Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
-
02-11-10, 12:39 #1
Blir fullstendig gal... høy eller lav??
Nå håper jeg dere skal klare å svare meg...
I følge legen er jeg høy.
TSH 0.14
I følge T4 er jeg lav...
T4 mellom 13-14
Skal jeg øke eller senke dosen?
symptomer:
vektøkning
trett
svetter om natta
stiv nakke og rygg
sover lenge/mye trøtt
tiltaksløs
diare 3 ganger om dagen
endel vondt i halsen i perioder
(fastlegen min fungerer overhode ikke og ser kun på TSH, noe jeg er fullstendig uenig i.) Jeg sa jeg ville ha T4 opp på nesten 20, og han sa prøvene er fine. Jeg hadde med et ark med symptomer på som han knapt orket se på.
Det som er en lykkelig nyhet er at jeg har fått time på Volvat neste torsdag.
-
02-11-10, 13:16 #2
Sv: Blir fullstendig gal... høy eller lav??
Helt enig med deg. Du skriver det jo så fint selv, men man blir jo usikker på seg selv ikke sant når LEGEN sier det motsatte? Han burde jo visst bedre.. Men det gjør du, og det er flott!
FT4 må hvertfall opp i de verdiene som du nevner hos de fleste. Og hos noen over dette også.. Symptomene dine tilsier også at du er for lav.. Virker ikke levaxinen når du har kommet opp i verdier som skulle tilsi forbedring av dine symptomer, så bør du tenke et tillegg av t3 eller bytte til Thyroider som har alle de ingredienser som fins i en skjoldkjertel.
-
02-11-10, 13:56 #3
-
02-11-10, 14:15 #4
Du bør spørre etter erfa thyroid -
Armour får du ikke i Norge lenger.Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-11-10, 14:21 #5
Åååh? Jo, det gjør man vel? Det var det jeg fikk sist, men det har begynt å bli noen mnd siden nå da. Har det skjedd noe som jeg ikke har fått med meg??Armour får du ikke i Norge lenger.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
02-11-10, 15:22 #6
Bør du ikke utredes for cøliaki dersom moren din har det? Diare, kan ikke det ha med cøliaki å gjøre? Når jeg er underdosert, blir jeg tett og treg i magen. Men både diare og forstoppelse nevnes som hyposymptomer.
Desverre tror alt for mange leger at når FT4 er midtveis mellom bånn og topp er den bra. De kan ikke nok. Og det er ikke lett å argumentere når du har det sånn som nå.
Forbered deg godt med et ark du bruker tid på før Volvat. Alle spørsmål, alle symptomer må med. Og husk huskelappen......
Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-11-10, 15:34 #7
Takk
Jeg har hele tiden ligget helt nederst på Ft4.. uavhengig hva TSH har vært.
Selv da jeg begynte med Levaxin endret ikke FT4 seg noe særlig. Gikk fra 11,7 til rundt 12 ca... har vært oppe i knapt 14. Da er det 9-22 som gjelder.
Så hvordan kan TSh si at jeg er høy, og dere sier jeg har hyposymptomer, men likevel er Ft4 så lav??
Jo jeg bør testes for cøliaki, derfor jeg skal til legen (spesialist) neste uke
-
02-11-10, 16:21 #8
Med mistanke om cøliaki og de tarmproblemene du nevner er det dessverre sannsynlig at du er i bunnen av en del stoffer du trenger; ferritin, (selen,) d3, b12 bør tas. Jod og sink (+ selen) er viktig i omsetningen av skjoldbruskkjertelhormoner og med mulige opptaksproblemer er det viktig og få bekreftet at disse verdiene ligger høyt nok.
Videre kan mangel /lave nivåer på ferritin og b12 gi liknende symptomer i seg selv.
(NB - jeg mener IKKE at du ligger høyt nok i fT4, jeg mener bare at det er mer som bør sjekkes når du har tarmproblemer - dette er nemlig sammenhenger som vi ser altfor mye av her på forumet...)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
02-11-10, 17:16 #9
-
02-11-10, 17:23 #10
Om du ikke får B 12 sprøyter, ville jeg heller enn piller forsøkt å skaffe meg flytende B 12. det tas bedre opp av kroppen. Du får det på iherb.com
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?
Av hannemiriam i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 12Siste melding: 08-04-10, 16:05 -
Opplever da at til mer sliten jeg blir, så blir jeg overfølsom.
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-12-07, 16:00 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Blir så sint...
Av Hsn i forumet Frustrert og leiSvar: 8Siste melding: 27-03-07, 21:38 -
Jeg blir gal!!!!!!
Av Anne Ma i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 14-06-06, 13:43
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker