Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
23-01-15, 21:32 #1
NTF har fått nytt navn: Stoffskifteforbundet (STOFO)
Norsk Thyreoideaforbund NTF har fått nytt navn og ny logo.
Etter 1. januar 2015 organisasjonen blir kalt Stoffskifteforbundet (STOFO).

Vi hører at både leder (Nils Petter Lübbe - Oslo lokallag) og nestleder (Beate Daniloff - Ålesund lokallag) i STOFO (tidligere NTF) valgt på landsmøte i september 2024, har nylig forlatt sine plasser i Forbundsstyret. Tilsynelatende mislyktes alle forsøk på å tilpasse organisasjonen til pasientenes virkelighet, med mindre fokus på hovedsponsors interesser og makt til legestanden, og med økt fokus på pasientenes beste, inkludert et fokus på bedre behandlingsmuligheter, og bedre informasjon om Thyroid-medisiner.
Dette er en oppsummering av hva vi hører fra flere kilder, men ikke direkte fra STOFO. STOFOs Forbundsstyret består i dag av fem styremedlemmer og et 1. varamedlem.
Vår kommentar: bedre å beholde det gamle navnet med nytt innhold, enn å få et nytt navn, som den eneste forbedringen.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
24-01-15, 12:25 #2
Sv: NTF har fått nytt navn: Stoffskifteforbundet (STOFO)
Same shit, new wrapping
Sjargong som beskriver at et produkt ikke er nytt,
men at logo, navn eller design endres
for å skjule det faktum at produktet er det samme som før.
Kilde:
https://snl.no/Same_shit%2C_new_wrappingKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Hei. Mitt navn er LS
Av Mitt navn er LS i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 03-01-14, 14:03 -
Jeg trenger navn på flinke leger i M&R...eller fins de ikke?
Av Bønna i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 1Siste melding: 18-12-12, 20:30 -
Nytt om ME
Av Vigdis i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 4Siste melding: 26-11-11, 18:42 -
Konkurranse om ett nytt navn
Av Ruth Roland i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 42Siste melding: 09-04-11, 17:13 -
Hej. Mitt navn er Anne og jeg er fra Danmark
Av AnneB i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 21-11-09, 21:07
Svar med sitat

Bokmerker