Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    pandalakris Gjest

Standard gammel posting

Skrevet: Lør Mai 21, 2005 1:43 pm Tittel: Takk til Sonja

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil gjerne si tusen takk til deg,Sonja,for at du tok min oppfordring om å opprette et eget forum for opererte.
    Håper de av oss som er opererte av en eller annen grunn,vil bruke forumet flittig! La oss dele erfaringer og tanker om det å være operert i skjoldbrukskjertelen.

Skrevet: Tir Jun 28, 2005 9:53 pm Tittel: SE HER Kreft opererte!!

--------------------------------------------------------------------------------

Hei

Oppfordrer alle som er operert for kreft i kjertelen om å melde seg på kurs på montebello i november

Kurset heter forskjelloge kreft diagnoser....

Søknadsfrist er 19 oktober

Hiv dere med så blir vi flere med samme diagnose

Hilsen kreft operert 2004.

pandalakris Gjest

Standard gammel posting1

Skrevet: Ons Jun 29, 2005 5:38 pm Tittel: Montebello kurs for kreft opererte!!

HEI ALLE KREFTOPERERT I KJERTELEN

Kan vi ikke melde oss på kurs i november på montebello??
    Hadde vært trivelig å møte flere med samme problem

Påmeldingsfristen er 19 oktober, og kurset heter : forskjellige kreftdiagnoser....
    Kurset varer ifra lørdag til fredag.

Hiv dere med

Hilsen kreftoperert juni 2005..

Ble Medlem: 28 Mar 2005
    Skrevet: Ons Jun 29, 2005 7:44 pm Tittel:

Hvor finner man mer info om dette da??

Skrevet: Ons Jun 29, 2005 10:17 pm Tittel:

Heia

Kontakt montebello så veileder de deg videre

Telefon: 62 35 11 00
    Telefaks Fag: 62 35 11 98 / Telefaks
    Resepsjon: 62 35 11 99
    E-post: post@montebello-senteret.no

Skrevet: Ons Jun 29, 2005 10:24 pm Tittel:

X

Montebello-senteret på Mesnali
    Som kreftpasient har du krav på et opphold på Montebello-senteret på Mesnali ved Lillehammer. Teksten nedenfor er hentet fra Kreftforeningens informasjon om senteret.

Montebello-senteret er landets første helse- og rehabiliteringssenter for kreftrammede. Senteret tar imot pasiener for hele landet og gir aktiv rehabilitering, meningsfull rekreasjon, opplæring og informasjon til kreftpasienter og deres familier. Formålet er å bedre pasientenes muligheter til å mestre sitt daglige liv. Senteret gir tilbud både til pasienter og pårørende.

Montebello-senteret ligger i naturskjønne omgivelser i Mesnali ved Lillehammer.

Montebello-senteret arrangerer forskjellige kurs for brystkreftopererte. Trygdekontoret dekker utgifter til reise og opphold, men kursdeltaker må betale kr 150,- pr døgn i egenandel, (pårørende kr 100,- pr døgn.) Din lege må søke trygdekontoret om økonomisk dekning og sende godkjent søknad til Montebello-Senteret.

De som søker om opphold på Montebello-Senteret må være i slik fysisk form at de er i stand til å klare seg selv.

Mer informasjon om sentret og tilbudet det kan gi finner du på Montebello's egen nettside. Gjør oppmerksom på at senteret's side er en rammeside og siden til tider ikke fungerer.

For å forhøre seg om ledig plass kan man ringe Montebello-senteret på telefon 62 35 11 00, sende en faks til faksnr 62 35 11 98 eller benytte e-post: post@montebello-senteret.no

pandalakris
    Ble Medlem: 18 Apr 2005

Skrevet: Fre Jul 01, 2005 5:03 pm Tittel:

Jeg hiver meg på oppfordringen. Det er kjempeflott på Montebello,og man har stor utbytte av kursene. Jeg kommer iallefall til å søke,slik at de må ta også denne kreftkruppen på alvor. Det er nemmelig ikke noen egne kurs for cancer thyreoideapasienter.

annemette
    Ble Medlem: 04 Mai 2005
    Skrevet: Søn Jul 03, 2005 8:04 pm Tittel:

Hadde vært kjekt om ikke innleggene var anonyme

Ble Medlem: 26 Jun 2005
    Skrevet: Ons Jul 06, 2005 10:04 pm Tittel:

Heia

Var ikke meningen å være annonym, men pleier å glemme å logge meg inn

Skal bli flinkere til det, jeg lover

Ha en strålende kveld

pandalakris Gjest

Standard gammel posting2

Hei!!
    Jeg ble operert i mars og i etterkant fant dem kreft i kjertelen...........

Nå lurer jeg på hvordan dere andre har hatt det i ettertid.
    Aner ikke hva som kommer av hva men jeg har blitt utrolig sippete.......griner for den minste lille ting. Føler emg litt vel hormonell til tider............
    Lurer og fært på om at det er sånn at om man har hatt kreft en gang så er det lettere å få det andre steder. At man er mer utsatt. Noen som vet??
    SKla til legen snart å ta nye blodprøver da jeg økte dosen med Levaxin til 200mcg en dag i uken og 150 mcg 6 dager i uken. Legen vil legge stoffskiftet høyt for å hindre.............så har jeg glemt resten. Hukommelsen er som på en gullfisk! Ca dårlig........

Vel, nå er det bare rot i hodet så da kommer resten senere!!

Men Sonja: Takk for dette forumet for oss opererte!!

Til Toppen

Gjest

Skrevet: Ons Jun 29, 2005 5:49 pm Tittel:

Heia Hege

Nei det skal ikke være lett dette livet
    Var selv operert for kreft i kjertelen april og juni 2005.
    Har hadt det trasig det siste året, føler som om det bare er et sort tom rom
    Har vært i syden 2 ganger etter at jeg ble syk, og har funnet ut at jeg fungerer mye bedre i varmen
    Men det må jo også sies at jeg har vært uten barn begge gangene, og har hadt kun meg selv å tenke på....
    Stått opp når jeg ville, spist, handlet, gått ut osv når jeg selv hadde lyst til det
    Går nå vinteren i møte med skrekk, for det var hel jævlig om jeg skal si det mildt sagt sist vinter
    Har bestemt meg for å ta med meg minste jenta på snart 3 år til kanariøyene i januar og være der til i februar (4uker)

Tar nå 200microgram for dag i 5 dager og 225 i 2 dager i løpet av en uke.

Det sies at vi skal være så lav for å undertrykke eventuellt restvev som det kan være kreft celler i , etter som jeg har forstått det....

Har ikke hørt om at det er lettere for oss å få kreft andre steder, siden vi har vært utsatt en gang..

mvh
    wenche

Til Toppen

pandalakris

Skrevet: Fre Jul 01, 2005 5:00 pm Tittel:

Hvis du har fått radiojod,som jo er ekstern stråling,har man statistisk sett en høyere risiko for å få kreft på et senere tidspunkt. Men det er så liten risiko,at det ikke er noe å gå å gruble på i hverdagen. Man kan jo også få kreft flere ganger,uten at de har sammenheng for øvrig.

Til Toppen

tinka

Ble Medlem: 05 Aug 2005

Skrevet: Fre Aug 05, 2005 5:48 pm Tittel:

Hallo..!!!

Endeleg eit forum for meg...!!!!
    Eg vart operert i jan-99, fekk etter operasjonen vete at det var kreft i kulen dei tok ut. Vart bestemt at eg skulle operere den den andre delen samtidig, men så vart det oppedaga at stemmebandet mitt var ødelagt.

Stemmebandet er ikkje bedre enno, 6år etter, så eg får ikkje operert den andre sida, med det resultat at eg er redd det skal dukke opp i den sida og. Eg haar gått til jevnlege ultralydkontroller og tek blodprøver kvart halvår som viser om det er for mykje aktivitet i kjertelen, alt dette har vore heilt normalt i seks år.

Eg bruker Levaxin for å halde nivået i kjertelen høgt, bruker 100 mikrogram pr dag, då ligg prøvane ganske høgt.

Kan skrive i det uendelege om dette her, men skal begrense meg no...

Iallfall kjekt å kunne dele erfaringar.

Helsing Tinka

Til Toppen

Hege

Ble Medlem: 28 Mar 2005
    Skrevet: Søn Aug 07, 2005 1:00 am Tittel:

Enig at det er greit å ha et sted å dele erfaringer ja!!
    Jeg går også på en høy dose Levaxin for å hindre nye utbrudd av kreften. 150 mcg 6 dg i uken og 200 mcg en dag i uken. Tsh ligger nå på 0,03 og det er vistnok bra. De andre verdiene ville ikke kontorsøsteren si over telefon.
    De fjerna heldigvis hele på meg med en gang. Men så visste dem ikke på forhånd at der var kreft så.............Enda dem hadde tatt biopsi, ultralyd, blodprøver, mer ultralyd osv osv.
    Nå er det oppdaget en forstørret lymfeknute/kjertel på høyre side. Røntgenmannen ville ikke si noe særlig om den men...........
    Skal til fastlegen på torsdagen så da får jeg hvertfall vite hva som venter meg fremover. Ny ultralyd eller biopsi.
    Og nå sliter ejg utrolig for å få sove på natten. Mulig det har en sammenheng med ferie men likavell. Jeg tenker at når en er våken like mange timer som ellers så må en jo bli trøtt. Men nei, klokken blir både 3 og 4 før jeg sovner om natten/morran!!
    Sover gj.snitt 6-7 timer pr. natt.

Vel nok for nå!!
    Har det egentlig ganske bra for tiden bortsett fra søvnvanskene. Har funnet en fantastisk hobby som får tankene på andre veier!!!!
    Det er god medisin det

Til Toppen

pandalakris

Skrevet: Man Aug 08, 2005 5:59 pm Tittel:

Tenk å høre om en annen som også har fått skade på stemmebåndet! Jeg ble skadet på stemmebåndsnerven under min andre operasjon. Stemmebåndsnerven ble skåret over ved et uhell. Det var forferdelig å våkne,og bare kunne hviske. Men skaden min har blitt 90% bra igjen. Sliter med å synge,samt rope høyt,men det er jo bagateller i forhold til hvordan det var!! Det var svært vanskelig i starten å kommunisere sosialt,fordi jeg ble fort sliten av å snakke. Og i forsamlinger med støy,hadde jeg ingen sjans! Men jeg visste jo at jeg ville få stemmeforbedrende operasjon,hvis ikke problemet løste seg. Så jeg holdt ut.
    Hvordan fungerer stemmen din i dag? Har du blitt vurdert av spesialister?
    Til Hege: Prøv å ikke bekymre deg for mye.( Lett å si ) Skulle det være en ondartet lymfeknute,er det greit å fjerne denne. Fikk operert ut en lymfeknutemetastase i mars i fjor,og det gikk helt greit. Du kommer nok til å måtte ta en FNAC av knuten,men det har du jo gjort før. Sa r.legen noe om hvor stor den var?

Til Toppen

Gjest

Skrevet: Man Aug 08, 2005 8:14 pm Tittel:

Hallo...!!!

Eg og syns det er *godt* å høyre om andre med ødelagt stemmeband, har ikkje vore i kontakt med noen som har det før.

Det er pusten min som er mest ødelgat, og den trur eg vil være sånn, eg kan ikkje gå i bratte bakker, eller eg tåler ikkje anstrrengelser der eg må bruke pusten. Eg utfordrar pusten ,men det er veldig ubehagelig, er så ekkelt når eg ikkje får nok luft, så det blir mest til at eg trener uten å gå i bakker eller springe fort.

Eg var til øre-nese-hals speseialist første året etter operasjonen, men har ikkje vore etterpå. Men eg har Ulcerøs colitt og har tatt tre store operasjoner i den forbindelse, så stemmebandet har ikkje blitt prioritert nok.

Det einste eg merker på stemma er at eg ikkje kan synge lenger og at den fort sliten, men eg er ikkje hes, snakkar heilt normalt.

Syns det er godt å få dele erfaringer med deg...

Til Toppen

pandalakris

Skrevet: Tir Aug 09, 2005 11:32 am Tittel:

Du har nok problemer med pusten fordi stemmebåndet står fast i midtlinjen. Det gjorde mitt også i starten,uten at jeg hadde spesielt store problemer med pusten. Men jeg var også så dårlig det første året at det ikke var aktuelt med noen store fysiske utskeielser!
    Det jeg synes du burde gjøre,er å få time hos en Øre-nese-hals lege for vurdering av om du kan få gjort en stemmebåndsplastikk. Da får du satt inn en kile som presser stemmebåndet i riktig stilling. Det er ikke noen stor operasjon,og jeg tror det kan forbedre livskvaliteten din betraktelig.
    Du har ikke tenkt å søke på Kurset på Montebellosenteret vel. Har søkt,men de har ikke opptak på kurset før i oktober,så jeg vet ikke om jeg har fått plass enda.

Til Toppen

tinka

Ble Medlem: 05 Aug 2005

Skrevet: Tir Aug 09, 2005 1:41 pm Tittel:

Hallo..

Beklager at eg glømte å logge meg inn sist...men den gjesten er altså meg...

Takk for gode råd ang stemmebandet mitt. Det set fast i midtlingjen for det har eg undersøkt. Skal ta kontakt med øre-nese hals spesialist når eg er komt meg skikkeleg oppatt etter mageoperasjonane, orka ikkje opersjon endå....

Har ikkje tenkt på Montebello, men skal gjere det. Hadde vore greit med eit sånt opphold.

Til Toppen

pandalakris

Skrevet: Tir Aug 09, 2005 7:05 pm Tittel:

Det synes jeg du skulle vurdere. Montebello er et nydelig sted,hvor man finner ro og får rekreasjon. Dessuten kan det være en døråpner for et eget cancer thyreoidea kurs,hvis vi er mange som melder oss på denne gangen.

Til Toppen

butterfly

Skrevet: Tir Aug 09, 2005 8:32 pm Tittel:

God kveld

Vil bare oppfordre Hege, Tinka, pandalakris og alle de andre kreftopererte til å søke på montebello kurset!
    Min søknad er allerede kommet seg avgårde
    Jo flere vi er jo bedre er der, og som pandalakris sier så kan vi kansje få en egen cancer thyreoidea gruppe, det hadde vært noe

Til Toppen

pandalakris

Skrevet: Ons Aug 10, 2005 4:03 pm Tittel:

Jeg har vært på Montebello 4 ganger allerede,og det er en ren nytelse å komme dit hver gang. Fikk brev i dag om at søknaden min var mottatt,og da er det bare å krysse fingrene for at det er plass til meg denne gangen også!

Til Toppen

butterfly

Skrevet: Fre Aug 12, 2005 9:40 am Tittel:

Heia

Ja gleder meg til å komme til montebello.
    Fikk svar i går om at de hadde motatt min søknad også
    Så får vi håpe at vi får plass.

Ha sen strålende helg alle medsøstre

Kristine Gjest

Standard vurderes operert

Hei dere!

Jeg er da i motsettning til dere ikke operert enda. Men det kan se ut til at det går den veien.
    Hva var grunnlaget for deres operasjon? Hvorfor ble dere operert altså?
    Og hvor lenge gikk dere før dere ble operert?
    Jeg har stadig betennelser, dvs det ser til tider ut til at kjertelen holder på å dø, men så setter den i gang igjen for fult. Å sånn har jeg holdt på i snart 9 år. Har gått som en jojo på nivå på anti TPO prøver.
    Har noen av dere forsøkt andre alternativer før operasjon?

hadde satt pris på litt svar...

mvh
    kristine

pandalakris Gjest

Standard

Jeg fikk min kjertel operert ut på mistanke(fra min side)om cancer. Og det var det jo!! :( Jeg ble utredet i trekvart år før jeg ble operert første gang. For min del var det ikke andre muligheter enn operasjon,men det kan jo virke som du kanskje kan være en kandidat for radiojodbehandling. Hva slags bunndiagnose har du? Høyt stoffskifte?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    101

Standard

Måtte bare inn å se på det nye forumet. Og fant mine gamle innlegg fra det andre forumet her!
    Så flott!!
    Det er mitt innlegg helt på toppen her!
    Flott jobba Pandalakris!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn