selv vil jo ikke være sånn som dette og synes det er grusomt at jeg er som jeg er et grusomt plagsomt menneske :,( Han er snill men ikke jeg er bare rar, dum og det jeg hisser meg opp for er jo ikke så mye og hisse seg opp på :,( Jeg tar også antideppresiva de virka litt tror jeg men nu er de nok for svake nå føles det som de ikke virker må ha sterkere sikkert synes det er ekkelt gå på de tablettene også :,( Skal til legen imårra så får prøve nevne det der :,( Hater være deppa og være meg
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
26-04-06, 20:40 #4
Kjære Lilja!
Uff, det høres ikke så godt ut.. Tror ikke depresjon er uvanlig ved hypo nei, desverre..
Håper virkelig at det er noe forbigående det tunge du sliter med,- og hvis ikke så bør du søke hjelp. ta kontakt med fastlegen din og fortell hvordan du har det. Han har nok mange pasienter som kommer med slike problem og bør derfor vite hva han event. kan gjøre for deg.
Søk hjelp og slit ikke med slike tanker aleine. Når en tør å åpne seg for andre å fortelle om depresjon er det utrolig hvor mange som har vært langt nede og mange har fått god hjelp og har gode råd. Jeg har stadig en liten tur i "kjelleren", spesielt når jeg er sliten. Da er det hvile som må til.
Mitt råd er i alle fall at du skal søke hjelp.
Men ofte er det jo heldigvis noe forbigående og neste dag kan alt kjennes mye lettere
Lykke til Lilja!!
Stor klem fra Kira
-
26-04-06, 20:43 #5
Heisann
Jeg har hatt det lenge sånn jeg og prater med en Psykolog og hun vet hvordan jeg har det og også legen :,( Psykologen ville tvangsinnlegge meg for jeg sa jeg ville dø hele tiden men så fikk jeg forklart at jeg klarer ikke ta livet mitt da s hun stoler på meg og det er bra. Jeg sier bare det da jeg føler at nå er det så tungt, jeg er sliten lei alt liksom. Men har jo dager som er litt bedre, men mest tunge dager og vil ikke ha det sånn vil så elske og leve jeg og
-
26-04-06, 22:56 #6
Godt å høre at du blir fulgt opp, men vondt å vite at du sliter med så tunge ting. Har du familie, samboer eller venner som forstår deg og tar vare på deg når du kjenner det slik?
Husk at når vi kommer opp fra "kjelleren" setter vi enda større pris på livet og har blitt mer bevisst på hva vi vil ha ut av livet og hva som er viktig for oss.
Jeg har lært at jeg skal sette pris på småting og nyte de gode hverdagsstundene og det er jo det mange av!
Gikk for noen år siden på et Alfa kurs (forskjellige menigheter arrangerer slike) og for meg var det godt å sette fokus på livet i et litt mer åndelig perspektiv. Flinke forelesere og livlige diskusjoner om tro og tvil var faktisk veldig spennende!
Håper du får den omsorgen du trenger, og som Marianne også skriver så har du forumet her som du kan komme til når som helst.
Natta, håper du får en bedre dag i morra Lilja!
-
26-04-06, 23:00 #7
Hei Lilja

Du har så mye å stri med du.. Det er virkelig vanskelig å slite så hardt med seg selv, kroppen og sykdommene!! Det er vanlig å bli deppa når man er hypo og du har jo andre grunner til å være lei deg og slite, så da blir det nok enda tøffere. Det at humøret svinger mye er også et symptom på hypothyreosen. Opp med hodet for du har allerde klart de verste strabasene Lilja
Vær stolt av deg selv og ta den tiden du trenger på å arbeide igjennom tingene. Ting tar tid, men det er lys i tunnellen
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
27-04-06, 10:14 #8
Takker for gode ord. Ja jeg tror det finnes lys i tunnel som er litt mørk nå men jeg vil ha lys
God dag til dere
-
27-04-06, 18:47 #9
Vil bare følge opp Anne Ma sine råd Lilja. Jeg har nok forstått av måten du skriver på at du har problemer som er vanskelige , men kanskje det hjelper å vite at man kan forklare mye av problemene med at hypothyreose gjør det vanskeligere å takle dem.
Altså at det har en årsak.
Og at dagens behandlig i mange tilfeller klarer å gjøre oss litt bedre istand til å takle dem og så håper jeg at du får det bedre med tia.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-04-06, 18:58 #10
Det har nok en årsak
Takker for at dere er snille her inne trenger det
Liker snille mennesker
Lignende tråder
-
Rare ord - magistrat og magister
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 6Siste melding: 29-10-08, 15:38 -
Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-11-07, 10:18 -
TSH rare verdier
Av skaye i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 05-10-06, 19:25
Svar med sitat
Bokmerker