Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
31-12-11, 00:23 #1
Behandles insulinresistens best ved å få musklene til å forbrenne sukkeret?
Spørgsmål: "Hei jeg har fått påvist insulin resistens. Er da da lurt å gå på lavcarbo ? mvh Randi "
Svar fra læge Kjetil Retterstøl, "førsteamanuensis i molekylær ernæring ved helse og sykdom ved Universitetet i Oslo": "nei, inulinresistens behandles best ved å fjerne sukkeret i blodet på den naturlige måten, nemlig ved å få musklene til å forbrenne sukkeret (les fysisk aktivitet). Gi kroppen din tid til pleie i hverdagen, tenk over om det er en aktivitet du liker, kroppen din vil takke deg med lavere blodsukkerverdier. Jeg vet det er vanskelig i en travel hverdag, men det er den beste medisinen vi har. Styr unna sukkerbrus, juice, potetgull og andre salte saker. Drikk vann, farris, evt lettbrus " Kilde: VG
I rest my case...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
ADD og ADHD behandles med aminosyrer og Hemi-Sync®
Av Anisa i forumet AminosyrerSvar: 0Siste melding: 31-03-11, 21:30 -
Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 6Siste melding: 20-02-10, 22:46 -
Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 6Siste melding: 20-02-10, 22:46 -
Musklene (mine) - og slimhinner
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 31Siste melding: 06-04-08, 22:28

Svar med sitat

Bokmerker