Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
01-02-13, 19:28 #1
Noen som har blitt behandlet med etanolinjeksjon?
Jeg skal snart inn til ultralyd og finnålsbiopsi for å se nærmere på en lymfeknute som ifølge pet-scan har svakt opptak av FDG (?). I notatet fra sykehuset skriver de at hvis det er en metastase så vil de vurdere operasjon opp mot etanolinjeksjon. Jeg har ikke hørt om denne behandlingsmetoden før, og lurer på om det er noen andre her på forumet som har erfaring med dette?
-
03-02-13, 04:27 #2
Sv: Noen som har blitt behandlet med etanolinjeksjon?

• Ultralydveiledet etanolinjeksjon i metastatiske lymfeknuter påhalsen ser ut til å kunne erstatte reoperasjoner hos mange pasienter. (Kilde)
• Ethanol Injections Into Lymph Node Metastases Allow Thyroid Cancer Patients to Avoid More Surgery
• Percutaneous ethanol ablation of neck nodal metastases in papillary thyroid carcinoma
• Why Don't More Thyroid Cancer Patients Know about Alcohol Ablation?
• Ethanol Injections Safe, Effective for Treating Metastatic Lymph Nodes Following Papillary Thyroid Cancer
Søkeord: ethanol ablation thyroid cancer, alcohol ablation thyroid cancer, ethanol injections thyroid cancerTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
19-02-13, 22:49 #3
Sv: Noen som har blitt behandlet med etanolinjeksjon?
Hei Abiela!
Jeg husker svært godt da jeg var inne og fjernet skjoldbruskkjertelen juni 2010 og kirurgen forklarte meg at dersom det kom metastaser ville de vurdere etanolinjeksjon eller radioaktivt jod. Eventuelt ville operasjon være alternativ, men oftest drepte de alle kreftcellene med etanolinjeksjoner. Dette blir snart 3 år siden og det virket ikke som noe veldig nytt og spesielt da så jeg regner med de har god erfaring med det.
Det skal nevnes at jeg ble operert på Rikshospitalet hvor jeg anser dem for å være svært kompetente og oppdaterte.
Sikkert litt forsinket, men masse lykke til på ultralyden. Dersom du har vært inne allerede håper jeg alt gikk bra. Ultralyd gir jo definitivt best billeddiagnostikk relatert til vår problematikk og heldigvis sjelden altfor lange ventetider for dette...
Lignende tråder
-
Har noen fått behandling for Adrenal fatigue her i Norge og blitt tilnermet frisk?
Av Rabiosa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 03-03-12, 14:31 -
Noen som har gått ned i vekt med lavtstoffskifte medisiner? og blitt bedre generelt?
Av Fanni i forumet Medisinsk behandlingSvar: 5Siste melding: 18-11-11, 09:41 -
Noen som har hatt ødemer / "vann" i kroppen - og blitt kvitt det?
Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-06-10, 12:01 -
TSH-grenser for å bli behandlet
Av rikke i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 8Siste melding: 04-03-07, 22:10 -
På noen få dager er jeg blitt så utrolig trett og maktesløs
Av Yvette i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 02-09-05, 12:26

Svar med sitat

Bokmerker