Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Standard Jeg fik konstateret for lavt stofskifte efter jeg havde fået mit 3 barn

Hej,

Jeg er ny herinde. Jeg har læst med i nogle år, men først for en måned siden (deromkring) blev jeg medlem.

Jeg fik konstateret for lavt stofskifte efter jeg havde fået mit 3 barn (da var jeg 28 år). Det er lidt over 2 år siden nu. Pga. nogle andre sygdomsprobler i min familie, har jeg ikke overskud til at skrive hele min historie lige nu. Den må komme senere. Men jeg har nogle spørgsmål mht min medicin, så jeg vil lige kort skrive om hvad for en medicin jeg tager, og hvordan.

Min læge ordinerede eltroxin til mig. Jeg havde det ikke godt da jeg spiste eltroxin. Jeg var ugidelig og deprimeret. Og alt var en anstrengelse. Min læge ville ikke høre om anden medicin. Så jeg bestilte selv thiroyd hjem fra england.

Da jeg var bange for at tage dem uden min læges tilsyn, stod de bare i skabet. Men i februar 2011 havde jeg det så skidt at jeg alligevel begyndte at tage thiroyd. Jeg følte mig frem mht. dosis. Den dosis jeg tager nu er: Morgen: 2 piller. Frokost: 2 piller. Eftermiddag: 1 pille.

Efter jeg havde taget thiroyd i 14 dage, havde jeg det meget bedre. Jeg var ikke ugidelig mere. Jeg fik lysten til livet tilbage.

Hver gang jeg har talt om alternativ medicin med min læge, har hun været hånlig over for mig. Så jeg har ikke haft lyst til at sige det til min læge. Men for 14 dage siden fik jeg taget en blodprøve, hvor et tal ikke var som det skulle være. T4 var for høj. Da sekretæren i lægehuset spurgte hvilken læge jeg ville tale med om det, bedte jeg om at tale med en anden læge end jeg normalt taler med. Og hun var så sød. Så nu kan jeg fortsætte med thyroid.

Nu skal jeg så bare vide hvordan jeg bestiller det på apoteket. Hvis jeg ved alt hvad min læge skal gøre når hun skal bestille det, så går det nok nemmere. Er det svært at bestille på danske apoteker? Jeg har læst på et tidspunkt at man skal bestille det hjem fra tyskland. Så jeg tænkte at det måske ikke er så let for min læge at finde i hendes oplysninger.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.

Mvh Kamilla

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Kamilla fra Danmark :)

Hej og velkommen til
    Jeg har skrevet om, hvordan jeg fik thyroid: https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=7823&page=4 , det er i indlæg nr. 33, hvor der også er links andre steder hen.

Det lyder rigtig godt, det med nr. 2 læge! Så har du jo allerede passeret et af de sværeste punkter i rejsen

Nielsigne

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Question Thyreoid fra glostrup apotek

Hej allesammen,

Jeg har bestilt thyreoid fra glostrup apotek, men de kan ikke lave det i øjeblikket. Jeg har ventet i 2 måneder, så hvis ikke der kommer noget i næste uge, så har jeg ikke mere medicin.

Er der nogen der ved hvorfor det er så svært at lave det?

Og er der et andet sted hvor de har det hjemme?

Håber nogen kan hjælpe, jeg er lidt i knibe.

Vh Kamilla

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Thyreoid fra glostrup apotek

Sitat Opprinnelig skrevet av Kamilla Vis post
    Jeg har bestilt thyreoid fra glostrup apotek, men de kan ikke lave det i øjeblikket. Jeg har ventet i 2 måneder, så hvis ikke der kommer noget i næste uge, så har jeg ikke mere medicin.
    Hej Kamilla

Har Glostruo Apotek en forklaring på hvorfor de ikke kan fremstille det "i øjeblikket"? Man kan ikke tillade sig at svigte levering på den slags medicin. Det er virkelig skidt gjort af Glostrup Apotek. De gider måske ikke fremstille "små" partier, så længe kun få læger udsteder recepter på Thyroid?

Og er der et andet sted hvor de har det hjemme?
    Jo, du kan få det ved at bede lægen om, i stedet at udskrive (manuelt) en ganske almindelig gul recept med følgende ordination: Tbl. Erfa Thyroid 125 mg, 500 tbl. d.s. For decreased thyroid function. DET ER FULDSTÆNDIG LOVLIGT! Og hellere "for meget" end for lidt. Desuden kan tabletterne deles (omend lidt besværligt) for bedre finjustering af dose.

.... og sende recepten til et af disse tre europæiske apoteker: Springfield Pharmacy in Richmond UK, eller Pharmacie Sainte-Croix i Bruxelles, eller Apotheek De Saedeleer, i Lier, Holland. Der er mange flere europæiske apoteker der forhandler og sender Thyroid-mediciner, men disse tre samarbejder (vist nok) direkte med Erfa Canada. Eller søg i Nielsignes indlæg på forummet, hvor der findes oplysninger om andre europæiske apoteker, end de tre her nævnte.

Du kan ringe eller skrive og spørge om hvilken fremgangsmåde de foretrækker, men sædvanligvis afsendes medicinen så snart du har overført beløbet til apotekets bankkonto. Det er den sædvanlige fremgangsmåde flere i Danmark benytter, og når jeg ser at Glostrup Apotek er IKKE leveringspålidelig - kan jeg sørme godt forstå at man søger sin medicin andre steder.

Da denne fremgangsmåde kan tage 3-4 uger før du har din medicin, løser det ikke dit akut problem med mangel på medicin allerede om en uge, så måske ser nogen danskere i thyroid-behandling denne tråd, og kontakter dig evt. via PMer?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Tak for dit svar.

Glostrup kan ikke levere, fordi de mangler ingredienserne. Deres leverandører kan ikke levere. Det var den forklaring jeg fik af apoteket i dag.

Men jeg har kun købt der to gange indtil videre. Men jeg har kun fået leveret 60 mg. De har ikke kunnet levere 125 mg. I sidste måned, sagde de at det ville komme i begyndelsen af september. Men pga. en masse personlige oplevelser, har jeg ikke haft overskud til at gå på apoteket. Så jeg troede de havde det liggende, da jeg endelig kom på apoteket i dag. Da det så var forsinket igen, gik jeg hjem og ringede til glostrup, for at få en forklaring. Og så sagde de det jeg lige har skrevet.

Da jeg fandt ud af at glostrup lavede thyroid, blev jeg rigtig glad. Det var dejligt at jeg bare kunne få lægen til at sende recepten ned på apoteket, og så skulle jeg jo så kunne hente dem max 2 dage efter. Hvilket jeg jo så ikke helt har kunnet. Øv. Men så må jeg jo nok gøre som du siger. Og så må jeg købe et større lager...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Angry Sv: Thyreoid fra glostrup apotek

Glostrup kan ikke levere, fordi de mangler ingredienserne. Deres leverandører kan ikke levere. Det var den forklaring jeg fik af apoteket i dag.
    Jeg vil på mandag ringe til Biofac (på Amager) der er leverandøren af råstoffet, og høre om det kan passe, at af thyroidpulver fra hele 23.000.000 (23 MILLIONER!!) danske grise ÅRLIGT, har de ikke den smule Glostrup Apoteket skal bruge til fremstilling af Thyroid-tabletter. Eller om det kunne være den af medicinalindustri ejede "Lægemiddelstyrelse" der øver pres på apoteket, for at forhindre den spirende konkurrence til deres lor.e syntetiske hormoner.

Kamilla Hvad gør du nu? Hvad er din plan?
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Tak for dit svar Anisa. Jeg har skrevet en pm til dig.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Lige en lille update.

Apoteket ringede i går, tirsdag, og sagde at thyroid-tabletterne fra glostrup var kommet.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Sjælland Danmark
    Meldinger
    18

Standard Min læge siger T3 er for høj

Jeg har for lavt stofskifte. Først havde jeg hasimotos. Men så fik jeg en radioaktivjod fotografering. Så nu ved jeg ikke helt hvad der er skyld i det lave stofskifte. Sidst jeg vik taget en blodprøve for antistoffer, var værdien på 17.000.

Jeg tager thyroid-tabletter fra glostrup. Jeg tager dem alle sammen om aftenen (KL 22.00). 310 mg.

Jeg har fået taget en blodprøve i tirsdags kl. 12.00.

TSH < 0,1
    T4 24,3
    T3 12,6

Min læge siger at mit stofskifte er for højt, pga T3. Hun har aldrig behandlet nogen med thyroid før mig. Og det er anden blodprøve hun ser, efter jeg er gået over til thyroid.

Er mit stofskifte for højt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Min læge siger T3 er for høj

Jeg tager thyroid-tabletter fra glostrup. Jeg tager dem alle sammen om aftenen (KL 22.00). 310 mg.

Jeg har fået taget en blodprøve i tirsdags kl. 12.00.

TSH < 0,1
    T4 24,3
    T3 12,6

Min læge siger at mit stofskifte er for højt, pga T3. Hun har aldrig behandlet nogen med thyroid før mig. Og det er anden blodprøve hun ser, efter jeg er gået over til thyroid.

Er mit stofskifte for højt?
    Hej Kamilla

Har du hyper-symptomer? Eller andre symptomer du ikke havde før?

Hvad tid på dagen har du afleveret blodprøverne? Når man tager sine piller om aftenen, skader det ikke at aflevere sine blodprøver senere på eftermiddagen, i stedet for om morgenen eller formiddagen. Hvis du har afleveret disse sidste blodprøver om morgenen, ville det være bedst hvis du hurtigst muligt kunne gentage den prøvetegning - så sent som det kan lade sig at gøre om eftermiddagen.

Derudover er det meget "normalt" (iflg. mange tilbagemeldinger), at folk der er gået over til aften-medicinen har opdaget, at deres medicin sagtens kunne tåle at blive sat lidt ned. Der er noget om, at i nattens ro og fred, kan kroppen nyttiggøre hormoner i tabletterne så meget bedre, at medicindosen kan sættes lidt ned. 310 mg er lidt over 5 grain og der burde derfor være lidt "albuerum" for at reducere dosen, særlig når man tager sin medicin om aftenen.

Før du gennemfører en verificerende blodanalyse afleveret om eftermiddagen, er det ikke sikkert, at dit FT3 er i virkeligheden så højt, som det ser ud til lige nu. Havde FT3 i virkeligheden været så højt, da mener jeg at du ikke selv ville være i tvivl pga. hyper-symptomer. Håber din læge vil rekvirere en ekstra-prøve, selv om det er så tæt på den forudgående.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
    Av Prinsessen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 77
    Siste melding: 11-02-14, 16:13
  2. Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
    Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 89
    Siste melding: 06-11-11, 22:27
  3. Vægttab & motion har fået mit stofskifte til at crashe
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 9
    Siste melding: 09-02-11, 20:29
  4. En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
    Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-10, 22:53
  5. Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
    Av Karen M i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 17-01-09, 21:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg