Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    41

Standard Spørsmål - ett år etter kreftbehandling, vekttap og dosering

Endelig, ett år etter avsluttet kreftbehandling, begynner jeg å kjenne meg på pluss-siden igjen. Jeg hadde endelig krefter til å gjøre noen livsstilsendringer for å spise sunnere og bli mere aktiv, og føler at jeg har kommet inn i en positiv sirkel, til forskjell fra den negative spiralen som fulgte med kreftdiagnosen og behandlingen...

Likevel, jeg kjenner meg fortsatt som en pasient, med administrering av blodverdier, og usikkerhet knyttet til kontroller. Syns også at allmenntilstanden har endret seg en del. Jeg lurer på om jeg er overmedisinert etter vekttap? Jeg går på 150 mcg Levaxin, og det har legene men ikke jeg vært fornøyd med fram til nå. Noe skjedde etter at jeg gikk 8 kg ned i vekt, jeg tror kanskje jeg er hyper. Har en uro i kroppen, høy hvilepuls og prøblemer med å sovne om kvelden. Kan jeg være overmedisinert etter å ha gått ned i vekt? Har også mistet menstruasjonen. Er jeg rett og slett kommet i overgangsalderen - syns å huske at den kan komme tidligere etter radiojod, eller husker jeg feil?

Jeg skal ta nye blodprøver og til fastlegen om to uker, så jeg får vel ett svar der, men jeg lurer på om noen har erfaringer eller peiling mens jeg venter?

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Sv: Spørsmål - ett år etter kreftbehandling, vekttap og dosering

Hej Abiela

Dejligt at høre, at det går den rigtige vej for dig!

Mht dine symptomer, så lyder de meget som det, man normalt forbinder med forhøjet stofskifte, og det kan derfor meget vel være, at du er lidt overmedicineret. Hvis dine prøver også viser dette, skal du måske prøve at sænke dosis en smule og se, om det afhjælper dine gener.

Lignende tråder

1. Forsøker å finne formen etter kreftbehandling
    Av anitab i forumet Lavt stoffskifte etter operasjonen
    Svar: 104
    Siste melding: 19-06-08, 13:03
  2. Spørsmål om dosering
    Av Sigrid i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 11
    Siste melding: 25-04-08, 19:20
  3. Spørsmål etter møte i NTF
    Av Lisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 15
    Siste melding: 01-05-07, 00:04
  4. Spørsmål etter møte i NTF
    Av Lisa i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)
    Svar: 15
    Siste melding: 01-05-07, 00:04
  5. Vekttap!
    Av Morten_V i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 28-07-06, 16:41

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine