Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    5

Standard Pfizer-Kolesterol-Lavt Stoffskifte-Fett etc.

Jeg senket mitt S-kolesterol med 35%!
    Jeg hadde egentlig ikke så høyt S-kolesterol, men ville teste denne 75år gamle sannheten:
    S-kol. 22/3.07 = 5,8. 13/3.09.=3,8. 12/8.11= 3,7
    Jeg er ca. 59 år, 1,75cm , 70kg. Trener lite(nok), men forholdsvis sprek!

Stigende S-kolesterol er en sterk indikator på Lavt Stoffskifte!

In the 1930s, a rise in the concentration of cholesterol was considered to be one of the most reliable ways to diagnose hypothyroidism (Lavt Stoffskifte)
    1936 Yearbook of Neurology, Psychiatry, and Endocrinology,

Ps! Folk (spesielt Veganere) med Lavt Stoffskifte kan også ha for lavt Kolesterol.

Lavt Stoffskifte gir over tid en rekke symptomer/sykdommer:
    Åreforkalkning, CFS, Fibromyalgi, Struma,lavt/høyt blodtrykk, under/over vekt,depresjon ,ADHD, allergier, astma, bronkitt, fibrose i livmor/bryst, syster på eggstokker, infertilitet, abort, mage/hud sykdommer,lavt blodsukker, diabetes,
    beinskjørhet,hjerte/galle problemer,senilitet,svulster og Kreft!!

Dette vet sannsynligvis ikke legen din, det står neppe i pensum på lege studiene. Det burde det ha gjort for Stoffskiftet er det første system som må gjenopprettes, på veien mot en frisk kropp!

Jeg spiste kun ”kolesterol farlig” mat!
    Masse Norwegia-ost,H-melk,Kremfløte,MeieriSmør,Fett Saue kjøtt,kokos
    olje,epler,gulrøtter og kålrot,honning,mørk sjokolade(uten soya/solsikke lecitin)svisker,
    Hav-SALT,Farris,natron,kaffe m/kremfløte/H-melk,kokos-masse

Naturlig Progesteron,Pregnenolone og ikke minst Aspirin (1000mg/dag i 5år til nå) har jeg brukt rikelig av!

Jeg spiste absolutt ingen Plante & Fiske oljer,pasta,korn,brød,fet fisk!
    Omega-3 & Omega-6 svekker Skjoldbrusk-kjertelen, som produserer Thyroid hormon, som sammen med Kolesterol og A-vitamin lager de ”eneste beskyttende” hormoner: Pregnenolone,Progesteron og DHEA..

Jeg brukte selvfølgelig Armour Thyroid USP,som har vært produsert i 100år og er biologisk finstemt med 3 deler T4,det ”uvirksomme” hormonet laget av Skjoldbruskkjertelen og 1 del T3, det aktive hormonet. Leveren konverterer T4 til T3, men mange har for sløv lever til å gjøre den jobben, spesielt kvinner!
    Årsak: For lite animalsk Protein!

”Dette er et livsfarlig Kolesterol kosthold”, vil alle innen Ernæring & Helse mene!
    Hvis det var det,(noe det selvfølgelig ikke er)ville mitt Kolesterol steget til 8,0, men det gjorde det ikke. Da må det jo være Armour Thyroid , som senket mitt Kolesterol til 3,8. Da er jo fakta, nemlig at Stigende kolesterol er Lavt Stoffskifte!!
    Og, at alle ”eksperter” innen Ernæring & helse vesen har feil !
    Jeg går ut fra at de fleste innen helsevesenet gjør så godt de kan, etter sine forutsetninger.

Med Legemiddel industrien er det annerledes, de vet nok om de gamle fakta, men de driver butikk!

Pfizer, (som også har produsert Kjemiske våpen for Pentagon) med sin kolesterol senkende medisin Lipitor , selger for ca. 75 MILLIARDER NOK pr.år.
    Tror du at de ønsker at den 75år gamle ”nyheten” om at stigende kolesterol er markør på Lavt Stoffskifte, skal komme den gjengse lege for øret og at det enkelt kan justeres det opp, slik at kolesterolet går ned, og at du blir frisk?

Har du noensinne hørt om pasienter, som etter å ha havnet i ”karusellen” på apoteket, noen gang blir friske, slik at de kan kutte ut medisinene?
    Neppe, ”du må bruke medisiner resten av livet” er parolen fra legene!
    Og, du blir aldri frisk!

Nå er det søksmål mot Pfizer (Lipitor) i USA!

Lipitor øker Hjerte Infarkt & Slag med 10 %!
    The pharmaceutical company Pfizer is being sued. Health-care advocates Community Catalyst say that Pfizer lied to women and seniors when they claimed that Lipitor would reduce their risk of having a heart attack. The case used a recent study of 2,000 women as evidence. The study found that women who took Lipitor ran a 10 % higher risk of heart attacks than those who took a placebo!
    USA Today September 28, 2005
    Community Catalyst.org
    Boston Herald September 29, 2005

Lipitor og Diabetes ,en dødelig kombinasjon !
    4 års studie i Tyskland viser at det døde 100% flere døde av Hjerneslag!

The study,led by Dr. Cristoph Wanner at the University of Wurzburg, Germany, was conducted on severely ill diabetics, and tested relatively low doses of the statin drug Lipitor against dummy pills.
    However, when fatal strokes were looked at individually, more than twice as many patients died on Lipitor (27) as died on the placebo (13).
    Lipitor is currently the most commonly prescribed drug in the world.
    New England Journal of Medicine July 21, 2005; 353:238-248
    MedPage Today July 20, 2005

Leger er under ”administrasjon” av ”Big Pharma”!
    Stiger ditt kolesterol litt for mye, vil din lege nettopp gi deg Lipitor, Zocor eller lignende medisiner!
    Hvis du virkelig klarer å ta inn over deg hva du leser her, har du en ørliten mulighet til å få et Langt & Friskt Liv. Det innebærer at du selv må ta ansvar over kroppen din!

Men mest sannsynlig gjør de fleste alt det Ernæring & Helsevesen befaler oss til å gjøre. Og, vil dermed komme inn i statistikkene på de mange ”moderne” sykdommer, som egentlig man ikke behøver å få.

Hvis man vet hva man skal gjøre? Og, det vet jo dere, nå!
    ”Big Pharma” har en bestemt medisin til alle symptoner/sykdommer, så de ønsker ikke at du skal gjøre deg frisk med kun Armour Thyroid + T3 etc.

Legen din:
    ”Du er min pasient, JEG bestemmer hvilke medisiner du skal bruke og disse skal du bruke resten av livet ditt”

Men 3,8 kan være farlig lavt i en alder av 60år, men hvis jeg er så Frisk som kroppens ytelser, Hvile Laktat tester og Blodprøver generelt viser, så kan det være at kroppen er faktisk i bra stand. Det føles slik ut.
    Jeg har fremdeles samme kosthold og alle ingrediensene dere har lest om her. Jeg har tett dialog med Ray Peat og jeg ville IKKE skrive Helseforsikring nylig.
    De sykdommene du ble forsikret mot: HjerteInfarkt,HjerneSlag,Kreft etc.etc. mener jeg bestemt at jeg IKKE vil pådra meg!

Arvid Gerhard. 3/1-2012..
    The Coach, Jakter progresjon - alltid!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Pfizer-Kolesterol-Lavt Stoffskifte-Fett etc.

Sitat Opprinnelig skrevet av Arvid G Vis post
    Jeg spiste absolutt ingen Plante & Fiske oljer,pasta,korn,brød,fet fisk!
    Omega-3
    & Omega-6 svekker Skjoldbrusk-kjertelen, som produserer Thyroid hormon, som sammen med Kolesterol og A-vitamin lager de ”eneste beskyttende” hormoner: Pregnenolone,Progesteron og DHEA..

Hei Arvid Gerhard

Jeg har lest at for mye Omega-6 gir betennelsestilstander i cellene, men har aldri hørt at fet fisk, fiskeoljer eller Omega-3 svekker skjoldkjertelen. Har du noen referanser å vise til?

-lig hilsen Elbeth

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Leger er under ”administrasjon” av ”Big Pharma”!
    Stiger ditt kolesterol litt for mye, vil din lege nettopp gi deg Lipitor, Zocor eller lignende medisiner!
    Hvis du virkelig klarer å ta inn over deg hva du leser her, har du en ørliten mulighet til å få et Langt & Friskt Liv. Det innebærer at du selv må ta ansvar over kroppen din!

Men mest sannsynlig gjør de fleste alt det Ernæring & Helsevesen befaler oss til å gjøre. Og, vil dermed komme inn i statistikkene på de mange ”moderne” sykdommer, som egentlig man ikke behøver å få.
    Min fastlege forsøkte å overbevise meg om å ta Statiner i 2006, men da ga jeg bare beskjed om at jeg ikke ville ha det og at jeg bestemmer over min egen kropp! Dessuten hadde jeg dengang akkurat kjøpt boken «The Cholesterol Myths» av professor Uffe Ravnskov, og skulle lese den først, fortalte jeg ham.

Senere har jeg lest flerfoldige bøker både av Ravnskov , «The Great Cholesterol Con» dr. Malcolm Kendrick og «Lipitor, Thief of Memory» av astronaut og lege Duane Graveline.

Jeg har også forært legen min et par av Ravnskovs bøker, så mitt standpunkt har min fastlege forlengst forstått.

Hvis man vet hva man skal gjøre? Og, det vet jo dere, nå!
    ”Big Pharma” har en bestemt medisin til alle symptoner/sykdommer, så de ønsker ikke at du skal gjøre deg frisk med kun Armour Thyroid + T3 etc.

Legen din:
    ”Du er min pasient, JEG bestemmer hvilke medisiner du skal bruke og disse skal du bruke resten av livet ditt”
    Jeg ville som sagt aldri ha godtatt at legen bestemmer hva slags medisin jeg skal ta!!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Ingen her skal la legen beslutte behandlingen av sykdom. Det er brudd på pasientrettighetsloven. Wammen skal lege og pasient se på behandlingsalternativer og beslutte behanlingsmåte. Og ja, jeg vet at det ikke fungerer slik, men det hjelper å kjenne sine rettigheter som pasient.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Ingen her skal la legen beslutte behandlingen av sykdom. Det er brudd på pasientrettighetsloven. Sammen skal lege og pasient se på behandlingsalternativer og beslutte behanlingsmåte. Og ja, jeg vet at det ikke fungerer slik, men det hjelper å kjenne sine rettigheter som pasient.
    Jeg er glad jeg har en fastlege som er slik og som ikke var vanskelig når jeg ville prøve Thyroid.

Lignende tråder

1. Lavt Stoffskifte og kolesterol
    Av Mod i forumet Kolesterol
    Svar: 7
    Siste melding: 10-11-12, 17:08
  2. Kolesterol og fett: Er det farlig?
    Av Mod i forumet Kosthold - fett og kolesterol
    Svar: 3
    Siste melding: 23-09-12, 17:57
  3. Højt kolesterol tegn på lavt stofskifte?
    Av Ceven i forumet Kolesterol
    Svar: 4
    Siste melding: 19-05-11, 08:46
  4. lavt stoffskifte og for høyt kolesterol
    Av Hilde58 i forumet Kolesterol
    Svar: 2
    Siste melding: 20-02-11, 20:11
  5. Fett hår
    Av Synne i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 5
    Siste melding: 24-05-07, 21:44

Bokmerker