Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6

Standard Undervekt etter to års medisinering?

Jeg har nå gått på levaxin siden august 2008. Gikk gradvis oppover på dosering og har pr. i dag en dose på 100 mcg. Vekta mi etter fødsel i 2008 var på 72 kg, og den rikket seg ikke på ett år. Så begynte jeg i en fysisk krevende jobb, og vekta har i løpet av siste året gått gradvis nedover, helt til den nå ligger helt på grensen til undervektig. Ja, jeg kan ikke huske at jeg har veid så lite i min voksne alder. (vipper mellom 58 og 60 mens jeg har en høyde på 172 cm)

Så til spørsmålet mitt. Er det mulig jeg er overdosert? Jeg har nettopp byttet fastlege igjen pga. dårlig forståelse hos mine tidligere leger så jeg håper virkelig jeg har bedre tider foran meg nå... Men siden jeg nå har gått ned 10 kilo og ikke fått justert dosen etter det, så kan det kanskje ha en sammenheng?

Symptomene mine er nå: svimmel, dårlig hukommelse, likegyldig, litt urolig, tankene kan gå litt i spinn. Ellers sover jeg mye. Kanskje noe som kan ligne en komatilstand. Kreves litt før jeg våkner. Så litt blandede symptomer her, og jeg er litt rådvill. Har fått sykmelding nå, så jeg får "roet" ned litt.

Noen som har hatt lignende erfaringer eller kan synse litt?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Undervekt etter to års medisinering?

Hm.
    Undervekt er vel betraktet som et luksusproblem her kanskje ?
    Jeg klarte ikke å gå ned på Levaxin iallfall.
    Hva med å spise litt mer
    Jeg skal ikke "drive" mer med deg Pepper, klart at det også er et problem for den det gjelder !
    Men en BMI på 20 er ikke undervekt. Mange vil nok ned mot det iallfall, og det er ønskelig med litt mer. En vil kunne trenge det i påkommende tilfeller....

Hvis jeg kan synse litt på symptomene dine, så likner de jo mer på lavt stoffskifte enn på høyt. Undervekt er jo også et symptom, og det drar jo som du også mener i retning av høyt stoffskifte.
    Særlig hvis du mener du spiser en normal mengde mat.

Blodprøver hjelper jo litt, men jeg er ikke så opptatt av de som kalles stoffskifteprøver.
    Mer av de som kan reflektere hva din kropp synes om den stoffskiftetilstanden den har levd under i de siste. Det finnes mange prøver som egentlig er brukt til andre ting, men som også varierer med stoffskiftet.
    Som feks Totalkolesterol, SHBG, Karotener, Ferritin, Lactat Dehydogenase o.l.
    Det finnes mange fler, og en må ta flere for å kunne bruke alle disse i en samlet vurdering.

Noen blir høye, noen blir lave når stoffskiftet er høyt - eller lavt.
    Har du tatt noen av dem ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Symptomer på overdosering av Levaxin i Felleskatalogen:

Overdosering/Forgiftning: Symptomer: Palpitasjoner, takykardi, hjertearytmier, avmagring, angina pectoris, tremor, hodepine, diaré, nervøsitet, søvnløshet, svetting og nedsatt varmetoleranse.

http://www.felleskatalogen.no/felles...6fontsize%3D10

Ingenting av dette stemmer med det du nevner, bortsett fra avmagring. Du skriver at du har begynt i en fysisk krevende jobb. Da vil jeg anta at du forbrenner mer, og hvis du ikke har spist nevneverdig mer enn tidligere vil det på sikt føre til at vekten går ned.

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    16

sånn med vekta er jeg også, er 176 og veier rett over 60kg. noen fordeler må en ha det har nok med fysisk jobb å gjøre,og slutter du med det så kommer det nok på litt igjen...jeg er en evig jojo på den måten
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Symptomene mine er nå: svimmel, dårlig hukommelse, likegyldig, litt urolig, tankene kan gå litt i spinn. Ellers sover jeg mye. Kanskje noe som kan ligne en komatilstand. Kreves litt før jeg våkner. Så litt blandede symptomer her, og jeg er litt rådvill. Har fått sykmelding nå, så jeg får "roet" ned litt.
    Hva viste de siste prøvene på FT3 og FT4? Lenge siden du har sjekket? Husk å ta prøvene på samme tid hver gang, og før du tar levaxindosen din. Jeg ville også tenkt underdose, men jeg er ikke lege.

Hvordan er det med andre prøver da? Har du sjekket D3, B-12, selen, jern, sink, magnesium? Sikkert andre prøver legen kan ta også. Men du skal jo ikke ha det slik.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Du sier at du veier litt mindre enn du ønsker, men sier ikke noe om hvordan du spiser. Vi som har lavt stoffskifte trenger en litt høyere andel fett og proteiner i kosten. Hadde vært interessant å vite hvordan du spiser.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Jeg ble undervektig i forbindelse med at binyrene mine fikk en alvorlig knekk. Mistet gradivs vekt, og til slutt "kollapset" formen min også. Førte til et alvorlig tilbakefall formmessig som jeg ikke helt har kommet meg fra ennå. Har du sjekket binyrefunksjonen din? Viktig at du gjør det hvis du ikke har gjort det!

Lignende tråder

1. Medisinering....
    Av gunnda i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 10-07-09, 17:27
  2. Undervekt, trening osv.?
    Av Majsa i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 16-06-09, 22:49
  3. Medisinering
    Av Jodie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-02-08, 12:58
  4. Trenger jeg medisinering el ikke? Håper på innspill fra dere
    Av Cin i forumet Lavt stoffskifte i grenseland