Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Nyoperert
Threaded View
-
16-11-09, 23:00 #1
Nyoperert
Hei.
Jeg er ny her inne og må bare hive meg inn i denne tråden ettersom jeg ikke aner hvordan man starter en ny tråd, kanskje man ikke kan gjøre det uten videre?
Vel, kort om meg: Diagnose ME siden 2007 etter 10 år med problemer i den gaten. Struma siden 2002 - men normale stoffskifteprøver iflg. spesialistene jeg har vært hos (prøvene tatt jevnlig i perioden 2003-2006).
I løpet av ettervinteren 2009 fikk jeg nye problemer som senere viste seg å være høyt stoffskifte (Graves) med FT4 på 78,0 og TSH < 0,01 (har ikke ref.verdier men verdien er jo uansett for høy). Stod allerede på vent for strumaopr. på kosmetisk indikasjon og denne ble utført i oktober 2009 etter behandling med Neo-Mercazole siden mai 2009 i tillegg til Levaxin 50 µg fra aug. 2009.
Mitt spørsmål er: Siden opr. har jeg fått beskjed om å bruke 100 µg Levaxin dagl. ettersom ”det som regel er nok for de aller fleste” fikk jeg høre. Første 2-3 ukene etter opr. kjente jeg ikke noe spesielt men senere økende trøtthet med økt søvnbehov, tregere mage og mer tåke generelt sett, i tillegg til rett og slett dårligere humør
Har ingen blodprøvesvar etter opr. men skal til legen igjen om 14 dager og ta nye prøver. Jeg lurer iallfall på om ikke denne dosen er liten for meg (1,70 høy og 68 kg). Er det noen som vet hvilken dosering man bruker pr. kg kroppsvekt 
Tusen takk for svar til en eller annen
Hilsen rutta
Lignende tråder
-
Nyoperert..
Av Hege i forumet OperasjonssalenSvar: 6Siste melding: 06-04-05, 22:18

Svar med sitat
Bokmerker