Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Spørsmål etter operasjon
Hybrid View
-
20-08-13, 10:52 #1
Spørsmål etter operasjon
Hei!
Jeg har hatt Graves i to år, men aldri fått meg til å registrere meg her inne. Jeg regner med at jeg selv har antatt at jeg skulle bli kvitt mine problemer og at jeg derfor ikke har hatt behov for erfaringer å støtte meg på. Nå ble jeg ikke kvitt dem, og de har virkelig skapt så mye trøbbel at jeg ikke kan fatte å begripe hvordan man innfinner seg med situasjonen.
Etter 4 spontanaborter og en dødfødsel i uke 38 av svangerskapet endte vi med operasjon forrige uke. De har fjernet hele kjertelen min og sier at alt nå skal bli fullstendig rosenrødt for meg- og at graviditet ikke skal være noe problem i det hele tatt. Etterhvert som jeg leser mer om lavt stoffskifte kjenner jeg meg nesten litt lurt av hvor "lett" legene har beskrevet at ting vil bli i etterkant av operasjon. I mai i år endte jeg meg innleggelse grunnet tyreotoksikose og innser nå at de mest sannsynlig har brukt litt skremselspropaganda for å pushe meg til operasjon.
Er det noen som kan fortelle meg at jeg har gjort det riktige? Vil jeg kunne bli gravid igjen fort, og vil ting bli så rosenrødt som jeg har blitt forespeilet? Formen min nå tilsier alt annet enn det, og jeg kjenner jeg blir matt av hele greia egentlig!
Håper noen der ute har noen solskinnshistorier til meg!
Takk for et utrolig informativt forum!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
20-08-13, 17:14 #2
Sv: Spørsmål etter operasjon
Hei!
Rekner med at de som kjenner bedre til svangerskap og lavt stoffskifte kommer på banen etterhvert, men etter hva jeg har lest og lært så må stoffskiftet ditt først stabiliseres for og minimere sjansen for abortering.
Gjennom svangerskapet må også medisindosen din justeres kraftig opp.
Alt for mange leger tror i fullt alvor at lavt stoffskifte er helt ukomplisert; her inne på forumet treffer du en del av oss som har smertelig erfart at slik er det ikke. Jeg kan ikke gi deg noen solskinnhistorier, dessverre.
Anbefaler deg på det varmeste og lese deg opp på lavt stoffskifte samt og kreve utskrifter av alle blodprøver for selv og følge med på stoffskiftet.
Såvidt jeg har skjønt, så kan man få høy TRAS om en liten bit av kjertelen er igjen, så jeg ville anbefalt og fulgt med på FT3, FT4, TSH og TRAS.
Og også sjekke underveis om man får høy anti-TPO.
Lignende tråder
-
Nytt liv etter operasjon
Av gevega i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 25Siste melding: 12-02-15, 21:52 -
Nytt liv... etter operasjon
Av enja i forumet OperasjonssalenSvar: 39Siste melding: 12-03-10, 01:15 -
FT4 og TSH verdier etter operasjon
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 21-01-10, 16:01 -
Astma etter operasjon.
Av haba i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 26-01-09, 12:57 -
trening etter operasjon?
Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 29-04-08, 20:20

Svar med sitat
Bokmerker