Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Binyreproblematikk
-
27-09-06, 10:23 #1
Binyreproblematikk
Det er så mange her inne som har diskutert emnet stressede binyrer.Har slitt en stund med vond rygg,tisset ofte og en dag oppdaget jeg til min forskrekkelse at jeg hadde to knallrøde strek bak på ryggen(så ut som krigsmaling) og så var jeg øm under fargeforandringen. Kan det være stressede binyrer. Har legetime 2. oktober.Er det spesielle prøver jeg bør be om å få tatt.Det er kanskje lurt å ta med en morgen urinprøve! Føler også at jeg har vann i kroppen.
-
27-09-06, 11:32 #2baremei Gjest
Er det ikke nærliggende å tenke mulig urinveisinfeksjon, evt. nyrebekkenbetennelse hvis du har vondt i ryggen? Stripene vil jeg ikke mene noe om, men det går an å ringe legekontoret og høre om du kan levere en urinprøve i morgen tidlig. Er det betennelse er det ikke så lurt å vente.
-
27-09-06, 13:47 #3
Hvordan vet man om man har nyreproblemer ? Jeg går ofte på do og tisser men det har jeg gjordt hele livet mitt så er det noe legen kan sjekke eller gjøre?
Kan man samle mer vann i kroppen da som hoper seg opp og ikke vil bort?
Spør om mye rart jeg :,(Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
27-09-06, 15:30 #4
Dersom man har nyreproblemer kan det samle seg vann i kroppen som ikke vil bort. Dette er helst ved nyresvikt og da har man hatt problemer med nyrene lenge.
Dersom man har infeksjon i urinveiene så har man noen ganger feber , det gjør somregel vont å tisse, det kan være vont i nedre del av magen, og noen ganger i ryggen. Urinen kan ha unormal lukt og mørk farge.
At du Lilja tisser mye kan henge sammen med om du drikker mye?Det betyr også noe hva en drikker tror jeg.Jeg må ofte på toalettet etter å ha drukket te, eller brus.
Du Pusur tror jeg kanskje kan ha nyrebekkenbetennelse som Baremeg nevner. KOM DEG RASKT TIL LEGE.
God bedring
-
27-09-06, 17:33 #5baremei Gjest
Jeg hadde en periode for noen år tilbake hvor jeg hadde så mange som 14 urinveisinfeksjoner på ett eneste år. Og jeg holdt på i to år...
Opprinnelig skrevet av cat
Ingen av gangene var det vondt å tisse, det var derimot en lettelse, for DA slapp den ellers konstante smerten taket noen minutter. Gjett om legene klødde seg i hodet DA da dere!
-
27-09-06, 21:28 #6
Hei det er ikke alltid at jeg drikker mye og mange klager på den do flyinga mi som kan jo være sårt da , må du på do nå igjen du var jo for 1 min siden liksom :,( Men jeg må jo tisse så he he
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
28-09-06, 11:17 #7
kan veree diabetis /symtomet der er at dutisser mye .unornalt ,.....jeg har hatt nyrebetennelse 2 ganger ene gangen var jeg gravid,ble alvorlig syk ,var bevistløs.spydde.....men det gikk lang tid før lrgrne skjønnte det........gang 2.fikk jeg i juletider for noen år siden.hvont å tisse,hjelp har fått urinveisinfeksjon tenkte jeg /minn mann,har aldrid hatt det...tok en tisseprøve (oppi der en blodklump med noe hvit på...ned til legen tisse prøven hev hun i bosset,2 juledag.du har urinveisinfeksjon....okkk,,,hjemigjen...voknet om morgenen smerter i siden,tenkte har jeg smerte i hoften eller,nei det var noe annet,ned til legevakta..naaa du har 2 ting blærebetennelse og nyrebekkenbetennelse.og i dag ser du syk ut...sykemelding for noen dager...ble pittelit bedre... så var det verre nå hadde jeg kramper i ryggen.legen sa jeg hadde nyresten også,hadde tisset ut noe som kunne likne...fikk ikke sykemelding-...legen sa at hvist jeg fikk feber og ble verre ,smerter så kom fort ,blodforgiftning...og jeg ble verre.legen en ny en spurte hva kan jeg gjøre for deg,,,jeg forklarte...tok pulsen min som var over 100.oi svert høy feber..du har nok influensa,...minn mann var så sint vi pisser ikke blod av nfluensa...den natten døde en ung gutt ,legen kom rett fra skolebenken.-..jeg gikk hjem å lå på sofaen kvalm,ikke sise,ikke røyke..til slutt åpnet min lege,han var sjokka.sendte dykning til sykehuset,holt på å bli innlagt igjen.men heldigvis så hjalp denne medesinen,jeg hadde 7 penselinkurer på 2 måneder. ............................................................ ............................................................ ..men det er viktig å tenke på at vi ikke altid får symtomer sånn som det står i lærerboka..så har du mistanke så gå il legen med urinprøve.
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
28-09-06, 17:56 #8
takk for respons. Har nok en mistanke,sliter med høy puls,ryggen holder på å gå av,vondt rundt hoftene og fremme i bekkenet er også kvalm. Men vondt og tisse er det ikke
-
28-09-06, 18:22 #9
kom deg til legen.nyrebekkenbetenelse er alvorlig sykdom,du kan få nyresvikt.jeg hadde heller ikke smerter når jeg tisset første gang jeg hadde det.....gå til legen.ok
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
28-09-06, 18:28 #10
Svar med sitat
Bokmerker