Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
09-08-11, 22:48 #1
"Rare" blodprøveverdier...
Jeg hentet de siste blodprøvesvarene (tatt 27/6) hos "endokrinologen" jeg går til for noen dager siden, og de viser noen verdier som er utenfor referanseområdet:
Kortisol morg (ref. 250-750): 1170
Østradiol (ref. >0,10): 0,06
Gamma-globulin (ref. 5,9-15,0): 15,6
Legen har ikke tatt kontakt med meg ang. disse verdiene, så han anser det vel som ikke viktig... Lurer likevel på hva det betyr. Noen som vet? Hva bør gjøres videre?
-
13-08-11, 12:38 #2
Sv: "Rare" blodprøveverdier...
Du burde lese om Cushings syndrom å se om du kjenner deg igjen, fordi forhøyede verdier av kortisol kan være et tegn på cushing. På den andre siden er det ikke sikkert at prøven er ensbetydene med cushing. Det kommer an på omstendighetene rundt prøvetakningen (veldig mye stress, redd for nåler mm). Du skriver endokrinolog i gåseøyne, så jeg er ikke sikker på om du mener at han ikke er endo. Du bør i allefall utredes på en endokrinolgisk avdeling på et sykehus (krev henvisning). Kanskje har ikke legen din kommet så langt at han har kontaktet deg enda, men ikke vent. Ring å bestill deg time selv. Østradiol er lavt, det er vanlig at andre hormoner blir lave når man har hypothyreose, men jeg vet ikke om du har den diagnosen?
-
30-09-11, 21:43 #3
Sv: "Rare" blodprøveverdier...
Takk for svar. "Endokrinologen" er visstnok indremedisiner og endokrinolog, men jeg synes han virker ganske useriøs og uinteressert. Har diagnosen hypothyreose. Føler meg ikke helt hjemme i Cushing-kriteriene... Fikk legen til å ta kortisol-prøve sist jeg var der. Har ikke fått noe resultat, så regner med den er ok. Burde vel egentlig ringt og sjekket selv, for hele opplegget virket litt rart...
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
Rare gamle "normalverdier"? Og er doseøkning riktig?
Av smgj i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 12-06-10, 21:09 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11
Svar med sitat
Bokmerker