Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
03-07-09, 01:34 #1
Hårmineralanalyse og binyretræthed
Fundet på nettet:
Hårmineralanalyse er et fremragende værktøj til test for binyretræthed, når testen er korrekt udført. Denne metode er formentlig mere pålidelig og følsom end blodprøver.
Håret skal ikke vaskes inden udtagning af hårprøven. Hårvask fjerner natrium og kalium, hvilke er de afgørende mineraler for vurdering af binyrerne. Ifølge forskning af Dr. Paul Eck, peger følgende resultater på binyretræthed:
- Natrium niveau mindre end 25 mg%
- Kalium niveau mindre end 10 mg%
- Natrium/kalium forholdet er mindre end 2,5:1
- Natrium/magnesium forholdet er mindre end 4,17:1
- Calcium/kalium forholdet er større end 10:1
Jo flere af disse indikatorer, der er til stede og jo mere ekstreme værdier testen påviser, jo mere tyder resultaterne på binyretræthed.
Fundet hos en amerikansk naturlæge, der behandler binyretræthed, udelukkende uden lægemidler.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-10-10, 14:40 #2
Sv: Hårmineralanalyse og binyretræthed
Javisst - jeg tok hårmineralanalyse og den konkluderte med lav metabolsk aktivitet
(les: lavt stoffskifte) og binyreproblematikk (husker ikke ordene).
Jeg tok prøven via en naturmedisiner som heter Kjell Ove Haukland -
håret ble sendt til Statene for analyse.
Siden var jeg og hentet rapporten: og den var heldigvis på norsk.
Den var dyr syns jeg, men den stemme jo
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
05-02-12, 11:29 #3
Sv: Hårmineralanalyse og binyretræthed
For snart 4 år siden tok jeg en hårtest. Legen sendte den til USA. Så spiste jeg vitaminer og minneraler til jeg var på nivå. Testen viste mye rett. F.eks at jeg hadde lavt stoffskifte. Og var skyhøy på magnesium. Jeg hadde da i en periode brukt mye. Dette er jo ikke bra for det ødelegger opptaket av andre osv. Jeg følte meg litt bedre. Prisen var høy, og jeg lærte mye.
Men som alt annet. Det finnes nok ikke en løsning. Jeg holder nu på med å renske kostholdet for allergier. Da dukker noe nytt frem. Jeg fordøyer ikke maten godt nok. Så nå spiser jeg SHIFT Super Zym. Det er enzymer.Så venter jeg på binyre "medisin-". Håper det jeg har bestilt går gjennom tollen. Så får jeg prøvd det.
Min erfaring i ca 12 år. Er at : Søk råd og ikke gi opp. Gjør det du kan og ikke minst tar også vare på den mentale delen. Ser nu at amour har gitt meg det lille ekstra slik at jeg kan gå videre på neste søken. Vi vil jo så gjerne ha en brukbar dag. Leser nu boka om binyretretthet. Mye god info. Til alle der ute som ikke har ork til noe. Noe/deler av behandling og det vi gjør selv virker. Men det tar slik tid. Med en søkede fartstid på 12 år er jeg endelig rolig på at ting tar tid men du verden hvor vondt det er å være nede. Fin dag til alle mine medsøstre og brødre.
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
Lignende tråder
-
Test dig selv for binyretræthed (iris-testen)
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 06-03-12, 08:00 -
Adrenal-Thyroid Connection - binyretræthed
Av ninus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 20-02-08, 20:38 -
Hårmineralanalyse
Av Yvette i forumet Alternativ behandlingSvar: 29Siste melding: 16-10-05, 12:52
Svar med sitat

Bokmerker