Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard Aleris og dr. Kulseng

Jeg ringte Aleris Sykehus og medisinsk senter i Trondheim. Tenkte å bestille time privat bare for å få hjelp til å utrede skikkelig hva som feiler meg. Hvorfor jeg har så dårlig opptak av medisinen jeg tar f.eks. Jeg tar en stor dose (2 grain Armour og 75 mcg Levaxin) og FT3 og FT4 er såvidt innenfor referanseområdet.

Jeg snakket med en legesekretær og da sa hun at jeg kunne be fastlegen om en henvisning til spesialist på stoffskifte, Bård Kulseng. Det var jo veldig interessant. Jeg var forberedt på å betale selv bare for å få skikkelig hjelp, men nå blir det ikke så dyrt.

Jeg har hørt mye negativt om endokrinologer på offentlige sykehus. Får håpe han her ikke er sånn. Noen som har vært på Aleris i Trondheim eller andre steder?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Aleris og dr. Kulseng

Hvis du blar rundt her så tror jeg at marianne har vært rundt omkring i Trondhjem, og at de ikke har noen som er brukbar i hele trondhjem, og Kulseng husker jeg ikke noe godt om. .......

Søkte på Kulseng og det eneste jeg finner er at han har holdt foredrag i foreningen i en åpent møte om stoffskifte i 99.
    På google finner jeg ham i forbindelse med overvektsbehandling.
    På pubmed også.
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... BAuthor%5D

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Ja da har jeg vært til legen i dag og han var jo hyggelig nok han...

Han sier selv at han kan for lite om stoffskiftet. Men samtidig er han overbevist om at en lav TSH er bra nok. Ja, at jeg burde vært HYPER isteden for å føle meg HYPO med den lave TSH'en.

TSH 0,01 (0,27 - 4,20)
    FT4 13 (12 - 22)
    FT3 4,6 (4,0 - 6,8 )

Jeg klarte ikke å nå inn til han. Men jeg fikk da gjort det helt klart at jeg ikke har noen symptomer på høyt stoffskifte.

Rabiosa sin avatar
    Rabiosa er offline Skal kjempe med nebb og klør for å få mest mulig hjelp!
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Standard Aleris og dr. Kulseng

Sitat Opprinnelig skrevet av Rabiosa Vis post
    Jah, da har jeg fått time på Aleris på førstkommende tirsdag hos indremedisiner Dr.Kulseng takket være helseforsikringen min, så det er jo bra! Spent på å høre hva han mener om helsen min.
    Ja da har jeg vært hos indremedisiner Dr.Kulseng, og tilbake sitter jeg med en post it lapp med min egen håndskrift på hvor det står at jeg må holde meg unna sukker, hvetemel, melk, rødt kjøtt og gjærbakst i en måned.
    Kanskje jeg har tarmproblemer (derav dietten) siden søsteren min har ulcerøs colitt. Jeg ble ikke henvist til noe prøvetaking eller noe i forhold til det.
    Mine blodprøver var innenfor referanseverdien så derfor feiler det meg ikke noe der.

Jeg ble på under 5 min plassert i ME kategorien.
    Jeg er dritskuffa for det eneste han gjorde av undersøkelser var å klemme på sideflesket mitt og si at kanskje det var en betennelse i det, og så ble ikke det nevnt flere ganger. :( Bra jeg skal til Dr.Hertoghe i mai sier jeg bare. Sier Hertoghe at det ikke er noe galt med stoffskiftet og binyrene mine så greit, men en lege som snart er pensjonist og som ikke engang gidder å høre på hva problemet mitt (av 15-20 punkter med symptomer fikk jeg klemt inn 4 på det kvarteret jeg var der, og på det kvarteret så rakk han å diktere brevet med konklusjonen sin til fastlegen min) er så får norske leger bare ha det så godt.
    Han var jo ikke interessert engang! Skal noen til Aleris så sørg for å få time tidlig på dagen, for kommer du sent så er muligens legen mer interessert i å komme seg hjem enn å høre på deg.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Tro om disse offentlig ansatte endokrinologene er like over alt..! Var hos en på Hamar sykehus og det var omtrent like informativt som å snakke med et grantre..
    Er det noen som i det hele tatt har positive erfaringer med offentlige endokrinologer/indremedisinere.. ?

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Tro om disse offentlig ansatte endokrinologene er like over alt..! Var hos en på Hamar sykehus og det var omtrent like informativt som å snakke med et grantre..
    Er det noen som i det hele tatt har positive erfaringer med offentlige endokrinologer/indremedisinere.. ?
    Hihi, måtte le litt nå!
    Nei spørs om det er lite av de positive erfaringene...Har hørt om to plasser i norge som kan være bra på dette, en plass tok de ikke inn flere og på den andre har jeg ikke fått svar enda... Men skal bare vente til jeg skal til Belgia nå, orker ikke flere norske leger mer på ei stund. Okei skal på St.Olavs på torsdag da på 'senter for sammensatte lidelser/ME utredning..

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Har vurdert å "gnåle meg til" en second opinion på St.Olavs el. Aker hvis MR blir resultatløs, men er i tvil om det i hele tatt kan komme noe ut av det i disse TSH-diktatur..
    Du har ikke vurdert Heggeli da? Det er i hvertfall min plan B, men er foreløpig noe frem i tid og jeg er UTÅLMODIG..

Rabiosa sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    82

Drar til Dr.Hertoghe i Belgia i mai så orker ikke styre med mer leger her før den tid. Må på indremedisinsk på St.Olav da, men det er fordi de fant betennelse i levren og nyrene mine Så spørs da hva som foregår med kroppen nå

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 27-02-07, 19:10

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn