Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: Ny her...
-
03-11-12, 18:50 #1
Ny her...
og glad for at jeg fannt dette forumet ;)
Jeg er en dame på 34 år, er fra Rogaland, er singel, har et barn, vi bor i leilighet som vi leiger.
Jeg har slitt en stund med at noe i kroppen min ikke har vert slik det skal være.. kjenner at det har kommet snikende..
de to sisste månedene har det bare blitt verre og verre..
Håper at jeg kan få litt hjelp her inne, dele erfaring, kanskje gi noen svar, eller få noen svar...
Kjenner at jeg ikke makter å gå alene med dette lenger... ingen tar meg alvorlig for ingen skjønner seg på det.
Kvelefornemmelser, dunking i halsen, pustebesvær ofte på nattestid, dårlig nattesøvn, høy puls, dirrefølelse innvendig.. angst, (panikk pga at noe trykker i halsen), trett, sliten, irritabel, depresjon,
har hatt selvmordstanker når det har stått på som verst...
følelse av at jeg på en måte får et slags anfall...
Jeg har pløyd side opp og ned på google for å finne ut hva som feiler meg.
Har tatt stoffskifte-prøver som var fine ;) Typisk.
Legen mener jeg kanskje alikevell har en hevelse i halsen.. og at det er noe med skjoldbruskjertelsen. Han tenker struma, siden jeg har kvelefornemmelser.
Jeg er henvist til ultralyd av halsen..
Er redd og usikker
-
03-11-12, 19:07 #2
Sv: Ny her...
...og hva var de "fine" blodprøvene dine?
-
03-11-12, 19:11 #3
Det sa legen ingenting om... han sa bare at stoffskiftet var bra/ eller at det var ikke noe å finne..
Jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur til han på mandag og be om nye blodprøver. Dette må jeg til bunns i.
Men dere, er det noen her som kanskje kan gi meg et svar på hva dere tenker at det muligens kan være? Noen som har opplevd noe lignende?
-
03-11-12, 19:22 #4
Mange på dette forumet opplever stadig lignende ting. Be først og fremst om utskrift av blodprøvene dine. Hvis du vil kan du legge dem ut her å få kommentarer fra forums medlemmer om de mener prøvene dine er fine. I tillegg bør du som du selv sier få tatt oppfølgende prøver. Husk referanseområdene, de varierer mellom ulike sykehus. Hvis du får oppfølgende prøver bør du få tatt dem fastende kl 08 om morgenen.
-
03-11-12, 19:32 #5
Tusen takk for svarene Blondie
Jeg er desperat etter hjelp så du hjelper meg mer en du tror
Det var snakk om en slik test med fasting osv men legen mente at siden prøvene var fine så tregte jeg det ikke.... men nå skal jeg be om å få tatt den. Hva var det den het??
-
03-11-12, 22:21 #6
Hei!
Mine blodprøver var også " fine" ifølge fastegen, men jeg valgte å gå til en noe mer alternativ lege( dere har sikkert noen sånne rare leger i Rogaland også? ) , som fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte + hypoglykemisk.. ikke depressiv som fastlegen mener.. ( han satte meg på cipralex..)..
Gå til en annen lege, masse lykke til
-
04-11-12, 10:37 #7
Ikke så lett å skifte lege, det er langt til neste legekontor, og han jeg har har jeg hatt i mange år..
Men takk for svar ;) Hvilke prøver må jeg be om at fastlegen skal ta ?
Hvordan få det rette svaret...
mange med hypoglykemi blir ikke tatt skikkelig på alvor fordi de ikke finner noe på prøvene.
Lavt stoffskifte gir heller ikke alltid utslag på blodprøvene.
-
04-11-12, 12:26 #8
Jeg snakker om at du skal ta stoffskifteprøvene dine på nytt igjen. De prøvene du bør bør få tatt er FT4, FT3, anti TPO, TSH, TRAS, B12, folat, Kolesterol og d vitamin. Få utskrift av prøvene dine slik at du selv har oversikt over egen helseutvikling.
Svar med sitat
Bokmerker