Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Tråd: tilbake fra legen
Hybrid View
-
14-06-06, 14:12 #1
tilbake fra legen
da er jeg tilbake fra legen, og er egentlig fornøyd med timen. legen hørte på meg. vi snakket litt. jeg fikk lagt frem at formen ikke er bra, og jeg ikke trodde levaxin virket som den skulle.
jeg nevnte armour og som forventet var det et ikke-tema. han hadde aldri hørt om preparatet og ville ikke sette seg inn i det virket det som.
han fortalte at han måtte forholde seg til hva endokrinologene på haukeland sa. og han kunne fortelle at de regylerer stoffskifte bare etter TSH nivået......
jeg ristet på hodet, og han virket helt enig. legen virket ikke fremmed på at noe muligens ikke var som det skulle.
det endte med at han skrev ut liothyronin til meg.
skulle prøve en kombinasjon av levaxin og den.
han tok masse nye prøver, og denne gangen tok han med t3 også.....
mener han skrev omm TPO, TSH, Ft4, t3 og så skulle han sjekke noe andre greier.. ikke bare det som var fritt i blodet. fikk ikke helt med meg hva det var...
men han sa at problemet var at det ikke står noen steder om blandingsdosering av liothyronin og levaxin. han regnet med at jeg kom til å få symptomer på overdosering ganske fort.
går nå på 150 mikrogram x6 og 75 mikrogram x1 i uken.
han skrev ut 20 mikrogram liothyronin 2 til 2 tab 1 gang daglig.
hva tror dere??
han sa at vi måtte huske å måle t3 hver gang vi skulle ta blodprøver nå.
skulle ta nye blodprøver om 4 uker.
tar man liothyronin og levaxin samtidig på dagen?
og har forstått det slik at man ikke skal ta det smmen med melk??
noen andre triks jeg bør huske på?
pør her inne, for legene er visst ikke oppdatert på noe. spesielt ikke de udugelige endoene på haukeland....
ble langt dette.... har et lite håp nå.. tenk om dette hjelper..d et hadde vært deilig..
regner med jeg slutter å amme i løpet av sommeren, og da begynner jeg på metformin med en gang. har jo insulinresistens. har et håp om at høsten blir super...
håper det, for vi planlegger å prøve på barn nr to i løpet av høsten. men det er ikke aktuelt før formen er bra....
Lignende tråder
-
Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
Av kira i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 15Siste melding: 07-06-06, 21:07

Svar med sitat
Bokmerker