Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Autoimmunsvikt
-
29-06-05, 11:04 #1Gjest
Autoimmunsvikt
Hei! Kjempflott hjemmeside
Jeg er 35 gml og har hatt problemer med stoffskiftet siden jeg var 18 år. Aldri fått noen behandling da jeg har Autoimmun thyroidea affeksjon, og fått beskjed om at det er svært vanskelig å beh.meg. Har i perioder svært plagsomme symptomer, hjertebank, kvalme, diare, skjelvinger og er svært rastløs, får ikke sove. Jobber 100prs stilling .Føler jeg hele tiden går på sparepluss. Har du noen råd til meg, er det ikke noe å gjøre ?? Fått beskjed om at jeg ikke kan beh. med medisin.Eneste jeg må gjøre er å undersøke stoffskiftet x 1 pr.år???
-
29-06-05, 12:18 #2baremei Gjest
Den diagnosen du har er vel den aller vanligste, hvis ikke det du skriver betyr noe helt annet enn autoimmun hypothyreose?
At ikke du kan behandles må da vel være bare tull og vås? Har du vært hos flere leger? Spesialist?
Du må ikke slå deg til ro med dette, du kan få et liv du også bare du får riktig hjelp.
Symptomene dine forteller om hyperthyreose, og i fall kan du også behandles, enten ved radioaktivt jod, operasjon og/eller medisin.
Nøyaktig hva sier legen, og hvordan er blodprøvene dine?
-
29-06-05, 12:37 #3Gjest
Det står i papirene at jeg har stimulerende TSH- reseptor antistoffer og veldig høye TPO antistoffer. Mitt stoffskifte vil svinge en del mellom høyt og lavt. Og at det er vanskelig å behandle meg. Spesialisten synes ikke jeg har store nok plager til så drastisk tiltak som operasjon eller å bruker radioaktivt jod og deretter beh, meg med thyroxin. TPO-AS 1787, TSH-REC-AS: 3,0,men at stoffskiftet er normalt . Synes dette er vanskelig å forholde seg til når jeg har så mange plager.
Svar med sitat
Bokmerker