Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Hodeverk--
-
06-02-11, 16:58 #1
Hodeverk--
Hei... til noen der inne.. er det vanlig å ha veldig vondt i hode ved lavt stoffskifte.. har ikke begynt med medisin.. men er under utredning..
-
06-02-11, 19:53 #2
Sv: Hodeverk--
Jeg har vært veldig plaget med hodepine, men kan ikke si deg sikkert om det skyldes det lave stoffskifte.
-
06-02-11, 22:27 #3
Hej

Jeg har haft vældig meget hovedpine som kom fra nakke og skuldre. Det er blevet meget bedre med medicin. Jeg mener, det må være medicinens gavnlige effekt på musklerne, der får bugt med hovedpinen . (Dette gælder især Erfa thyroid, det er vist t3-tilskuddet, der gør det.)
Nogle gange har det været helt tydeligt, at hovedpinen kom fra nakke og skuldre, andre gange har det ikke været til at skelne om det var det eller noget andet, før en har taget fat og givet mig lidt massage. Så kan det mærkes, hvis det er spændinger, der gør det.
Indtil medicinen virkede, havde jeg god hjælp af massør og kiropraktor.
Dette i øvrigt også, når jeg har haft brug for at øge dosis; da har der hver gang været en periode, hvor kroppen har vist tydelige tegn på det, inden lægen fandt ud af det.
Nu håber vi ikke, du har for lavt stofskifte ... måske mangler du "bare" nogle vitaminer. Jeg har en veninde, som sidste år havde tegn på for lavt stofskifte, nervebetændelse og lidt af hvert. Sklerose, mente lægen til sidst. Men det var altså mangel på D-vitamin og B12-vitamin, der gav symptomerne.
Men i hvert fald:
Hold dig til på forummet og læs om fx B12 og D3-vitamin, jern, selen og alt mulig andet som må til for at hjælpe stofskiftet.
Nielsigne
-
07-02-11, 18:27 #4
Jeg har også hodepine, konstant og kraftig. Det er nesten det verste av alt! Nå har jeg hatt en del nakkeskader og hjernerystelse, men MR og CT viser ingen feil i hodet... Öynene er påvirket for meg, får ekstreme smerter i hodet av å flytte öynene, eller få lys i dem. Kjöre bil på kveldstid er omtrent selvmord for meg, klarer ikke se på veien pga smerten. :(
Men iaf, jeg har lest at hodepine har mer med adrenal fatigue/binyretrötthet å gjöre enn stoffskiftet. Og jeg har faktisk merket stor bedring i hodepinen etter at jeg begynte med HC. För våknet jeg alltid med forferdelig hodepine, nå kommer den ved 4 tiden. Så det er jo framgang!!
Så det kan jo väre en ide å få sjekket kortisolverdiene kanskje?
-
07-02-11, 18:32 #5
Hadde ekstremt mye hodepine ved høyt stoffskifte og er heldigvis fritatt fra i hvertfall akkurat det etter at jeg ble lav.
Jeg har lest om dette og det hevdes både at man kan ha mye vondt i hodet ved lavt stoffskifte og det hevdes at de med lavt stoffskifte sjeldnere har vondt i hodet enn antatt friske
. Har altså ikke blitt noe klokere av å prøve å finne det ut.
-
07-02-11, 22:11 #6
takk for gode svar... Min hodeverk er veldig trykkende , veldig tørr i øyne et trøtt drag i hele fjeset.. har og veldig vondt i nakken.. men tror jeg strammer meg da jeg har så sinnsykt vondt i hode ... Skal inn i MR neste uke.. Regner ikke med å bli klokere på det men legen ville sjekke at det ikke var noe annetog det er jo bra... Mye kunnskap og erfaring her inne ser jeg...Godt me en slik plass når en er føler en sitter i sin egen BOBLe :::
Svar med sitat
Bokmerker