Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
03-04-12, 13:06 #1
Når de fleste er ligeglade med, eller undervurderer jod....
Alle giver hinanden gode råd og deler erfaringer... men de færreste interesserer sig for, at hvis man har reel jodmangel, uanset "korrekte" tal fra døgnurin-analysen - findes der intet kosttilskud, lægemiddel eller metode, der vil kunne hjælpe godt nok...
Hvordan i alverden kan man forestille sig, at man kan opnå bedring som følge af ikke-jod-relateret behandling af sygdomme, der netop er opstået af.... jodmangel, inkl. de autoimmune?
Jodmangel er ikke "bare" jodmangel! Jodmangel er også "fluor-overdose" hos alle dem, der benytter fluor-holdig tandpleje og spiser/drikker fluor-kontamineret mad og drikke, og har i forvejen "gamle" depoter af fluor i kroppen, som ikke kan udskille og fjerne fluor-depot netop pga. .... jodmangel.
Er der ikke jod nok i kroppen i forvejen - vil det allesteds-nærværende fluor gå ind i alle, jod-benyttende kroppens celler og gøre skade. Set i denne vinkel er jodmangel ikke "bare" jodmangel, men også samtidigt fluor-forgiftning og denne er altid ensbetydende med ødelæggelse af stofskiftet, og fravær af effekten af behandlingen.
Der har aldrig eksisteret en trylle-pille eller en trylle-metode til behandling af sygdomme relateret til skjoldbruskkirtlen! At sige til sig selv, at jodmangel er en ting, mens sygdom i thyreoidea er noget andet - er recepten på en forværring og uanset hvad man gør, hvilke piller man sluger og hvilke metoder man benytter - og man bliver ikke bedre nok til at komme i nærheden af "frisk".
Jeg vil derfor opfordre alle, der læser i forummet Skjoldbruskkjertel og jod til at se efter kildehenvisninger til de "jod-advarsel-tråde" dette underforummet også indeholder. Mangler kildehenvisninger bør det betragtes som udokumenteret "snak"... 
Sharon (Hashimoto's og jod) og Stølen (Struma og Hashimoto) - er (mig bekendt) de eneste på dette forum, der har haft mod til at gå mod "jod-advarslerne".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
De fleste har (cøliaki) sykdommen uten å vite det
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 25-10-11, 08:12 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35

Svar med sitat

Bokmerker