Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
12-09-05, 17:01 #1
En slitsom start på ei slitsom uke!
Huff, i natt klokka ett måtte jeg ringe etter dyrlege. Hunden min, Tammy, var veldig syk. Dyrlegen kom hjem til oss, så måtte vi dra på dyreklinikken fordi hun måtte sederes. Kom meg kke hjem igjen før i halv-fire tiden i natt, mens hunden var igjen på klinikken. Fikk ikke til hverken å sove noe særlig eller spise. Sto opp klokka ti og ventet på å høre fra klinikken, før hunden skulle opereres. :(
Har gått helt i ørska i hele dag, skulle sove litt nå, men fikk ikke til, er så trøtt at det går rundt for meg. Måtte jo dra og stemme også. Heldigvis er mamma så snill at hun kom og kjørte meg, og kommer og kjører meg når jeg skal hente hunden senere i kveld.
Dette var en slitsom start på ei slitsom uke! :(
Er helt skjelven, så tappet for energi som det må gå an å bli. :(
(Beklager at det ble litt off-topic..
)
-
13-09-05, 09:48 #2
Enig i at det var en fæl start på uka !!
STOR trøsteklem fra meg !
-
13-09-05, 10:32 #3
Tusen takk!
Opprinnelig skrevet av leya
Ble ikke mye søvn i natt heller, måtte sitte med den stakkars hunden. Er så fælt når hun har vondt og jeg ikke kan hjelpe.
Om to timer skal jeg på møte med aetat, trygdekontoret og fastlegen min, for å avgjøre hva som skal skje videre med meg! Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å holde meg våken, og langt mindre hvordan jeg skal greie å følge med og forstå hva de sier!
(Men kanskje like greit at jeg er så utslitt, så ser de at jeg ikke tuller når jeg sier jeg er syk!
)
Og i morgen er det møte med hypothyreose foreningen, for å finne ut hva vi vil med likemannsgruppen som skal starte her. Møtet skal vare i tre timer! Synes det var veldig lenge! Vet ikke om jeg greier å møte opp engang.
Jeg gleder meg til jeg kan legge meg ned å sove
-
13-09-05, 14:53 #4
Skal også ha møte med Aetat og trygdekontor i morgen for min videre skjebne. Møtte ikke på forrige, men nå har de lagt det til kl 11.00 og da har jeg en rimelig sjanse. Skal ha med meg min tidligere sjef gjennom 12 år, og hååååper på noe forståelse.
Hvis du er innom Ruth etter ditt møte - gidder du skrive noen ord??
I dag kom jeg meg på beina kl 15.00
Det er et drittliv for tiden!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
13-09-05, 16:24 #5
Det gikk overraskende bra på møtet!
Litt skummelt når jeg kom inn, og tre personer satt bak bordet, hver av dem med en bunke papirer, men de var hyggelige og greie å snakke med.
De hørte på hva jeg hadde å si, og legen min var der for å støtte meg. Man har jo lov til å ta med seg noen, så mamma var med meg for å hjelpe meg å huske hva som ble sagt og sånt. Hihi, litt flaut å ha med mamma på møte når man er 24, men hadde ingen andre å ta med.
De ble enige om at tidsbegrenset uføretrygd i 3-4 år ble det beste alternativet for meg. Noe jeg synes er greit sålenge det ikke blir noen "sovepute" og jeg blir "glemt" i systemet. Men jeg skal få oppfølging både av trygdekontor og lege, så det skulle jeg ikke være redd for.
Mens jeg var der sørget jeg for å ta opp mitt ønske om å prøve Armour, tenkte at det ble vanskeligere for legen min å nekte, når de andre var tilstede, og de også vet at jeg har spist levaxin i over ett år uten å bli nevneverdig bedre.
Tror det fungerte, har legetime i neste uke, så da får vi se hvordan det gikk.
Lykke til i morgen Yvette!
-
13-09-05, 16:30 #6
Nå må jeg bare spørre: Fikk du "tilbud" om tidsbegrenset uføretrygd i 3 - 4 år???
Har du da vært gjennom 1 år med sykepenger og 1 år med rehabilitering? Plesase kan du svare meg!! Så utrolig greitt å vite på forhånd. Trodde noe sånt var helt komplett umulig etter de nye reglene?
Uansett tusen takk for svar! Og supert at det gikk så bra for deg.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
13-09-05, 19:06 #7
Jeg har vært sykmeldt ett år, og vært på yrkesrettet attføring siden februar.
Rehabilitering kunne jeg ikke få, fordi da må det være "utsikt til bedring" med en plan for hva man skal gjøre for å bli bedre, og de vet jo ikke om jeg noen gang kommer til å bli bedre.
Så det eneste som passet for meg nå var tidsbegrenset uføretrygd. De ville ikke sette meg på varig uføretrygd siden jeg bare er 24, de syntes det ble litt for drastisk. Og det er jeg enig i, jeg håper jo å kunne bli frisk nok til å i det minste ta en liten deltidsstilling.
Jegt trodde man måtte gjennom arbeidsutprøving og masse sånt for å få uføretrygd (tidsbegrenset også), men det holdt visst at aetat nå sa at jeg ikke var arbeidsdyktig, helsa mi var alt for dårlig. (Gikk på et kartleggingskurs gjennom aetat, og hadde fravær på 7 av 12 dager..
)
Bare spør om det er mer du lurer på, jeg skriver sikkert usammenhengende og mye babbel nå, er ikke helt med..
Å, som jeg gleder meg til å sove lenge! 8)
-
13-09-05, 20:23 #8
Kjære Ruth - du aner ikke hvor mye disse opplysningene betyr for meg.
Skal ha alt dette i bakhodet hvis det skjærer seg og de sier noe annet. Da vil jeg se lovparagrafene. Jeg har en helt opplagt uføresak, sett gjennnom brillene til både lege og psykiater. Nå er jeg enda mere spent. Var nesten forberedt på arbeidsutprøving, noe jeg ikke har nubbesjans til. Så nå øyner jeg litt mer håp. Men jeg vet, fra en annen sak på lokalt trygdekontor at de praktiserer strengere. Vi får se. Jeg legger ut resultatet.
Håper du får sove godt!!
-
13-09-05, 20:28 #9
Takk, håper det ordner seg for deg i morgen, lykke til!
-
13-09-05, 23:14 #10Kirsten Gjest
Kjære Yvette!
Er som snarest innom for å ønske deg lykke til i morgen!! Håper virkelig det går like bra for deg som med Ruth. Jeg krysser fingrer!!
Klem fra Kirsten
Lignende tråder
-
For høy start dose?
Av Mari82 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 29-12-07, 18:41 -
FT4 synker etter start med medisiner
Av sivcath i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 31-08-05, 21:24
Svar med sitat
Bokmerker