Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
22-02-11, 12:28 #1
Blir litt provosert av alt karbohatet...
Jeg tror ikke det finnes noen eneste sannhet om hva man skal spise for å väre frisk og gå ned i vekt..... Blir litt provosert av alt karbohatet... :P Sukker er så klart ikke sunt for noen, og hvetemel er heller ikke det beste man kan spise, men det finns en mellomting, alle karbohydrater er ikke dårlige.
Har selv prövd LCHF og har ALDRI fölt meg så elendig!! Hadde konstant vondt i magen, svak, kvalm, kjempesulten og gikk OPP i vekt av det! Bläh!
Jeg syns fett er skikkelig ekkelt, har aldri tålt det. Blir alltid kvalm av å spise fete ting som feks pizza. Dessuten er jeg vegetarianer så når man uteslutter kjött blir det ekstremt lite igjen å spise hvis man ikke får noen karbohydrater.... ^^
Har gått opp ca 10 kg siden jeg ble syk, er dog langt fra overvektig men er mye for meg som alltid har värt veldig slank og jeg liker det ikke.... Er veldig dårlig og har komplisert sykdomsbilde med både hashimotos og adrenal fatigue (offisiell diagnose fibro og ME) samt meget lavt jern/ferritin. Så jeg er langt fra stabil hva gjelder stoffskiftet. Kan ikke öke dosen ennå pga for lavt kortisol og ferritin. Har en morgentemp på ca 35...... Ja jeg fryser mye! ;)
Forsöker å spise SUNT og ingen snåle dietter. Spiser ikke sånt som jeg föler meg verre av, feks masse fett.... Tar istedet linfröoljekapsler, det er jo derfor vi trenger fettet, for de essensielle fettsyrene. Begrenser sukker så mye jeg klarer, mye frukt og grönnsaker, bröd med spelt/rug framfor vanlig hvetemel, yoghurt, egg og ost for proteinenes skyld. Spiser ökologisk så langt det går. Og alle vitaminene/tilskudd som anbefales for AF/Hypo.
Om du går på levaxin er det ikke rart du legger på deg heller... Jeg ble bare dårligere og dårligere mens jeg gikk på levaxin. Nå forsöker jeg og fölge www.drlowe.com sitt opplegg, og www.drlam.com Jeg har LANG vei å gå pga at jeg har blitt så utrolig feilbehandlet av legene i mange år. Men håper de ekstra kiloene forsvinner når kroppen får korrekt mengde hormoner og fungerer som den en gang gjorde.
Hvis man trener mye, spiser sunt og likevel ikke går ned i vekt da er man IKKE tilfredsstillende medisinert, samme hva blodprövetyrannene sier. Man er ikke frisk om man må sulte seg og trene som en gal for å väre normalvektig. Så jeg syns ikke du skal slå deg til ro med at det er kostholdet ditt det nödvendigvis er noe galt med.
Lignende tråder
-
God morgen Norge 01.02.11 Blir så innmari provosert av Ingrid Norheim.
Av Maja i forumet Stoffskifteproblematikken i landsdekkende medierSvar: 13Siste melding: 28-04-12, 10:29 -
Nå optimalt behandlet med Levaxin, men blir likevel litt for mye trøtt på dagen
Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 27Siste melding: 09-05-08, 08:39 -
Opplever da at til mer sliten jeg blir, så blir jeg overfølsom.
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-12-07, 16:00 -
Blir litt skremt av dere...
Av liten i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 29-09-05, 20:29

Svar med sitat
Bokmerker