Hei!
Jeg er ei jente på 27 år som nylig er diagnostisert med lavt stoffskifte. Jeg er en av de som har TSH innenfor det såkalte normalområdet(...), men en anti-TPO utenfor referanseområdet. Har vært sykmeldt 6 mnd, og fikk diagnose nylig etter å ha oppsøkt en annen lege for en second opinion.

Mine symptomer er mange, men hovedproblemet er muskelsmerter og utmattelse. Muskelsmertene er lokalisert i hele kroppen, men mye smerter i skuldre og nakke gir en veldig plagsom hodepine. Jeg har de siste månedene stort sett bare hvilt, for idet jeg gjør noe så blir jeg betraktelig verre med mer smerter og utmattelse. Ikke noe problem å sove 12t i døgnet. Rett og slett et liv redusert til svært lite.

Jeg begynte på Levaxin 25ug for nesten 2 uker siden. Etter et par dager oppplevde jeg en opptur. Klarte ikke å sovne så lett (følte meg ikke hyper), og var mer opplagt med mindre smerter -deilig. Etter et par dager kom en nedtur igjen. Når jeg hadde gått på 25ug i en uke så trappet jeg opp til 50ug. Det samme skjedde igjen - opptur etter et par dager med påfølgende nedtur nå et par dager etter igjen. Er det noen som kan svare på om det er vanlig å oppleve det sånn ifbm doseøkning? Håper ikke nedturen min varer helt til evt neste doseøkning, som jo blir mange uker til siden man skal stå så lenge på samme dose før man tar ny prøver...

Forøvrig er dette mine verdier rett før jeg begynte på Levaxin 25ug:
S-TSH 3.0 Ref: 0.2-4.0
S-FT4 12.4 Ref: 11.0-23.0
S-FT3 4.8 Ref: 3.5-6.5
S-Anti-TPO >1300 Ref: <100

Takk for at dere leste