Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Forsiktig optimist
Threaded View
-
26-08-10, 08:42 #1
Forsiktig optimist
Jeg har en blogg på https://www.stofskifteforum.dk/blog.php?u=2421 men føler vel at dette fortjener mer i retning av en posting.
Jeg har vært hos en lege som - iallfall foreløpig - virker kunnskapsrik og det jeg trenger for å forberede meg på 40 år med "lavt stoffskifte". Jeg tar det som et godt tegn når han foreslår at jeg skal spise selen når han ser høy antiTPO, og som vil vite familiehistorien for å se etter leddgikt/diabeteskobling... som spør meg om kostholdet mitt og antallet antibiotikakurer jeg har hatt. Som er positiv til høye doser d3...
På forespørsel sier han at han skriver ut thyriodea til de pasientene han diagnostiserer og at han bruker kombinasjonsbehandling for de som fungerer best med det...
Når jeg så nevner at jeg ikke stoler på levaxin og gjerne vil over på kombinasjonsbehandling (selv om symptomlista mi viser at levaxin faktisk tar 90% av symptomene (ikke vektøkningen!), og at jeg tydeligvis foreløpig konverterer svært bra) får jeg en liste spørsmål for å utrede binyrestatusen, samt døgnurintest da spørsmålene (og kosttilskuddene - rosenrot og 10µg pregnenolone annenhver dag) ikke tilsier binyreproblemer.
Ja - det ble dyrt ... og det tok meg over 2 måneder å komme inn. (Men hva er to måneder når det ikke er akutt, og jeg faktisk antakelig skal leve med dette resten av livet?) Samtidig stoler jeg faktisk på at det ikke ble dyrere enn det som skal til for å få en god profil siden han sa noe sånt som: "du har hatt mange antibiotikakurer, men det er ikke så tydelige problemer med det, så vi avventer avføringsprøve, den er dyr."
Det ble altså dyrt uansett, men jeg ser for meg at jeg skal få avklart tynntarmen min (matallergi/cøliaki), få en pekepinn på binyrene, en veiledning i hva jeg skal gjøre for å gjøre livet enklest/best med dette og antakelig 1grain erfa/50µg levaxin kombo fra september. Får jeg kombinasjonsbehandling vil det antakelig være lettere å veksle til det medikamentet som fungerer best for meg. Og enklere å overbevise en rimeligere lege om å fortsette å skrive det ut... (Planlegger jeg.)
Nå må jeg bare få en beintetthetstest av fastlegen og det regner jeg med han vil gå med på siden sist målte tsh var 0,08 og jeg forventer "kjeft" (nei, ikke bokstavelig) og beskjed om å gå tilbake til 100µg. Jeg kommer til å føye ham, fordi jeg nå ligger godt opp på ft4 og ft3, samt føler meg bra...men ikke ser noen grunn til å spise mer levaxin enn jeg trenger for å føle meg bra heller. Minste dose som gir meg god følelse er godt nok for meg ... Samt at jeg må finne en spiselig måte å presentere dette for ham - enten nå eller seinere.
PS - jeg møtte godt forberedt til denne timen. Jeg hadde med:
- Prøvesvar fra så langt tilbake som jeg har tilgang på
- En oversikt over initielle symptomer (som jeg så i starten)
- En oversikt over vanlige stoffskiftesymptomer og hvordan min status var da jeg ble diagnostisert og hvordan jeg oppfattet status i august - pr symptom.
- En oversikt over kosttilskudd jeg spiser og i hvilke mengder.
- En huskelapp over hvilke mål jeg hadde for timen/hvilke punkter jeg skulle ta opp.
For den timeprisen man betaler hos privat lege så lønner det seg å forberede seg...
Og jeg vet det hjalp meg å få det utav timen som jeg ønsket.
Det jeg virkelig liker med dette er at det var ingen "vente å se"... Her var det proaktivitet som gjalt.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Forsiktig med ekstra D -vitamin ved Sarkoidose
Av Pusen i forumet D-vitaminSvar: 14Siste melding: 28-03-13, 20:35 -
Det er lov å være optimist!
Av Atina i forumet SolskinnshistorierSvar: 12Siste melding: 04-11-10, 15:44

Svar med sitat
Bokmerker