Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Remeron for søvnløshet
-
01-09-06, 22:18 #1
Remeron for søvnløshet
heisann, er det noen som har erfaring med Remeron? Det er et antidepressiva egentlig, men min lege skrev ut dette preparatet for insomnia, ("I just cant get no sleep..." )Klarer ikke å sove, kroppen dirrer av anspenthet og har låsninger hele veien. Er det noen som har prøvd? Var øket apetitt et stort problem?
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
01-09-06, 23:14 #2
Har prøvd Remeron, men det virket ikke på innsovingen i det hele tatt på meg. Fikk det også utskrevet for søvnløshet. Ikke pga depresjon. Har inntrykk av at alle antifdepressiva gir vekøkning. Iallefall de jeg har prøvd. Men ikke økt apetitt tror jeg.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-09-06, 09:29 #3
Remeron er et antidepresiva i SSRI familien, såkalte lykkepiller. Det er et helt feil å bruke mot søvnproblem.
SSRI forhøyer serotonin nivået i hjernen, mange Hypo pasienter har for lite serotonin, men det kan skape problem å bruke dette for oss.
Personlig var jeg feilbehandlet med det farlig SSRI preparate Seroxat og hadde SVÆRT alvorlig medikament fremkalt delir da jeg skulle slutte, stoffskifte medisinen gjorde at jeg ikke trengte dette.
Du MÃ…Ã…Ã…Ã… prøve liothyrinin først og fremst, det gir bedre søvn og nerver for mange.
Dosen må du dele i to, morgen og kveld. Ta gjerne siste dosen før du leger hodet på puta. Har hjelpt mange med søvnproblem.
Om dette ikke virker KREV resept på det ufarlig søvnhormonet Melantonin, det er reseptbelagt i Norge men selges fritt i de fleste andre land.
Dersom ikke dette hjelper, kan man prøve allergimedisinen Valergan, som og blir brukt som sovemedisin.
Neste steg vil vere Hypnotikum (Immovane).
MVH
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
04-09-06, 10:47 #4
hei rigg.jeg har også fått remeron for søvnproblemer.da jeg tok 1 remeron første gangen ble jeg helt slått ut.jeg sovnet riktignok og var som i koma hele natten,men da jeg våknet på morgenen var jeg helt desorientert,hoven i ansiktet,og alt bare surret rundt inni meg.ble faktisk veldig redd.
grunnen til at jeg fikk remeron var forde hele kroppen min var i spenn,greide liksom ikke ligge ned i senga,føltes som jeg lå en cm over senga hele tiden,pga spenningene.fikk samtidig med remeron fysioterapitimer for å avspenne.
det tok mange uker før jeg turde prøve medisinen igjen.tok ta enhalv,med bedre resultat.har tatt enhalv noenganger senere også.og de virker bra.nå er jeg bare trøtt for tiden,så har ikke behov for de.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
04-09-06, 10:59 #5
jeg ble også veldig forskrekket da jeg senere hørte at Remeron blir gitt til personer med hallusinasjoner og Store psykiske problemer.jeg har ingen av delene,hadde SØVNPROBLEMER.
det betyr jo at disse medisinene virker på områder i hjernen jeg ikke hadde bruk for å lage forstyrrelser eller reparasjoner i.
har i ettertid faktisk følt meg litt krenket av legen som gav de til meg,for
jeg tror antidepressiva ødelegger de vanlige mønstrene i hjernen.
jeg er enig med Tor om at andre ting bør prøves.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
04-09-06, 15:04 #6
Dersom du er maksimalt behandlet med Thyroxin og Liothyrinin, tatt b12 prøve mm. og er helt på felgen, da kan selvsagt et antidepresiva vere aktuelt, om du ønsker og prøve det, og om ditt syn på medisin og livet tillater det.
Men om søvn-vansker er hovedproblemet er Remeron FEILMEDISINERING og en SKANDALE.
MVH
TorHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
04-09-06, 20:10 #7madonna Gjest
Hva mener du egentlig med dette? Siden det er mange med hypo som "må" bruke antidepressiva.
Opprinnelig skrevet av Tor
-
04-09-06, 23:44 #8
Jeg skrev også dette:
Dersom du er maksimalt behandlet med Thyroxin og Liothyrinin, tatt b12 prøve mm. og er helt på felgen, da kan selvsagt et antidepresiva vere aktuelt
POENGET ER:
Vi blir ofte underbehandlet, så dersom man ikke har Liothyrinin i tillegg, som ofte gir bedre psyke, og blir behandlet ned imot TSH 0.2 eller til man føler seg bedre:ja da er antidepresiva feil.
Om man fortsatt har psyk plager da, kan antidepresiva vere aktuelt.
MVH
-
05-09-06, 13:27 #9
antidepressiva eller mer T3??
Flott innspill Tor. er faktisk enig med deg. Har avventet å prøve remeronen da jeg går å venter på å få hente Armour på apoteket. Er spent på om dette vil gi meg det løftet jeg trenger mentalt, føler meg jo helt i ørska: kan glemme at jeg har ungene i bilen, eller at potetene fosskoker...hvis jeg blir avbrutt..er jo helt livsfarlig): ...
Har brukt Zoloft tidligere, følte jeg hadde effekt av de, ble litt kjappere i replikken..men tror kanskje at det heller kom av at stoffskiftet var veldig høyt på den tiden, sov lite også da, og var vel heller litt små manisk..det føles bedre det uansett enn å ikke orke noe. Sove gjør jeg jo uansett ikke.....Føler zopiclone doper meg ned, får ekkel metallsmak i munnen. Allopam eller sobril er flotte greier, men det er lett å bli "hekta" på de.
Har vurdert å bestille melatonin på nettet, fant link til en side her.Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
05-09-06, 14:47 #10
Du kan bestille melantonin lovlig på:lillepille.com
Men det er billigere å få en resept/importtilatelse med legen, husk det MÃ… vere resept/importtilatelse da det ikke er et registrert legemiddel i Norge.
Dersom legen nekter å skrive ut er han lite informert, det blir solgt i fritt i de fleste land.
Zoloft er et SSRI preparat, ja det er oppkvikkende, har selv vert feilbehandlet med det i 11 år.
Siden vi ofte har for lite serotinin vil dette serotonin-forhøyende preparatet "Kvikke" oss litt opp.
Det har også en "nerve-stabiliserende" effekt som gjør at mindre energi blir brukt til å holde psyken i sjakk og dermed gir litt mer energi.
UANSETT: Dette er siste løsning for en stoffskiftepasient, for det er stoffskifte-sykdomen som er det grunnleggende problemete som skaper disse symptomene, psykiske og fysiske.
Lykke til med Armour, det er riktig av deg å prøve å behandle sykdomen optimalt før man tyr til SSRI.
Det kan foresten vere et mareritt av en annen verden å trappe ned på.
MVH
Svar med sitat
Bokmerker