Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Tråd: Myxødem huden
-
22-07-09, 20:07 #1
Myxødem huden
Du nevner der nøyaktig hvordan sykdommen allerførst ble diagnostisert Lulu.
Den gangen kaldte men opp sykdommen etter symtomene, og det ble derfor Myxødem - eller opphopning av Myxa (slim) (mucin) i underhuden.
Det kommer av at det lave stoffskiftet gjør at proteinutskiftingen går for sakte. Omdanning av caroten til A-vitamin foregår også der. Langsom prosess forårsaker at Carotenene hoper seg opp, og det finnes en blodprøve på "Karotener" som kan gi svar på dette.
Man har jo funnet ut hva myxødem kommer av - for lengst !
Likevel er myxødem i bruk av leger som ikke har fått med seg navnespesifikasjonen.
I dag er Myxødem en hudsykdom - og årsaken er hypothyreose.Sist endret av Admin; 23-07-09 kl 06:15 Begrunnelse: Citat tilføjet. Tråden delt fra "Jeg fikk Armour på Balderklinikken"
-
22-07-09, 20:39 #2
Sv: Myxødem huden
Takk Hansen
Hadde du slik hud før du begynt på syntetisk meds? Ble det borte med syntestisk/armour? Noen andre med erfaring med det? Det hadde vært deilig å ha en mindre oppblåst ansikt og mindre rund armer...
Jeg lurer på så mye. Leser nå at noen ganger har man for mye miljøgifter i kroppen slik at armour ikke klarer å hjelpe. Da blir jeg redd - jeg har masse kvikksølv i kroppen - som jeg har sagt tidligere så hadde jeg munnen full av amalgam frem til noen få måneder siden. Når jeg tok en porforin prøve siste høst så hadde jeg høye kvikksølv verdier. Er litt engstlig for det og lurer fælt på hvordan er beste måten å bli kvitt det på.
Håper at dere kan også fortelle om dere klarer å spise mer karbo etter armour? Jeg tåler så lite og håper.... at med riktig dosering at jeg kunne kanskje tåle litt frukt...
Hilsen Lulu
-
22-07-09, 22:30 #3
Jeg hadde slik deigaktig hud, særlig på leggene.
Det er borte nå.
Far var mye verre. Helt kvite trykkmerker satt i gjen 10 minutter.
Men han oppnådde heller aldri å motta behandling for hypothyreosen.
-
23-07-09, 06:03 #4
Hansen, så flott at det ble borte! Hvor lang tid tok det å forsvinne etter oppstart på medisin? Gikk du mye ned i vekt?
Går du på diet? Kan du spise mer ting nå at du går på medisin?
mvh Lulu
-
23-07-09, 12:11 #5
Jeg jafser i meg det jeg vil. Livet mitt styres nok av mavesyra tenker jeg

Folk har ofte sånn "før og etter" i livet sitt. Noen har før og etter Elgjakta - jeg har før og etter Levaxintia.
Jeg fikk det bare verre og verre og etter 16 år med oppblåst mage, smerter og utallige undersøkelser som bare bygget opp under legenes psykiske teori - endte det med akutt innleggelse med tykktarmsbetennelse.
Jeg hadde fått tak i Armour, men ikke turt å begynne med dem. Jeg var skremt, men tok dem med meg på sykehuset og startet opp der. Jeg tenkte som så at jeg likegjerne kunne daue, og der kunne være et bra sted....
3mnd senere veide jeg 12 kg mindre og har enda ikke kjent noe til oppblåstheten eller mavesmertene.
En hel mengde med andre symptomer forsvant også. Det jeg sitter igjen med er stort sett et rotehue - og noen leggkramper da, som jeg har lært å holde under kontroll.
Likevel sier altså trygderetten at jeg ikke har krav på å få Armour på blå resept.
De mener jeg bare lyver og at jeg, som alle andre, kan klare seg med Levaxin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-07-09, 19:03 #6
Oj! Hansen det var oppmuntrende lesing at du ble så fort bra på armour!
Det hørtes ut som om du er flink til å trene også. Det er ikke jeg. Jeg går en del noen dager men mange dager har jeg svært lite aktivititet.
Thierry, det er det samme med meg, oppblåst mage, og også ansikt og armene...
Hilsen, Lulu
-
15-10-09, 22:33 #7
Lægen Karin Munsterhjelm beskriver myxødem-huden her således (på svensk): "Myxödem är en unik diagnostisk markör för hypotyreos. Det är frågan om en svullnad bestående av mucin, en mukoprotein, som finns överallt i alla vävnader normalt, men i mycket högre grad hos många hypotyreoter. Den stora mängden mucin stör alla inre organs normala funktioner. Synligt är myxödemet främst i ansiktet runt ögonen samt i huden på överarmens utsida där denna är förtjockad."
Opprinnelig skrevet av Hansen
Når mucin/mukoprotein optræder ved hypothyreose, er det mig en gåde, hvorfor så få læger interesserer sig for det? I min verden er det det hjælpende synlige tegn, som snilt kunne bruges til at undersøge patienten videre, uanset TSH-tallet.
Normalt betragter man at hypothyreose som en usynlig sygdom, med det hjælper vist lige vidt, når et så synligt tegn/symptom, som en svulmet af ophobninger af mukoproteiner ansigt og overarmene alligevel bliver ignoreret.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-12-10, 15:56 #8
-
08-12-10, 17:47 #9
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-12-10, 18:50 #10
Uttale: myksødˈem. myksødem, en form av hypothyreose hvor hevelsen i huden og underhudsvevet gir pasienten et pløsete utseende. ...
Definisjonen herfra
Lignende tråder
-
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 20-12-09, 01:57 -
Virker stoffskiftet inn på huden? Kviser?
Av sunny i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 27Siste melding: 05-02-09, 12:30 -
Myxødem - myxedema
Av Stina i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 26-10-07, 00:16 -
Ja men..... Myxødem
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 22-09-07, 23:48 -
Myxødem
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 69Siste melding: 29-08-07, 12:52

Svar med sitat
Bokmerker