Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
27-05-12, 12:25 #1
På tide med T3 behandling? (kombo med levaxin)
hei dere gode her på forumet
har bare vært her i noen dager, men har lest mye-og det har gått opp noen lys-for å si det sånn! det aner meg at det kanskje må litt hardere skyts til for at jeg skal komme meg skikkelig...
Siden jeg fikk diagnose hypo i 2005, har det gått jevnt oppover, mne det tok laaang tid for kroppen å bygge seg opp. klarte knapt å gå opp en bakke før behandl.start, og var fullt sykmeldt fra studier som ejg aldri fikk fullført pga sykdommen. tror jeg utviklet hypo etter en omfattende og nødvendig bearbeiding av vanskelige ting, og at kroppen rett og slett gikk i dvale...Noe av grunnen til at det tok så lang tid å komme seg igjen var kanskje at jeg KUN brukte 50 micr.gr levaxin i 2ÅR!!! før dosen ble økt..Da hadde jeg gått på en smell så det sang, orket ikke lage min egen mat en gang...og var sengeliggende en måned...og da var IKKE hormonnivåene som de skulle være...
Jeg kom meg opp på en noenlunde grei dose (mellom 100-125 fordelt på ulike dager)jeg fant en annen utdannelse som fristet- og som var innenfor rekkevidde og kapasitet
Tok denne som nettbasert- og på deltid , og styrte dagene-og intensiteten- utfra energinivå. (og fikk full skår på eksamen, hihi
Så ser jeg at sykdoms"mønsteret" mitt er sånn at ejg ikke klarer å stå i press/stress over tid, da går jeg helt i kjelleren. det betyr i praksis at ejg har hatt tre mindre "smeller" det siste året...Og alle tre har kommet etter økt jobbprosent (gir seg jo aldri vettja..!) eller rettelse; NAV gir seg aldri!!...
I det daglige når ejg har det bra, jobber jeg 50 prosent i en jobb jeg stortrives i, og har rolige dager da ejg ikke er på jobb. Nå sist da det smalt, hadde jeg over lengre tid vært ganske opptatt med nettdating-( høyt spenningsnivå over for lang tid tror ejg..) itillegg til å øke jobbprosenten til nærmere 70 prosent (fra 45 prosent) OG ha en forholdsvis aktiv fritid.
Forrige smell handlet om et nødvendig brudd med kjæresten, og økning i jobbprosent til oppimot 70 slik som nå sist... Symptomene da er depresjonsfølelse, angst, utmattethet og mye verk i kroppen. frustrasjonen handler jo om at jeg ikke klarer å regulere underveis, jeg kan føle meg sliten og ta det med ro- og tro at jeg har avverget en "smell" helt til jeg får den i fleisen og det er ned på "alle fire".... virker dette kjent for dere? jeg har symptomer på at binyrene ikke er helt topp- og føler meg overdosert i perioder- samtidig som om det føles som om kroppen ikke får det den trenger,(som om ejg mangler noe) og jeg lurer på om det handler om T3. Har lest her om intracellulær hypothyreose; om at man har mangel på T3 pga forstyrrelser i transporten av T3 inn i cellene.
Var hos legen på fredag, som ville trappe ned enda mer på levaxinen pga av fortsatt(svake) overdosesymptomer. (dosering nå:125 micr.gr 4 dgr/ uke- og 150 micr.gr 3 dgr/uke) Jeg sa til henne at jeg opplever at det er et eller annet i kroppen som ikke er som det skal, og spurte om binyrene og dorseringstidspunkt-og om ferritin (lå på 28 nå forrige uke)..men hun sa det var unødvendig med tilskudd av jern men at jeg kunne ta hvis jeg ville, og binyrene var ikke interessant...Det som derimot var interessant for henne var stressmestringskurs og samtaleterapi!!!! og opphold på rehabiliteringssenter!!...og nå blir det ny runde med nav, juhuuu.!!.
det er her ejg har min missing link! Jeg har det BRA med 50 prosent jobb, jeg har det BRA med meg selv og med de jeg er glad i! jeg nyter livet i de små ting, og har ganske god livskvalitet..Men jeg tror kroppen trenger litt hjelp nå, og det kan ikke jeg gi den ved å "tenke meg frisk", slik det føles som om lege og nav vil ha meg til...Legen mener at stoffskiftet nå KUN var en liten del av bildet, og at det handler om hvordan jeg mestrer livet- og hun tror ejg har ting å jobbe med for å mestre det bedre...HALLO?? tadegsammen- liksom...jeg begynner å lure på om min missing link er T3..
Jeg har en endokrinolog i bergen, som jeg har sendt frustrasjonsbrev og prøvesvar til nå...får svar til uka, ser veldig frem til det...samtidig skjønner jeg at det er slutt på å øke jobbprosenten igjen og igjen!! jeg tror kroppen min trives med maks 50 prosent jobb slik det er nå, og da må fagfolket bare bøye seg, jeg GIR MEG IKKE!! Håper jeg kan få med meg endokrinologen på banen nå, ifht nav..På høy tid!! skal også be om å få en oversikt over prøvehistorikken tilbake til da jeg fikk diagnosen- for å se utviklingen i sammenheng med situasjonen nå.
Såååå godt å ha dette forumet å "klage" i...det gir trøst og håp at andre vet noe om hvordan en har det...
Lignende tråder
-
Hvor hurtigt mon T3 kombo behandling virker
Av paxx i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 17Siste melding: 12-10-11, 21:53 -
Finnes det behandling? Høy TSH + Høy FT4
Av hh83 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 18-08-11, 07:04 -
Redd for vektøkning ved Levaxin behandling
Av Student24 i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?Svar: 3Siste melding: 23-11-10, 11:27 -
På tide..
Av Synne i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 08-04-07, 00:50 -
Radio-jod- behandling
Av josie i forumet Høyt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 03-12-06, 16:32

Svar med sitat
Bokmerker