Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
30-04-11, 19:17 #1
Ingen træthed og vægtstigning, for højt blodtryk?
Jeg er 50 år og har siden 2006 haft forhøjet TSH det har skiftet lidt gennem årene men har ligget mellem 10 og 16, sidst det blev målt i marts var det 13 og året før var det 16. mit t4 frit er på 12,3 og for et år siden 11,4. fik målt mit TPO for et år siden og da var det >1300.
Min læge har hidtil syntes at det var okay IKKE at tage medicin, da jeg selv var imod og ikke syntes at have nogle af de mest udtalte symptomer på for lavt stofskifte - var ikke træt og havde ikke problemer med vægten. Desuden har jeg for højt blodtryk og i perioder mange ekstra systoler(dette var grunden til at jeg i 2006 fik taget en masse blodprøver). Jeg har siden været i behandling med Centyl mite. Jeg tager også dagligt en forebyggende astma spray på meget lav dosis (det har jeg nok gjort i 20 år)
Jeg søgte læge for nylig, da jeg pludselig fik problemer med min mave - ændret afføringsmønster og smerter i venstre side. Jeg var i en meget stresset periode rent jobmæssigt og blev efter lægens råd sygemeldt en måned. Så blev der igen taget blodprøver og min læge syntes nu at jeg skulle prøve om det ville hjælpe mig at få medicin for mit stofskifte. Det gik jeg så i gang med - Euthyrox 50 mg om dagen. Efter 10 dage steg mit blodtryk voldsomt, så efter aftale med lægen er jeg stoppet igen. Nu tænker jeg at søge alternativ behandling, men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Der er i min familie på min fars side rigtig mange auto-immune sygdomme.
Jeg tror at det der forvirrer mig mest ved at have fået diagnosen for lavt stofskifte, er at jeg ikke har så mange symptomer endnu.
Det der også irriterer mig er at lægen ikke vil give mig et naturligt lægemiddel som Armour Thyroid. Håber at det overhovedet muligt at få i Danmark.
Mange hilsner
Helle
Lignende tråder
-
Q10 + Selen som hjælp mod træthed
Av gitteh i forumet SelenSvar: 13Siste melding: 06-11-13, 20:08 -
højt blodtryk og lavt stofskifte?
Av Babe i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 14Siste melding: 19-06-10, 11:32 -
Højt blodtryk 150/115 - påvirket af stofskiftet?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 06-03-09, 19:51 -
Lavere blodtryk og puls
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 07-02-07, 19:22
Svar med sitat

Bokmerker