Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Hes stemme og hoste
-
16-08-06, 23:37 #1
Hes stemme og hoste
Noen ganger opplever jeg at stemmen min forandrer seg og blir veldig hes, samt at jeg ofte må hoste etter måltider. Legen har snakket om at det kan være noe han kalte innvendig struma. Noen som har hatt det eller hørt om det?
Kjenner dere til releante undersøkelser?
-
17-08-06, 11:13 #2
Tror du må på ultralyd for å bekrefte eller avkrefte det
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
17-08-06, 11:34 #3
det betyr at strumaen vokser innover,tror ikke det er så vanlig..men når jeg byttet lege å klagde over hjertebank og tungpustet..så jekket han kjertelen minn.jeg tok rønken av lungene for å se at ikke kjertelen vokste nedover...men det viste seg at det var ok..... jeg har hvert til rønken og biopsi av kjertelen,det viser seg at min kjertel har vokst opp til haken....ellers har den vokst mye også...har en svulst på venstre side som ikke så så bra ut. så skal opp igjen på sykehuset i sep. jeg vet ikke målene på kjertelen. men for meg så ser den ut som en appelsin.kjennes så stor ut også. jeg ville tatt ultralyd,rønken......bare for å sjekke
jeg bråker når jeg svelger,det er litt flaut
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
17-08-06, 22:22 #4
Man kan godt få myxødem på stemmebåndne. Det fører til mye og ofte "rensking" og kremting. Det er jo et hyposymptom og skal bedre seg med høy nok dose - om thyroxinen du bruker virker.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hoste/kremting etter start av levaxin
Av Fru Fortuna i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 29-01-11, 22:34
Svar med sitat
Bokmerker