Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    6

Standard Hei. Trenger hjelp

Hei alle dere.

Jeg fikk beskjed av fastlege om å minske dosen med levaxin da mine blodprøver viste at TSH var for høy.

Blodprøvesvar:

S-FT3 : 4,6 ref: 2,8-7,1

S-FT4 : 17 ref: 9-.22

S-TSH: 0,08 ref: 0,20-4,30

Ok, jeg trappet ned fra 75 mikrogram levaxin til 25 mikrogram over tid og følte meg bedre. Øresusen forsvant og trykket i hodet ble borte. Kroppen føltes slik den var før jeg startet på levaxin for 8 år siden foruten 10 kg ekstra som kom da jeg startet med levaxin . Så tok jeg nye prøver etter 6 uker
    Prøvesvar:

S-FT3 : 4,0 ref:2,8-7,1
    S-FT4 : 13 ref: 9-22
    S-TSH : 22,19 ref: 0,20-4,30

Fastlegen søkte time hos endokrinolog, men fikk til svar at det var bare å øke medisineringen så ville alt bli bra. Trengte ikke time. Har nå økt og alle plager er kommet tilbake. Hva gjør jeg ?? Noen som har hatt det slik?

Hilsen

Månelys
    Hilsen
    Månelys

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    52
    Meldinger
    185

Standard Re: Hei. Trenger hjelp

Vet ikke helt jeg men det virker som om en dosereduksjon fra 75 til 25 mikrogram var for mye for deg. Du må vel bare öke igjen da som legen sier.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Hei. Trenger hjelp

Man øker dosen når TSH er for høy.
    Bytt lege, dette har vedkomemnde ikke det minste peiling på og da er det like greitt å ta den lange med en gang.

At plagene kommer tilbake når du øker mot normal TSH kan komme av mange ting.
    Kanskje du ikke skal ha Levaxin ? Hvor sikker er diagnosen din ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn