Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard "Spis lykkepiller eller mist sygedagpenge"

Fra artikel på dr.dk i dag:

"Syge og svage borgere tvinges til at tage antidepressiv medicin , hvis ikke de vil miste deres sygedagpenge. Det er ulovligt, fastslår en professor. Alligevel kan DRs nyhedsmagasin 21 Søndag dokumentere, at denne praksis gennemføres i flere kommuner." Hvor "flot", hva?! Hvor mange af dem er mon syge af for lavt stofskifte... ?! Her hjælper lykkepiller jo i hvert fald ikke, tværtimod.

Læs om sagen her:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/03/20/161511.htm

Tv-indslaget må komme på denne side:
    http://www.dr.dk/DR1/soendag/Udsende...dsendelser.htm

Nielsigne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Standard Sv: "Spis lykkepiller eller mist sygedagpenge"

Da jeg sidste gang var hos min sagsbehandler i forbindelse med mine sygedagpenge, aftalte vi at hun sendte mig en kopi af hvad hun efterfølgende ville skrive i min journal. En uge senere modtager jeg kopien og ser til min overraskelse at jeg har fået diagnosen depression Jeg troede at det var min læge eller en psykolog der kunne stille den diagnose og ikke en sagsbehandler på kommunen. Iøvrigt mener hverken læge eller psy at jeg lider af depression

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg troede at det var min læge eller en psykolog der kunne stille den diagnose og ikke en sagsbehandler på kommunen. Iøvrigt mener hverken læge eller psy at jeg lider af depression
    Det er jo absurd Og jeg tror, at hvis man tjekker den eller de love, der er i spil her, så vil det vise sig at være smaskulovligt.

Hvad gjorde du egentlig, da du modtog den der skrivelse? ... det kan vel være svært at gøre noget, eftersom personen i forvaltningen under alle omstændigheder har fat i den lange ende, og sådan nogle har man ingen trang til at blive uvenner med. Og så er der jo det helt elementære, at det er ret svært at protestere, hvis man er nede med nakken pga sygdom!

Men indtil videre må vi vel konstatere, at det hele er blevet meget mere Orwell'sk end Orwell selv ville ha troet i realistiske øjeblikke, at noget kunne blive

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Du har helt ret Nielsigne
    Jeg vil vente til jeg er raskmeldt og så bede om at få det slettet fra mine papirer - hvor irriterende/nedværdigende det end er så er jeg afhængig af at vi ikke bliver for uenige, så indtil vidre er jeg nok nød til at sluge et par kameler
    Når jeg tænker over det så var det overfor den samme sagsbehandler jeg hårdnakket var nødt til at argumentere for at jeg ikke skulle begynde på lykkepiller. Jeg var sygemeldt med stress - sagsbehandleren kunne absolut ikke forstå at jeg ikke fik lykkepiller. Til sidst kiggede jeg hende ind i øjnene og sagde at jeg ifølge min læge og mig selv havde stress og ikke en depression - derfor ville jeg ikke have piller. Men jeg husker at det tog tid og kræfter at overbevise Men der er nok andre der har givet efter - det er tragisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Tv-indslaget må komme på denne side:
    http://www.dr.dk/DR1/soendag/Udsende...dsendelser.htm
    Og det er den udsendelse, som blev sendt den 20. marts 2011.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

"Ankestyrelsen har netop afgjort, at kommunerne gerne må tvinge syge på lykkepiller, hvis deres sygedagpenge skal forlænges, eller de skal have førtidspension, skriver Fagbladet 3F." http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/06/060243.htm

Det er jo sygt. Hvis dette blev holdt op imod de juridiske bestemmelser om tvangsmedicinering, måtte det da falde. Og hvis man holdt det op mod menneskerettighederne, som Danmark har tiltrådt måtte det da blive rigtig pinligt.

De to tidligere beskæftigelsesministre Bertel Haarder og Inger Støjberg har lovet, at kommuner aldrig må tvinge syge på lykkepiller, men alligevel har Ankestyrelsen ment, det var ok ... Nu siger den ny beskæftigelsesminister Mette Frederiksen så, at kommunerne ikke skal kunne tvinge syge på lykkepiller. Så må vi se, om hun kan få orden på de Mengel'ske embedsmænd i Ankestyrelsen! Hun vil tjekke, om loven bør ændres http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/03/06/082737.htm

Men sagen burde vel kunne klares ved at fyre et par af de små, nidkære embedsmænd og sende resten på efteruddannelse i at læse

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

...

Det skal noe til for å få meg sint, men om noen på NAV hadde sagt noe slik hadde det jammen skulle blitt månelyst! Makan!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

En helt igennem svinsk måde at behandle folk på, ja. Kunne d'herrer selv tænke sig den behandling - eller at deres kære skulle ha den?!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Dagens dr. Mengele-historie: Krav om elektrochok for at få fleksjob

"39-årige Heine Pedersen fra Silkeborg bliver tvunget elektrochok, hvis han vil have et fleksjob.
    Han har i fem år været syg af stress, depression og angsanfald, og nu vil han gerne have et fleksjob. Og det vil kommunen ikke være med til, før han følger sin læges anbefalinger om at komme i elektrochok-behandling.
    Trods angsten for at få hukommelsestab af elektrochokbehandlingerne har Heine Pedersen bøjet sig for kommunens krav."

http://www.dr.dk/P4/Aarhus/Nyheder/S.../07/063740.htm

Ja, der står ikke noget om lavt stofskifte her i artiklen, men vi som slider med stofskiftet ved jo - om ikke fra os selv, så fra andre i samme båd - at netop "stress, depression og angsanfald" kan ha med stofskiftet at gøre, så jeg kunne ikke lade være med at poste den ...

Jeg er målløs over, at teknokrater, psykopater og Mengele-aspiranter får så frit spil i et land som Danmark. Hvad er mon det næste, man vil tvinge folk til? Og hvorfor reagerer embedsmænd ikke på de ordrer, de får ovenfra? Som fra to tidligere beskæftigelsesministre og nu fra den tredje: Folk skal ikke tvinges til at ta piller etc.

Og hvor er den smiley, der banker hovedet ind i en mur - den trænger jeg lige til at fyre af her. Men nu blir det så denne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Jeg blev meget chockeret da jeg hørte om det - stakkels mand - det er forfærdeligt at Danmark har udviklet sig til et land hvor syge mennesker bliver forfulgt i en sådan grad at de er endnu værre stillet efter at have fået "hjælp".
    Jeg er også meget skeptisk over det ressourseteam som, hvis reformen bliver vedtaget, skal få den syge borger ud på arbejdsmarkedet igen. Teamet kommer til at bestå af en socialmediciner, en psykiater, en læge, en psykolog og en fysioterapeut. Det er et team der er ansat af kommunen så jeg er bange for at eksemplet med tvangsmedicinering og elektrochock ikke bliver de eneste - tror kun at vi har set starten på det

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Når huden svier, "brænder" og gør ondt: Allodynia eller Alodyni
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 01-03-15, 08:51
  2. Lavt stoffskifte eller bare han en rekke "tilfeldige" plager?
    Av Cherry i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 4
    Siste melding: 09-01-11, 09:50
  3. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn