Jeg ble i høst innhentet av en skikkelig tretthet og slapphet. Følte meg skikkelig dårlig i hele kroppen, uten å vite hvorfor. Samtidig som slappheten var av en type som jeg aldri har følt før. (var mer intens enn slapphet ved feks 40 i feber).

Jeg var til legen for å få krem for eksem, og nevnte ikke noe om slappheten og trettheten min der, ettersom jeg trodde det skyldtest eksamensstress og mye jobbing på skolen.

Legen ville skjekke om jeg var allergisk, og ville også ta tester på kollestrol, stoffskiftet, ect. Jeg fikk så brev i posten om at stoffskiftet mitt var for lavt, og at jeg måtte komme å ta nye prøver. jeg var bare innom resepsjonen og tok nye blodprøver. Jeg begynte å kanskje innse at det var kanskje derfor jeg hadde følt meg som jeg gjorde? At det var stoffskiftet som var skylden i at jeg følte meg så dårlig. Samtidig har jeg også følt at jeg ikke er meg selv, psykisk. Jeg utviklet en merkelig likegyldighet, men jeg var ikke deprimert og trist, men ekstremt likegyldig...følelsesløs på en måte.

Da jeg fikk svar på prøvene, så hadde stoffskiftet mitt nærmet seg mer det normale, og legen mente at om jeg ellers følte meg i fin form, så skulle vi avvente med å ta nye prøver om et halv år. Dette var da jeg nettopp hadde kommet hjem til juleferien, og var fortsatt litt slapp og følte meg ikke skikkelig frisk, selv om prøvene viste at stoffskiftet mitt var blitt mer mot det normale.

I julen ble jeg noe bedre, og jeg har ikke noen intens slapphet lenger. JEg kan vere slapp, men ikke noe som skiller seg særlig ut. Men jeg er trøtt...og kan sove mye. samtidig så føler jeg at jeg også kanskje er litt bedre mentalt...ikke fult så likegyldig som jeg var.

Kan ha hodepine uten at jeg vet hvorfor, vere litt svimmel, og fryse litt. Samt at jeg har eksem, tørr hud i hodebunnen ( Noe j...flass) og får av og til elveblestutslett.

For jeg er ikke i tvil om at jeg hadde lavt stoffskifte i høst, ettersom jeg leser om symptomene her. Men jeg føler meg mye bedre nå.Mitt spørsmål til dere, er om det er vanlig at stoffskiftet går opp og ned? Og at det lave stoffskiftet mitt bare var en " tilfeldighet", og har en vanlig forklaring`?

Kan symptomer som er i forbindelse med lavt stoffskifte komme og gå, slik at man er dårlig i noen perioder, for så bli mye bedre og føle at man er mer frisk?