Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
26-10-10, 09:38 #1
Dere som blir gravide må aldri høre kun på fastlegen
Hei
Tenkte, etter å ha snakk med en endokrinolog på Aker i Oslo i går, at jeg kunne dele min erfaring - kanskje noen av dere er interessert..
Selv har jeg lavt stoffskifte og blir behandlet med Levaxin. I ca 1 1/2 år prøvde mannen min og jeg å få barn uten lyktes, og det var ingen problemer med han og selv har jeg ikke PCOS heller - men det gikk bare ikke. Tidligere gikk jeg på 1050 ug Lveaxin i uka, og skiftet til 1400 ug Levaxin i uka, og etter en liten stund var jeg endelig gravid
Jeg kom meg til legen rundt uke 12, og det ble tatt stoffskifteprøver. Noen dager senere fikk jeg beskjed om at jeg var overdosert (kun ved å se på TSH) og måtte ta den opprinnelig dosen, og jeg var (dum) nok til å gjøre dette - og 20 dager senere mistet jeg
Jeg tok dette opp med endokrinologen på Aker i går, og hun sa at spontanaborten nesten garantert hadde noe med endringen av doseringen å gjøre, fordi man skal aldri gå ned, heller opp. Det er bitter å vite slik i ettertid
Spesielt siden vi hadde prøvd så lenge...
Meningen min med dette innlegget var at dere som blir gravide må aldri høre kun på fastlegen, spesielt når hun mener at du må gå ned på doseringen. Ta heller kontakt med en endokrinolog, og snakk med han/henne..
RosaElefant
...
Lignende tråder
-
Stoffskiftet blir aldri stabilt, frustrert
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 25-02-10, 20:38 -
Hvordan blir dere behandlet på jobben?
Av Puselille i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 15-02-10, 09:08 -
Man må tåle å høre mye rart når man er syk
Av Thomas W H i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 17Siste melding: 25-02-09, 13:43 -
Blir litt skremt av dere...
Av liten i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 29-09-05, 20:29 -
Blir noen av dere verre i urolig vær??
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 10:56

Svar med sitat
Bokmerker