Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Aspartam igjen
Hybrid View
-
23-09-13, 20:11 #1
-
23-09-13, 21:53 #2
Sv: Aspartam igjen
Det gjør inntrykk å lese denne historien, men jeg må innrømme at jeg er veldig forvirret i denne Aspartamsaken. Det sies jo at det er forsket opp og ned i mente på om det er skadelig, og at det er overveldende mange studier som viser at det ikke er skadelig. Samtidig har du alle disse historiene man kan lese om med jevne mellomrom.
Det jeg blir forvirret over, hvorfor er det så utrolig mange studier som viser at det ikke er skadelig?
Menneskene som forteller disse sterke historiene, hvordan vet man med sikkerhet at det er aspartam som har skadet dem? I de historiene jeg har leste er det spesielt Pepsi Max eller annen coladrikk som er hovedingrediensen. Ikke annen lett-brus eller drikke søtet med aspartam. Kan det være noe annet som er tilsatt i disse drikking som kan føre til skadene?
Det er noe alvorlig som skurrer her. Hvis det er aspartam som forårsaker dette her, er det en massiv forfalskning som pågår i forskningen. Virkelig massiv. Hvordan får man det til? Er alt her i verden bygget opp rundt løgn og bedrageri? Hvorfor igangsetter man ikke en større forskning på hvorfor disse menneskene ble syke, og hvorfor de ble friske?
For å være på den sikre siden så drikker vi ikke aspartam her hjemme, bare en veldig sjelden gang. Men det er bare en liten del av saken for min del, den andre er nettopp at et sted finner vi en løgn eller en feilinformasjon. Enten at det er de store multinasjonale selskapene som driver med storstilt løgn, eller så antar man at folk blir syke av aspartam, men så er det noe annet. Ille er det uansett.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
23-09-13, 22:19 #3
Jeg har unngått kunstig søtning - for det meste. Aldri drukket "lett"brus..
Det som overbeviste meg mest i denne artikkelen var dette:
"Sadly, MONSANTO’S patent on Aspartame has EXPIRED! There are now over 5,000 products on the market that contain this deadly chemical and there will be thousands more introduced. Everybody wants a ‘piece of the Aspartame pie. ‘I assure you that MONSANTO, the creator of Aspartame, knows how deadly it is."
For jeg har visst en stund nå, at hvis Monsanto ligger bak; så er det aldri godt nytt!! I denne tråden skrives det en del om Monsanto:
I Statene så har de jo også bruk av fluor i drikkevannet (som blir brukt i mineralvann-produksjon) og det hjelper vel neppe på totalen det heller...Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-09-13, 13:16 #4
Og så ser dobbeltblinde studier glatt bort fra at vi ikke er like. Det som en person tåler kan være gift for en annen person (vel, vanligvis ikke så sterkt da, men toleransen er iallfall veldig forskjellig - ikke rart siden vi er genetisk forskjellige helt ned på enzymnivå). I tillegg er det ikke til å unngå å forstå at en del cola-drikker er sterkt vanedannende, og at mange ser ut til å ha lave sperrer for å drikke sukkerfri brus ... for den er jo "sukkerfri" ikke sant? Og "noe må man da kunne unne seg"... osv. Jeg hører aldri om folk som drikker 2-3 liter 7up light daglig. Men snakker man om pepsi max/cola zero skal man ikke langt for å finne dem.
Når det gjelder aspartam så er det vanskelig å skille skitt og kanel mhp forskning. Det er vel ingen tvil om at industrien har lagt inn sterkt press for å få bruke denne søtningen. Det er heller ingen tvil om at de fleste studier kun går på kortvarig giftighet, ikke på langvarig bruk og/eller cocktaileffekten.
Det som derimot ER sikkert er at verken aspartam eller brus er noen nødvendighet for oss og at kroppen vår sannsynligvis har et svakere forsvar mot "nystoffer" enn mot forbindelser vi har brukt i mat i årevis (les mat laget av råvarer, ikke framstilt på et laboratorium) og at det derfor er større grunn til å utvise forsiktighet (les måtehold) i omgang med disse. Jeg er ikke tilhenger av at tvilen skal komme tiltalte til gode når det er snakk om å innføre "nye" matvarer...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-09-13, 18:51 #5
Artificial sweeteners: Should we be afraid of Aspartame ? (1:55:46)
Event of the ALDE ADLE Seminar: Artificial sweeteners: Should we be afraid of Aspartame ?
Event date: Wednesday 16 March 2011 13:00 to 15:00 Location: BE BRUSSELS A5G-2. Studies
recently published have shown aspartame's potential negative impacts on pregnant women as
well as the carcinogenic potential of his sweetener. We propose to organise a public hearing to
address the potential health risks of the artificial sweetener aspartame bringing together
scientists, consumer's organisation, manufacturers and official from EFSA. The aim is to have
an informed debate on the issue of public interest.
Sweet Misery
This documentary discusses the dangers of Aspartame and MSG, the flavour enhancers that
are linked to the increase in brain cancer and brain disorders, and many other degenerative
diseases. The narrator, Cori Brackett recovered from MS (Multiple Sclerosis) following the removal
of aspartame from her diet, which she had been ingesting from drinking diet coke and 'natural
sweeteners'. She interviews several experts in the field, including Dr. Russell Blaylock, author of
the book Excitotoxins, and Arthur Evangelista, a former FDA Investigator, amongst others. There
are also countless testimonies by other people (including a doctor), who have reversed chronic
degenerative diseases just by stopping their consumption of these toxic food additives.
Dr. Russell Blaylock Nutrition & Behavior, Dangers of Aspartame and MSG
In this lecture, Dr. Russell Blaylock explains one of the most important connections between
nutrition and our health, how nutrition affects our behavior, and the detrimental effects of
excitotoxins Aspartame and MSG. Citing a series of important studies, Dr. Blaylock shows
that good nutrition can powerfully enhance our memory, mood, and behavior in a socially
desirable way.
Excitotoxins. The Taste thas Kills (1997)
Excitotoxins are substances added to foods and beverages that literally stimulates neurons
to death, causing brain damage of varying degrees. They can be found in such ingredients as
monosodium glutamate, aspartame (Nutrasweet®), cysteine, hydrolyzed protein, and aspartic
acid. Dr. Blaylock's book describes what excitotoxins are, where they are found, and how they
react in the body. Dr. Blaylock, a board-certified neurosurgeon, presents the latest research
findings to demonstrate how exposure to excitotoxins will damage nerve cells in the brain. The
use of aspartame, hydrolyzed vegetable protein, and monosodium glutamate in prepared foods
and beverages continues to increase on a yearly basis. Dr. Blaylock clearly demonstrates that
the neurotoxic potential of excitotoxins such as MSG and aspartame is so overwhelming that it
can no longer be ignored. The message contained in this book is of particular importance to
members of high-risk groups; the elderly, young children and those people at risk of or with a
family history of neurodegenerative diseases.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
23-09-13, 22:14 #6
Enig i dine refleksjoner. Synes det er vanskelig å vite hva man skal tro selv også. Men når det er sagt er det viktig å høre slike historier for å kunne se på om dette er et mulig problem i eget kosthold tenker jeg. For det som tåles tilsynelatende godt av en behøver ikke tåles like godt av en annen.
Lignende tråder
-
Aspartam
Av Aud Jorun i forumet MeningsmålingerSvar: 6Siste melding: 18-01-11, 19:00 -
hei da va d på 'an igjen...
Av Christine84 i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 14-11-07, 22:54 -
Aspartam og andre farlige stoffer
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 17-04-07, 10:52 -
ME...igjen!
Av Maia i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 2Siste melding: 23-01-07, 17:20

Svar med sitat

Bokmerker