Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
04-01-11, 18:20 #1
Føler meg lat, giddelaus og ubrukelig. Men tenk at det KAN være hjelp å få!
Jeg er en kvinne på 40 år. Har i mange år slitt med dype depresjoner. I fjor fikk jeg endelig ECT behandling og ble bra fra dem, men er fortsatt slapp og sliten. Har ikke skjønt hvorfor, og fikk henvisning til nevrolog pga. tap av muskelstyrke i bena. Nevrologen meldte tilbake at jeg hadde for lavt stoffskifte og burde medisineres, men fastlegen er ikke enig! Jeg akter å krangle med fastlegen så lenge jeg må for å få medisiner.
Det var veldig rart å finne denne siden. Som "folk flest" har jeg visst minimalt om stoffskiftesykdommer, og har vel som mange trodd at lavt stoffskifte ble brukt som unnskyldning for overvekt, og ikke var noe å regne med. Men beskrivelsene av hvordan mange opplever sykdommen var som å lese om meg selv! Jeg orker ingenting, sover mye, har problemer med å gå. Føler meg lat, giddelaus og ubrukelig. Men tenk at det KAN være hjelp å få! Er fanget nå i en helsetilstand jeg slett ikke ønsker å være i. Livssituasjonen min er bra, men den burde vært enda bedre om jeg hadde hatt krefter til å gjøre noe med den. Hadde satt stor pris på råd, hvordan få et godt og riktig svar fra legen, hvordan vite om jeg bør medisineres eller ikke, hvor lang tid vil eventuelle medisiner ta før de begynner å virke. Gode råd til hvordan disponere krefter i hverdagen mottas også med takk! Altså fersk i "gamet", men vil svært gjerne få vite mer!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
04-01-11, 19:22 #2
Sv: Full av spørsmål
Hei Lexa, og velkommen hit

Fint at du har funnet forumet, her finnes utrolig mye informasjon om stoffskiftet (og mange andre ting). Les og lær!
Eller du kan begynne å se deg om etter en som du slipper å krangle med. En som har respekt for deg som pasient og som lytter til det du har å si.
Du har jo utsagnet til nevrologen når det gjelder om du skal medisineres eller ikke. Så har du jo de fysiske symptomene du opplever selv. Har du fått utskrift av blodprøvene dine? Du trenger dem med referanseområder.
Hvor lang tid det tar før medisiner begynner å virke er individuelt. Hvis du søker litt rundt her vil du helt sikkert finne poster med det temaet.
Lykke til, Lexa
Lignende tråder
-
hva jeg kunne tenk meg å gjøre med
Av may g i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 23-10-10, 03:22 -
Føler vi skam?
Av Vigdis i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 8Siste melding: 20-12-09, 20:51 -
Føler meg hyper, men på vei ned??
Av Gulden i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 25Siste melding: 03-06-09, 17:47 -
Jeg føler meg mislykket
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 32Siste melding: 23-09-06, 19:16 -
endelig føler jeg meg ganske så bra:) :)
Av isa1 i forumet SolskinnshistorierSvar: 5Siste melding: 23-09-06, 08:09
Svar med sitat

Bokmerker