Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
05-07-11, 17:48 #1
Mindre bivirkninger av Eltroxin eller Euthyrox?
Hei,
har nå prøvd for andre gang å legge til Levaxin til Erfa tyroiden for å få opp ft4. Igjen merker jeg at kroppsverken, influensa-følelsen og de lette frysningene kommer snikende, og det forverres når jeg tar meg ut. Ut over det liker jeg den "steady" effeken medisinen har på meg- jeg mener å kunne si at jeg har blitt litt raskere i hverdagen, etter bare to uker, og merket ikke bivirkninger i begynnelsen. Men det gjør jeg nå, og jeg orker ikke leve med disse bivirkningene. Får assosiasjoner til tiden da jeg bare gikk på Levaxin, hadde nesten glemt hvor ille jeg følte meg.
Vet noen om det er mulig å få skrevet ut Eltroxin eller Euthyrox i Norge? Noen som har hatt de nevnte bivirkninger med disse medisinene? Er disse medisinene i det hele tatt annerledes enn Levaxin?
Kroppen min trenger som sagt høyere ft4, og det blir mye t3 når jeg må over 3,25-3,5 grain.
Takker og bukker for svar
-
05-07-11, 21:18 #2
Sv: Mindre bivirkninger av Eltroxin eller Euthyrox?
Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, Berit. Likevel vil jeg sterkt oppfordre deg til å melde bivirkninger. Dette skal enkelt kunne gjøres i en nettbasert løsning. Slik jeg har skjønt det havner denne bivirkningsstatistikken tilslutt inn i felleskatalogen (som er legens bibel når det kommer til medikamenter). På den måten skapes det en bevissthet blant legene rundt det faktum at det finnes folk som har bivirkninger av Levaxin. Vi kan vel med trygghet si at denne bevisstheten ikke er tilstede hos legestanden i dag. Vet dessverre ikke hvor du finner denne nettbaserte løsningen, men du kan googl "melde bivirkninger" så er jeg ganske sikker på at du finner det.
-
06-07-11, 09:27 #3
du kan melde her http://www.legemiddelverket.no/templ...__82265.aspx#6
Fint om alle som er helt sikre på at Levaxin forårsaket problemer gjør dette! jeg har meldt inn. Men jeg syntes ikke skjemaet var helt topp...
Angående Eltroxin eller Euthyrox, sjekk danske nettsider, mange mener at Eltroxin står bak en skikkelig skandale, både i Danmark og New Zealand, på grunn av reformulering. Se hva danskene her på forumet skriver, jeg ville holdt meg unna Eltroxin på grunn av dette!!!
har du jobbet med tarmproblemer, som fjerning av parasitter, sopp etc? har du sjekket skikkelig på nettet, lett etter grunner til at kroppen din tar opp lite T4 (eller hvordan det skal formuleres)? Kan det være noe som ligger bak som er grundig oversett?
Lykke til, det fortjener du
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-07-11, 11:31 #4
Som deg så føler jeg at jeg blir mer stabil gjennom dagen viss jeg tar levaksin i tillegg til Erfa. (50 mg levaksin, 90 mg erfa) Synes det fungerer noenlunde bra, men har av og til vurdert å prøve kun Erfa igjen. Det er en stund siden sist.Vet noen om det er mulig å få skrevet ut Eltroxin eller Euthyrox i Norge? Noen som har hatt de nevnte bivirkninger med disse medisinene? Er disse medisinene i det hele tatt annerledes enn Levaxin?
Det kom et alternativ til levaksin for noen år siden. Husker jeg leste det i Thyra (medlemsbladet til NTF), og også den forrige legen min nevnte det en gang. Jeg mener det er euthyrox, men jeg er ikke helt sikker. Jeg har ingen erfaring med den medisinen, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men det kunne kanskje være verdt for deg å prøve den?Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
07-07-11, 08:47 #5
Takk for svar alle sammen

Er det noen dansker som har noen innspill her? Jeg husker at Nielsigne skrev om en reformulerings skandale i DK.
Har uansett gått tilbake til kun Erfa igjen. Regner ikke med å få anbefalinger av syntetisk medisin her inne, lurer bare på det finnes et alternativ til Levaxin, som man ikke får kroppsverk, frysninger og influensafølelse av.
-
07-07-11, 09:29 #6
Jo, BeritM. Der findes en form for syntetisk Thyroxin, der ikke er så kendt, men som angiveligt skulle være meget bedre indgående i kroppens totale hormonspejl dvs. færre bivirkninger, bedre effekt og angiveligt også bedre "samarbejde" med kroppens øvrige hormoner. Jeg mener at have læst mere end en gang, at medicinalindustrien ser helst denne form for Thyroxin hvor peber gror og glemt, fordi det er meget nemmere og lettere at markedsføre Synthroid, Levaxin, Eltroxin etc. dvs. levo-thyroxin, hvor den jeg peger på i mit svar til dig, hedder dextro-thyroxin. Du kan læse om dextro-thyroxin her.
Det ville sørme være spændende, om nogen herfra, i fremtiden kunne komme i behandling med dextro-thyroxin og berette om erfaringer. Mig bekendt, findes der ingen patienter i Skandinavien, der er i behandling med Choloxin®.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Mindre HC med mer pregnenolone..?
Av Kevlin i forumet PregnenoloneSvar: 16Siste melding: 20-03-11, 21:36 -
Levaxin, Eltroxin, Euthyrox, kontraindikasjoner, kontraindikationer
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 30-05-10, 16:09 -
Levaxin, Eltroxin, Euthyrox, kontraindikasjoner, kontraindikationer
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 30-05-10, 16:09 -
Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 08-04-10, 16:05
Svar med sitat

Bokmerker