Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Olivenbladekstrakt

Hei hei

Vi er mange som har hatt og har problemer med magen - forstoppelse for min del. Men noen har jo og plager med diare. Er der noen av dere som har prøvd olivenblad-ekstrakt? Gode/dårlige erfaringer - eller ingen effekt??

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    15

Standard

Hei Ella

Jeg har tatt det for bl.a utbrudd av candida i munn. Fikk noe av legen men valgte å prøve olivenbladekstrakt først og det virket kjempebra!
    Men for forstoppelse/diare vet jeg ikke. Det kommer vel an på hva som er årsaken. Hvis det er en overvekst av candida eller f.eks en bakteriell infeksjon så kan det jo hjelpe, men er neppe nok uten kostholdsendringer (karbofattig) og forandringer av tarmfloraen.
    Selv kuttet jeg ut gluten selv om testen for cøliaki var negativ fordi jeg kjente at jeg reagerer på det. Det tok ca. 6 mndr. men jeg har blitt mye bedre i fordøyelsen og har gått fra å ha migrene flere ganger i uken til et par ganger rundt menstruasjonen. Jeg gjorde også en utrensingskur med noe som heter Coloson nylig, og selv om det var ganske så tøft mens det sto på har jeg blitt mye bedre i magen etterpå. Det finnes et lignende produkt i Norge som heter Oxytarm men det har jeg ikke forsøkt. Det virker gjennom å frigjøre oksygen/ozon i tarmen som igjen mykgjør gammel avføring slik at den kommer ut. Dermed mister bakterier etc. grobunnen og blir skylt ut - i teorien i hvertfall!

Kari
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Oxytarm er super for forstoppelse!! Jeg har tatt 3 runder med denne. Og jeg anbefaler å være nær toalettet. Helst hjemme!! Jeg er inne i runde nr 4 nå. Det kan ta noen dager før den virker skikkelig, men da tar det helt av. Delikat emne...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Jeg leste at det var bra for de som har candida. Jeg går selv på candida-diett - ikke sukker, hvete eller gjær. Men av og til skeier jeg ut - spesielt hvis jeg er ute og reiser - med den effekt at formen blir dårlig og magen slår seg vrang.
    Har tatt olivenbladekstrakt sia fredag - men merker ikke noen effekt. Damen på helsekost sa jeg måtte starte veldig forsiktig - med 1 tabl pr dag., da det var en sterk kur. Vel jeg tok en tablett fredag - økte så til 2 og de siste dagene har jeg tatt 3 pr dag. Det står på boksen 1-4 pr dag. Er jo bare 30 tabletter - og koster litt over 200 kr.

Oxytarm har jeg brukt som kur i perioder - den er effektiv, men har ingen effekt for candida.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn