Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
25-02-11, 17:36 #1
Store pupiller - overdoseret på Lio?
Hej
Jeg er ved at trappe op med Liothyronin som supplement til T4-medicin (Euthyrox). Jeg er startet MEGET forsigtigt op, med kun 3-4 mikrogram dagligt, men oplever megen hjertebanken. Nu siger min mand så at mine pupiller er unaturligt store, helt vildt store faktisk. Jeg har følt mig energisk, let hyper men har det ellers godt.

Synes jeg oplever mere hjertebank efter jeg tager min daglige T4 dosis, som jeg ikke har reduceret på, måske jeg skulle have gjort det? Mine T3 og T4 tal ligger lavt, så jeg tænkte at jeg ikke ville reducere her, har prøvet det før og "crashede" og min TSH steg.
Er i tvivl om jeg måske skulle nøjes med Liothyronin hver 2. dag, om jeg overhovedet kan tåle det? Har taget 1/8 pille hver dag i en uge nu. Tager 125 mikrogram Euthyrox dagligt.
Har I andre også oplevet store pupiller? Er det et overdoseringstegn?
Kan ikke læse mig til det, har I nogle erfaringer?
Mange venlige hilsner
Gitte
-
25-02-11, 21:25 #2
Sv: Store pupiller - overdoseret på Lio?
Det kan også være et positivt tegn på at Liothyronin "virker". Et af sideproblemer til lavt stofskifte kan være hos nogle, at deres pupiller faktisk ikke reagerer på lys/mørke i samme grad, som hos raske. Når der så kommer reaktion på skiftet mellem lys og mørke (forskellige grader af), der er bedre end før, kan omgivelserne opleve det som en forandring, selv om det kun er tilbagevenden til det "normale" (hvad det så end er).
Langsom sammentrækning af pupillerne er også et karakteristisk tegn på binyresvaghed, men her trækker pupillerne sig langsommere sammen under påvirkning af lys. Det kan derfor opfattes i omgivelserne som en afvigelse fra, hvad de (omgivelserne) er vant til. Man kan teste det ved at slukke lyset i lokalet og rette en lysstråle fra en lommelygte mod øjnene samtidigt med at man ser i et spejl. "Normale" pupiller vil trække sig meget hurtigt sammen ved direkte lyspåvirkning. Trækker pupillerne sig derimod (synligt) langsomt sammen, kan dette være en reaktion fra svage binyrer.
Når det er sagt, tror jeg ikke at så lille en dose af Liothyronin kan skabe problemer med overdosering. Det er også klogt ikke at reducere Euthyrox, men netop fastholde doseringen i kombination med Liothyronin. De forskningsprojekter hvis resultater støtter kombinationsbehandlingen har alle været gennemført uden at reducere den oprindelige dosering af T4.
Jeg synes du bør lade kroppen få tid og ro til at tilpasse sig den nye (for den) kombination af hormontilskud, og evt. først gribe ind såfremt der skulle opstå decideret mangel på trivsel. Dog helst først efter 2-3 dage, så man ikke (over)reagerer på normale dag-til-dag udsving.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
25-02-11, 21:53 #3
Sv: Store pupiller - overdoseret på Lio?
Tak Anisa for svar, og interessant forklaring om pupiller. Skal måle med lommelygte i mørket
Prøver af nogle dage endnu, men har oplevet kraftig hjertetumult siden jeg startede på Lio. Tænker om det er farligt? Har det jo egentligt meget godt ellers? 
Vil helst heller ikke reuducere for meget på Euthyrox dosis, kunne måske nøjes medat reducere med 25-50 mikrogram ugentligt, hvis den slemme hjertebank fortsætter. Tager 900 mikrogram ugentligt og 20 mikrogram Lio pr uge.
Tak igen
Med venlig hilsen
Gitte
Lignende tråder
-
Det store kolesterolbedraget
Av Mod i forumet KolesterolSvar: 6Siste melding: 29-06-13, 12:31 -
Den store fettfiaskoen
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 3Siste melding: 01-02-11, 21:25 -
Overdoseret???
Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 07-02-10, 09:24 -
Store øyner
Av ~våken~drøm~ i forumet Graves sykdomSvar: 2Siste melding: 12-05-08, 22:29
Svar med sitat

Bokmerker