Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: EMPowerplus
-
27-07-05, 06:50 #1
EMPowerplus
Noen her som bruker EMPowerplus?
Tatjana
-
27-07-05, 11:44 #2
Bruker det ikke, men siden jeg er nysgjerrig på det meste søkte jeg litt på nettet. Ser litt skummelt ut dette:
http://www.legemiddelverket.no/bivir...mpowerplus.htm• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
27-07-05, 20:07 #3Gjest
Leste linken.....og lurer på følgende: Når skal legene komme med de samme oppfordringer og forsiktighetsreglene når det gjelder smertestillende medikamenter og statiner(mot høyt kolesterol)??? Eller mot bruk av kunstige søtstoffer( som inneholder fenylalaninkilder som omdannes til metanol i hjernen)???
Jeg blir kvalm av hele gjengen(legene altså) noen ganger
Hjertesukk fra en sliten Merete som heldigvis har to dager fri nå.
-
27-07-05, 21:13 #4
Enig med deg Gjest når det gjeld frustrasjonen. Synes likevel mange legemidler opplyser om stygge bivirkninger. Jeg personlig leser bivirkninger før jeg leser virkninger - noe som har ført til at jeg har kastet medisiner før jeg har tatt en eneste pille.
Har en sønn som tok et legemiddel for en tid tilbake, der det var listet opp bivirkninger som rammet omtrent alle organ i kroppen. Og den konkluderte med fare for selvmord! Så jeg personlig har blitt skremt mange ganger av disse pakningsvedleggene.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
28-07-05, 01:16 #5
Takk for input - og link
tror ikke jeg skal prøve meg på det kosttilskuddet allikevel.
Tatjana
-
29-07-05, 18:19 #6
Hva er forskjellen på kosttilskudd og legemidler?
Svar: Legemidler har dokumentert effekt på folks helse. På godt og på vondt.
Alle legemidler har bivirkninger. Det har også mat og drikke. Spis for mye, og du legger på deg. Drikk for mye vann, og du kan faktisk dø.
Spis alle pillene i en pakke med smertestillende paracetamol i løpet av et døgn, og du dør en smertefull forgiftningsdød.
Det finnes legemidler i Norge som dreper hundretalls av sine brukere gjennom bivirkninger. På den annen side sørger denne bruken for at flere enn disse hundretalls dødsfall forhindres gjennom legemidlet primære virkning. La oss si at 1 av 10 legemiddelbrukere dør av bivirkninger. 2 av 10 dør uten legemidlet. Er det da forsvarlig å fraråde bruk av legemidlet?
Stol på din leges vurderinger. Legen har bedre forutsetninger til å vurdere nytte versus risiko enn de fleste av oss. Og dersom du ikke stoler på din lege, bør du bytte lege. Hva du enn gjør: La ikke din behandling og skjebne styres av avisoverskrifter eller innlegg på internett.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
Svar med sitat
Bokmerker