Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Tråd: Thyroid USP til danskere
-
15-02-09, 09:27 #1
Thyroid USP til danskere
Er der nogle danskere, der ved, hvad man skal gøre i Danmark for at afprøve Amour?
Jeg har fået Eltroxin i et år nu, og synes stadig jeg mangler en ca 20% energi - det er vældig frustrerende... Jeg er ved at være klar til at tage næste skridt mht at prøve Amour, - men hvordan gør jeg?
Tak på forhånd
Bellen
-
15-02-09, 11:37 #2
Sv: Armour til danskere
Da jeg besluttede mig for at kaste håndklædet i ringen og vende danske læger ryggen - er det blevet Westhroid jeg fra da af udskiftede Eltroxin med. Fra (mine) døve læger kunne jeg ikke forvente positive initiativer og kunne ikke engang overtale dem til bare at udforske disse gammeldags lægemidler som Armour og tilsvarende. Jeg begyndte derfor smugle... og det gør jeg fortsat den dag i dag. Jeg orker simpelthen ikke at skulle undervise lægerne i både hvad er lovligt og hvad de selv har lov til.
Alle danske læger har nemlig allerede lov til at udskrive Armour, Westhroid og lignende til danske stofskiftesyge. Men det ved de bare ikke, eller vil ikke vide det. Der er ganske få læger, som i smug udskriver recepterne alligevel, men som vil for alt i verden ikke have det frem i offentligheden. Jeg kan kun håbe, at din/dine lægers indstilling er anderledes... Men jeg tvivler, idet det kræver en del at skulle lære at håndtere Thyroid USP for at behandlingen skal lykkes. Da de allerede "ved det hele" er der jo ingen grund til at lære andet, vel?
Hvorom alt er, slipper du ikke for at skulle have recepter på denne medicin fremsendt til udenlandske apoteker, som så sender medicinen til dig - til fuld pris vel at mærke... Du bliver nødt til at blive enig med dig selv om du orker overhovedet at studere medicinen og dennes virkning samt indrette en strategi for, hvordan den skal indtages, for at få succes med behandlingen. Det er nemlig langt fra nok, bare at sluge sin portion om morgenen og regne med at det går fint. Det gør det ikke altid og tillige kan du blive nødt til at komme på en binyre-support med og så begynder det hele være ret så kompliceret, når man ikke har en klog læge i ryggen.
Her er den passage i reglerne, du kan bruge til at starte din egen udforskning af regler på området:
Du kan også kontakte Karina, der allerede har været den vej omkring og med danske recepter får tilsendt Armour fra et apotek i Flensburg.E-handel med lægemidler i udlandet
De danske regler forhindrer ikke udenlandske internetvirksomheder i at tilbyde lægemidler til patienter her i landet. Ved en sådan handel er det reglerne i det pågældende land, der gælder ved købet.
Danskere kan frit indføre lægemidler fra alle EØS-lande, men ikke fra lande uden for EØS-samarbejdet.
Det fremgår af bekendtgørelse om privates indførsel af lægemidler, at:
* Lægemidler må indføres fra EØS-lande, dvs. alle EU-lande samt fra Norge, Island og Liechtenstein.
* Der må købes lægemidler i udlandet til eget brug. Det vil sige ikke til venner, bekendte og familie eller med henblik på videresalg.
* Lægemidlerne skal være indkøbt hos en forhandler, som ifølge lovgivningen i forhandlerens hjemland må sælge lægemidler til forbrugeren.
* Hvis der er tale om et lægemiddel, som er receptpligtigt i det pågældende land, skal forbrugeren fremsende en gyldig recept til forhandleren i udlandet.
Apoteket i udlandet skal sikre sig, at patienten har en recept, hvis der er tale om et lægemiddel, som er receptpligtigt i pågældende land. Receptreglerne er stort set de samme i alle EØS-lande. Derfor kan det som altovervejende hovedregel ikke lade sig gøre inden for lovgivningens rammer at bestille lægemidler, der er sundhedsfarlige ved normal brug, uden en dansk recept.
Der ydes ikke medicintilskud fra den offentlige sygesikring til lægemidler købt i udlandet.
Reglerne om indførsel af lægemidler fra udlandet er beskrevet detaljeret på www.medicinfo.dk.
Der pågår for tiden i Lægemiddelstyrelsens regi et udvalgsarbejde om ehandel med lægemidler. Udvalget er nedsat som led i udmøntningen af det politiske forlig om apoteksområdet af 1. november 2000. Udvalget har afgivet delrapport i april 2002 ("Lægemidler og internettet – E-handel, Receptoverførsel", Lægemiddelstyrelsen). Denne rapport omhandler især en beskrivelse af forskellige modeller for en mere fleksibel elektronisk receptløsning.
Læs det hele her
Du finder Karina i disse to tråder:
T3 og T4
Armour - dosis
Kom endelig tilbage og fortæl hvordan det går, ok? Held og lykke
Sist endret av Anisa; 15-02-09 kl 11:59
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-02-09, 09:32 #3
Tak for al info Anisa. Jeg vil starte med at tjekke med min egen læge, og se om jeg på nogen måde kan få støtte fra ham - og så tager jeg den derfra.
Findes der iøvrigt et dansk netværk af folk med lavt stofskifte, hvor man kunne mødes "live"?
Bellebellen
-
20-02-09, 08:33 #4
Hej
Lige et spørgsmål til dig Anisa : Hvordan er det lykkedes dig at få en recept når du, som du selv skriver, har vendt de danske læger ryggen?
Du skal vel også have taget blodprøver en gang imellem, og det kan vel være svært helt uden lægens indblanding?
Har Armour hjulpet dig? Har du fået det bedre og selvom tallene ikke siger alt, hvordan ser dine blodprøvetal ud, efter du er begyndt at tage Armour. Er T3 og T4 kommet højere op eller?
Held og lykke til dig bellebellen, jeg er spændt på at høre hvordan det går med at få en recept fra lægen. Jeg er i samme båd som du, min læge siger at mine tal er "fine", men jeg føler mig langtfra "fin". Har også overvejet Armour, men ved at min læge vil nægte yderligere behandling.
Må jeg spørge Belle - hvilke symptomer der forsat plager dig? Jeg kæmper stadig med træthed, "brainfog", hukommelsesbesvær trods "velbehandlet" med Eltroxin.
Held og lykke!
Med venlig hilsen
Gitte
-
20-02-09, 11:00 #5
Hej Gitte

Efter 30 år på Eltroxin og med, hele tiden tiltagende helbredsproblemer, som følge af en mangefuld effekt af medicinen, parret med overgangsalderen og de nye hormonproblemer på denne konto - vidste jeg hvad jeg gad eller ikke gad i forhold til de læger jeg kendte fra det lange forløb. Jeg har derfor taget min beslutning uden at konsultere nogen. Jeg mente ikke, at jeg havde tid nok til at forsøge at skaffe mig en lægelig assistance, specielt da jeg efter alt at dømme, var den første i Danmark der har skrevet masser af info om udenlandske erfaringer med grise-thyroxin. Derfor vidste jeg også, at jeg var ikke indstillet på at skulle bruge tid på at "overbevise" de samme læger, der i årevis ikke selv kunne finde ud af eksistensen af andre lægemidler end syntetisk T4.
Jeg får heller taget blodprøver mere. Jeg ved jo hvordan jeg har det og har jeg det fint - er alt ok. Har jeg det mindre fint (sæsonbestemte variationer) øger jeg eller reducerer dosis med 1/2 til 1 grain. Og Gitte? Idet de bedste og mest vellykkede behandligsforløb verden hidtil har set i forhold til skjoldbruskkirtlen var gennemført i den tid, hvor man end ikke drømte om blodprøver.... er jeg for så vidt selv en smule uinteresseret i, om mit T4 og T3 ligger på det ene eller det andet niveau. Jeg kan altid selv mærke om det er i orden. Og det er det - bekræftet lidt tilfældigt af en forundersøgelse til en tarmoperation, hvor lægen ikke kunne forstå, at "mine tal" lå så flot, når han kunne læse i journalen, at jeg er blevet opereret i halvfjerdserne og burde derfor ikke kunne præstere så flotte tal. Han forstod det så lige pludselig, da jeg fortalte ham om smuglergodset Westhroid.
Resten af historien inkl. svar på dine spørgsmål finder du i min "egen" Westhroid-tråd her.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-04-09, 13:14 #6
Hej,
Jeg har nu kigget med på sidelinien i et par år på dette fine og informative forum - er blevet meget klogere på stofskifte og behandlingsmuligheder ( og mangel på samme ). Tak for det.
Har været i behandling med Eltroxin i over to år, synes ikke jeg har fået det mærkbart bedre. Er for det meste træt, deprimeret, har smerter i maven, susen for ørerne - ja jeg kunne blive ved, men mange af jer kender jo til disse besværligheder.
Nu har jeg sat mig for at jeg vil i behandling med Armour. Koste hvad det vil. Jeg rejser gerne til verdens ende for at få fat en velvillig læge , men vil dog foretrække at finde en indenfor Europa.
Derfor er mit spørgsmål: Er der nogen af jer danskere som har været i kontakt med Balderklinikken , Dr Thierry Hertoghe i Belgien eller kender I nogle andre som I kan anbefale.
Tips og erfaringer vil blive modtaget med kyshånd.
Karin
-
01-04-09, 13:40 #7
Jeg kan ikke anbefale en klinik for dig, da jeg behandler mig selv og har derfor ikke kendskab til gode klinikker. Men hvis du gerne vil til Balder - er her sikkert mange, der kan vejlede dig her... når de dukker op hen ad vejen, på forummet.
Jeg synes selv at det er så godt, at du har mulighed for at rejse efter en god lægeassistance. Det vil spare dig for masser af besvær og usikkerhed, så en god lægeklinik er virkelig værd at vente på at finde. Lykke til med dit projekt.
-
20-04-09, 11:15 #8
Hvis en amerikansk veninde køber Armour/Westhroid i USA og indfører/tager det med til Danmark - er det så ulovligt? Kan hun komme i 'klemme' på nogen måde?
Måske er det besvaret andetsteds, men har ikke kunnet finde via søgefunktionen.
Venlig hilsen Bellen
-
20-04-09, 14:00 #9
Hei bellebellen

Vet du om din venninne har sjekket ut om hun kan kjøpe Armour i USA - uten å få det på resept selv? Jeg har nemlig selv en venninne i USA, men hun har ikke funnet Armour i helsekost, på apotek e.l. i fritt salg.
Håper du vil svare. Og håper det lykkes for deg!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
20-04-09, 21:13 #10
Hej Yvette
Nej - jeg ved ikke om man som amerikaner/bosiddende i USA skal have recept for at købe Armour... Regner med det er det samme, som Hansen skriver et andet sted: "Jeg kjøper på nettet, og trenger ingen resept."
Belle
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Råd til danskere
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 19:24 -
Danskere (og nordmenn?) får for lidt D-vitamin
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 28-07-09, 18:57

Svar med sitat

Bokmerker