Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Soppvekst i skjeden
Threaded View
-
01-06-14, 08:04 #1
Soppvekst i skjeden
Dette er kanskje litt på siden av det vi pleier å diskutere her, men jeg forsøker meg likevel:
Jeg er i overgangsalderen, og har vært det en stund. Jeg ser når jeg googler at det jeg sliter litt med, nemlig hyppig soppvekst i skjeden, så er det ganske alminnelig for min aldersgruppe. Floraen i skjeden endrer seg når menstruasjonen tar slutt. Jeg bruker østrogen og progesteron, jeg spiser ikke gjær, jeg spiser veldig lite sukker. Bare for å nevne ting som kan påvirke i positiv eller negativ grad.
Er det andre som plages med soppvekst og har gode tips å komme med?
Jeg har prøvd følgende: kjøpt kit på apoteket, salve pluss stikkpille. Det blir dyrt i lengden.
Kjøpt kapsler med acidofilusbakterier, også apotek. Det blir også dyrt i lengden. Jeg har tenkt å kjøpe det fra Iherb, der koster det litt mindre.
Jeg har ikke prøvd, men lest anbefalt: Ta en tampong, dypp den i melk med acidofilus bakterier, plasser den i skjeden. Det er jo slikt man kan gjøre når man har en hjemmeweekend, men ikke akkurat noe du går på jobb med
Jeg antar at denne løsningen kanskje er den rimeligste, og en god metode. Jeg har også lest tips med å rett å slett putte yoghurt i skjeden. Jeg antar at tampongtipset fungerer best, da er det noe som holder det hele på plass
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat

Bokmerker