Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard AAAAAARRRRG. Nå har jeg gått på slankekur i snart ett år, og

resultatet er kort sagt nedslående.

Jeg har spist sunt, trent 3-5 ganger i uken, holdt kaloriinntaket på et lavt nivå (1200-1500 pr dag), ikke spist godteri, kaker eller andre raske karbohydrater. Spist 6 måltider per dag. Og drukket litervis med vann, tatt alle mulige vitaminer og mineraler og kort sagt slavet for å gå ned noen kilo. Jeg kunne vært toppidrettsutøver med den disiplinen jeg har utvist. Ikke engang i jula skar kuren seg.

Og resultatet?
    Jeg har gått ned 300 gram på 11 mnd.

ER DET FORBANNET MULIG???? JEG ER SÃ… SUR!
    MÃ…LET VAR 5-10 kg... :evil:

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja det skjønner jeg godt! Stakkars deg!

Men det kan faktisk være at det har seg at du spiser for lite kalorier. Kroppen setter bremsen enda mer på om den tror at den må spare. Og du spiser mellom 800 - 600 kalorier mindre enn en normal kvinne trenger hver dag. Og du virker å trene mye, så kanskje du skulle fortsette på samme måte men gå opp til ca 1800 kalorier?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    135

Standard

Jeg har vært hos ekspert, som sa noe av det samme som du sier, og vekten min har da også gått som følger det siste året:

-3 kilo de første 3 mnd
    deretter bom stopp i 4 mnd

så kom kostholdseksperten inn og ba meg spise mer, og ga meg diett-program å følge, resultatet var
    +6 kg på 1,5 mnd.

Da hoppet jeg tilbake til min gamle kur, og har nå kjempet meg tilbake til utgangspunktet.

Ellers er det sikkert et veldig "riktig" råd du kom med, men kroppen min er perfekt for sultrammede områder av verden - ifølge mannen min så legger jeg på meg 2 gram for hvert gram mat jeg spiser.... :-)

PS. Jeg er normalvektig i utgangspunktet, men ifølge badevekta mi har jeg litt for høyt kroppsfett, derfor vil jeg ned noen kg. Treningen har forresten hjulpet på kroppsfettet, men jeg er ennå ikke i mål, og det går SÃ…Ã…Ã…Ã… sakte. :-(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Men da kommer du nok i mål selv om du sliter deg skvett ihel
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Går ikke akkurat så bra med meg heller. Jeg legger på meg når stoffskiftet er for høyt ( de fleste raser jo ned i vekt da, men jeg er merkelig jeg :twisted: )

Var skikkelig kvalm i sommer og det eneste som hjalp mot kvalmen og det er helt sant var chips. Samt mindre medisin for stoffskiftet var for høyt. Dere kan kanskje tenke dere hvordan vekten ble

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har du vurdert å prøve blodtypedietten, eller prøve om du er allergisk mot noen matvarer, kan testes ved kinesiologi (helhetsterapeuter pleier å gjøre det slik) eller yorktest IgG test.
    bare noen forslag.
    Jeg gikk ned med homeopatisk arnika. Senker insulinresitensen (larrian lier at alle som er mer enn 80 cm rundt livet har insulinresistens)
    Hva tror du selv?

Du med chips og kvalme, det er jo typisk lavt-kortisol-symptomer. Hatt noe sånt selv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg gikk ned i vekt når jeg fikk medisinert meg opp til morgentempen opp mot 37 grader. Jeg gikk ned 12 kg på få måneder! Av en eller merkelig grunn så snudde vektnåla oppover igjen på samme dose Levaxin. Økte og økte til +8 kg igjen.

Jeg skiftet til Armour fra august i fjor, og ingenting har skjedd i alle disse månedene. Stått dønn stille. Men i løpet av de siste dagene går det nedover igjen. 1 kg pr uke...Jeg tar nå 2 grain Armour + 75 µg Levaxin pr dag. Jeg håper jeg er på rett vei.

Morgentempen sank i takt med at kiloene økte, men jeg ante ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Har øket dose forsiktig. Nå har jeg fått opp igjen morgentempen, men det har tatt tid og med full forvirring...

Har også sluttet med proteinpulver - selv om jeg trener masse. Noen fortalte meg at det ble omsatt til fett. Det er vel de forandringene jeg har tatt i kampen mot kiloene. Treningsmengden har vært den samme i mange år. Matinntat lite. Kaloriinntak bombesikkert mindre enn forbruk!

Vanskelige saker dette...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Sukk. Samme problem her. Går opp av vanlig mat, utrolig frustrerende. Iallefall når man står på og trener.

Det var snakk om en eliminasjonsdiett sist jeg var hos legen for å sjekke intoleranse mot melk, gluten, gjær, sukker. Akkurat da hadde jeg ikke overskudd til å begynne med noe slikt, er jo ikke mye man kan spise da. Og mye ekstra planlegging. Men man må vel igjennom det

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Høres kjent ut ja! I årene før jeg fikk Levaxin og i årene med Levaxin var det akkurat likt. Ã… gå på et lavt matinntak holdt vekten stabil. Ã… gå ned i vekt var umulig med mindre jeg brukte Nutrilett pulverkur. Selv da gikk den ned sakte og mye mindre enn en kunne forvente. Spiste jeg "normalt" gikk jeg opp i vekt.

Husker med gru "Ingers rugbrød" som jeg gikk på i 6 mnd. En fin og fornuftig slankekur, og jeg gikk ned 2 kilo. I utg.punktet 35 kg overvekt! Jeg er så lei av å lese om sånne i min vektklasse som "raser ned i vekt" når jeg selv står stille eller kryper ned et par kg. Utrolig sårende å vite at jeg har ikke juksespist og mosjonert, men likevel klarer jeg ikke å gå ned.

Jeg begnte med Armour og Lavkarbodiett - Atkins samtidig, og da gikk jeg ned 17-18 kilo. De har kommet tilbake men nå ser jeg hvorfor. Jeg fikk usunne spisevaner når jeg hadde bekkenløsning, og klarer ikke å legge om kostholdet ennå. Jeg ser at kostholdet mitt nå er mye dårligere enn da jeg brukte Levaxin og vekta sto stille eller gikk opp.

Jeg har gått ned før og håper å gå ned igjen. Det eneste som har virket for meg er lavkarbo, men det er sikkert ikke likt for alle. Det anbefales ikke slike dietter når en ammer, men nå er barnet 8 mnd og spiser så mye annen mat at det skulle gå bra. Torsdag er det slankestart!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg gikk ned til 62 kg ifjor juli og til 57-58 kg i løpet av sommeren, det startet etter at jeg gikk over til helt glutenfritt. Var på lavkarbo siden høsten før og ikke ned 1 kg eller 2. Det var ike vanskleig å spise lavkarbo og jeg ble ikke sulten da.

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Det har gått opp et lys for meg!
    Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 04-09-07, 20:54
  2. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 18:07
  3. Skal vi snart finne på noe gøy?
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 7
    Siste melding: 02-06-06, 22:31
  4. Slankekur - plaster med jod - hva synes dere om dette, da?
    Av baremei i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 3
    Siste melding: 20-04-06, 23:59

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn