Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Hypothyreose hos hunde
Threaded View
-
10-03-09, 23:55 #1
Hypothyreose hos hunde
De typiske symptomer på hypothyroidisme hos hunde:
- Overvægt
Kedelig pels
Epileptiske anfald
Aggressivitet
Sløvhed
Led problemer/smerter
Symmetrisk hårtab (alopeci)
Mørkfarvning (hyperpigmentering) af den underliggende hud
Tristhed
For mange eller for få løbetider
Intolerance overfor kulde
Muskel kramper / muskel ømhed
Forstoppelse
Depression
Svækket immunsystem
Hmm.. overvægt står på første pladsen i listen over symptomer på Lavt stofskifte hos hunde. Mens vi andre får oftest at vide, at bare vi spiser "rigtigt" og ikke for meget (svært at spise "for meget" når appetitten er væk) - skulle vægtforøgelsen ikke antage mere end nogle få kg.
Også epileptiske anfald og aggressivitet er listet op. Det hører vi ikke så meget op hos mennesker... Lige som vi heller ikke hører om for mange "løbetider".
I det hele taget, når man læser dyrlægernes beskrivelser af deres holdning til hunde med lavt stofskifte - mangler der en vigtig "brik" i puslespillet: ingen hunde bliver betegnet som hypokondere og sendt til psykiater. Hvis behandlingen ikke virker - observerer dyrlægerne og forsøger hele tiden at justere behandlingen eller finde andre metoder - indtil det virker....
Det lader så sandelig til, at mange endokrinologer ville have gavn af en obligatorisk praktik på en dyrlægeklinik.
Kilde til listen...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- Overvægt

Svar med sitat

Bokmerker